UCP - lær dig selv at kende
Fra : Alexander

Dato : 15-02-03 15:45

Dette er den første oversættelse af en engelsk artikel, som handler om
beskrivelse af en mental proces, som vil gøre dig istand til at se de
begrænsninger, som du lægger på dig selv.

Den gør det ubevidste bevidst... trin for trin... i dit helt eget tempo.

Kan du i begyndelse "kun" klare 5 minutter, som lave 5 minutter. Det er
bedre at lave lidt en slet ikke at lave noget.

UCP har gjort mig istand til at se mit liv på en ny måde, som gør, at jeg
er begyndt lidt efter lidt lave mit liv, sådan som jeg gerne vil have det.

Før i tiden var jeg en ret stille mand, som aldrig gjorde sig bemærket. Jeg
var en af dem, der næsten ikke turde tage telefonen, når den ringede. Jeg
var en af dem, der ikke turde gå ind i en butik, hvis der var noget galt
med varen. Jeg turde ikke prøve tøj. Og meget mere.

Jeg er selv stadig langt fra, hvad jeg kan være, men min tilstand har
forbedret sig markant. Jeg er begyndt at skabe det liv, jeg ønsker.
Jeg er begyndt at komme "videre" med mit liv.

Det kan du også! Læs her hvordan.

Hvis du ikke kan finde nogen at lave UCP med, så kan du lave UCP selv og
stille dig selv spørgsmålene og selv svare. Det er det jeg gør.

Held og lykke!

Alexander

OP-LYSNING NU!
HVAD BUDDHA'EN SØGTE ER FUNDET!
DEN UNIVERSELLE BEVIDSTE PROCES

++++++++++++++++++++++
INTRODUKTION TIL UCP
++++++++++++++++++++++

[REV: 24. December 2001 / 14.36]
[Tidligere versioner af denne artikel var TechTalk #23]

DENNE ARTIKEL ER DEN PRÆCISE INSTRUKTION OM
HURTIGT AT HÆVE DIN EGEN BEVIDSTHED, NU!

Det grundlæggende princip var klart blevet udlagt i 1552. Det var en
sætning i et berømt 40-sides politisk afhandling:

"Der vil altid være nogle få, bedre befærdede end andre, som kan mærke
ågets vægt og ikke kan holde sig tilbage fra at prøve at ryste det af
sig: disse er de mænd, som aldrig vil blive tamme under underkastelse.
======================= ET KOSMISK HINT! =============================
Disse er faktisk de mænd, som , i besiddelse af et klart sind og en
fremad skuende ånd, er ikke tilfredse, som den brutale masse, med kun
at se, hvad der er for deres fødder, men rettere ser omkring dem, bagved
og foran, og endda husker tingene fra fortiden, så de kan dømme de ting,
der ligger i fremtiden, og samligne begge med deres nuværende tilstand.

Det er disse mænd, som, ved at have deres egne gode sind, har yderligere
trænet dem ved at studere og lære. Selv hvis frihed var fuldstændig for-
svundet fra jordens overflade, sådanne mænd ville opfinde den. For dem
har slaveri ingen tilfredsstillelse, ligemeget for godt det er skjult."

Fra: "Discours de la Servitude Volontaire"
Skrevet af: Éttiene de la Boétie, alder 22, i 1552, mens
han var en student ved Orleans Universitet i Frankrig.
Oversat af : Harry Kurz
Redigeret af : Frederick Mann
Tekst og info på: http://www.buildfreedom.com/tl/tl06.shtml

UCP ER DEN FULDE UDVIKLING OG ANVENDELSE
AF DETTE FUNDAMENTALE UNIVERSELLE PRINCIP TIL
HURTIGT FORØGELSE AF PERSONLIG BEVIDSTHED!

INTRODUKTION AF UCP:
HVORDAN MAN UDFØRER UCP!

Den Universelle Bevidste Praksis(UCP) er en gennemtrængende simpel og
ekstremt kraftfuld procedure eller praktis til forøgelse af bevidstheden,
hvilket vil forbedre emotionelle-mentale-spirituelle evner og kan udføres
af næsten enhver...BLOT med informationerne i denne her artikel.

Det kan laves sammen med en anden person, som vil være dit Vidne, eller
helt alene, hvilket er lettere med det gratisk Virtuelle Vidne program.

Denne artikel er skrevet udfra det synsvinkel af et Vidne,
der vidner for en Søger, men UCP er også en selv-guidet praksis.

Se referencerne for enden af denne artikel for download'e URL'er.

UCP er så radikalt simpelt, at folk tit forkaster den uden at
teste den, fordi de helt forkert forestiller sig, at noget skal
være komplekst, at det kan være kraftfuldt og effektivt. Faktisk
forholder det sig lige omvendt. Jo mere kompleks en metode eller procedure
er, jo mere begrænset og snæver bliver den, jo mindre anvendelighed har
den,
og jo hurtigere bliver du nødt til at droppe den og finde en anden praksis,
som stadigvæk "virker" eller er effektiv for at kunne komme videre.

UCP giver resultater lige fra begyndelsen og bliver ved med at give flere
og bedre resultater, så lang tid du forsætter med at udøve den. Hver nye
session skaber bevidsthed ovenpå det, der var blev skabt i de andre
sessions.

AT SE tingene nøjagtigt SOM DE ER, uden nogen som helst tilføjelse, filtre,
ændringer, eller fornægtelser, er DEN grundlæggende helbredende proces.
UCP udvikler direkte din evne til at SE *HVAD DER ER* NU.

Enhver afladning eller reduktion af traume proces er blot en måde at få
Søgeren til at SE NU'ET, SOM DET ER. At se ting, som de er, tillader dig
faktisk at ændre dem. Jo mere en proces begrænser, hvad Søgeren ser på,
jo mere begrænset er den.

UCP er den grundlæggende meta-proces eller underlæggende supra-sæt af AL
fungerende terapi eller selv-forbedring: den fundamentale basis af rationel
tænkning. Jeg er udmærket klar over, at det er en stor påstand:

=============
LAV UCP & SE
=============

NUETS CIRKEL

UCP er en proces, som starter i nuet, cirkler rundt omkring det og slutter
i et nyt nu.
Det gøres bevidst, at hvad der faktisk allerede[selvom det sker ubevidst
eller uvidende]
er i nuet, undersøger det grundigt, og enten opløses det til ingenting,
erstatter det eller
sætter det tilbage dertil, hvor det hører hjemme.

UCP kan illustreres af et meget simplet cirkeldiagram med NUET i midten,
FREMTID foran, FORTID
bagved og SAMLIGN NUTID MED-handlingerne til højre og venstre:

1] FREMTID

4]SAMLIGN MED FORTID 0] NUTID 2] SAMLIGN MED FREMTID

3] FORTID

Processen begynder i midten med trin 0.
Så fortsættes den med 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3... rundt i den ydre ring,
indtil man slutter i midten ved 0 igen.

Her er UCP-spørgsmålene, hvad de gør, og hvordan de virker:

UCP INSTRUKTIONER:

TRIN# SPØRGSMÅL
================

0] HVOR ER DU NU?
[NUET beskrives tilfredsstillende]

1] HVOR KUNNE DU VÆRE?
[En mulig FREMTID beskrives tilfredsstillende]

2] SAMLIGN DET MED NU.
[Ligheder og Forskelle beskrives tilfredsstillende]

3] HVOR HAR DU VÆRET?
[Hændelse/scene fra FORTIDEN beskrives tilfresstillende]

4] SAMLIGN DET MED NU.
[Ligheder og Forskelle beskrives tilfredsstillende]

DET ER LET SOM A, B, C:
A] BEGYND MED TRIN 0
B] GENTAG TRINENE 1-4 INDTIL "VED"
C] SLUT MED DISCUSSION OG ENIGHED

DETALJERET FORKLARING AF PROCESTRINENE

0] HVOR ER DU NU?
[NUET beskrives tilfredsstillende]

Jeg spørger blot "Hvor er du nu?" Hvis det er en ny Søger, så forklarer
jeg,
at det er deres mulighed for at se på hele deres liv og scener og undersøge
hvad som helst vigtigt ved det. Vi skriver ikke noget ned eller leder efter
hvorfor eller årsager eller løsninger eller sådan noget. Det drejer sig
bare
om at Kigge, Se og Fortælle hvor de er nu. "Hvor" skal forståes på den mest
generelle måde. Jeg bruger tit "Fortæl mig om dit univers" eller "Hvad sker
der i dit liv?", men det synes mere konsekvent og logisk at bruge
fortid/nutid/fremtid-modellen, og det virker på begge måder.

Det er det samme spørgsmål som "Hvad sker der med dig?", "Fortæl mig om
det!",
"Hvordan går det?", "Hvad er din opmærksomhed på?", "Hvad er dit
synspunkt?",
eller mange andre fraser, som egentlig betyder det samme. Efter at Søgeren
fatter
meningen med UCP, så er de ligeglade med, hvad du siger, fordi de ved, hvad
de gør.
Det er, hvad Søgeren gør, der er vigtigt, ikke hvad Vidnet siger.
Du kunne nøjes med at sige, "Snak!"... og det har jeg faktisk gjort.

En ny Søger kunne snakke i to timer om hele sit liv. En Søger, der allerede
har haft
en session om morgen, vil sandsynligvis give mig et kort referat om, hvad
han har lagt
mærke til siden sidst session. Jeg er ligeglad. Han snakker, indtil han har
set på "Hvor
han er nu" og har beskrevet det til sin egen tilfredsstillelse, ikke min.

Dette orienterer ham i nuet, skaber et begyndelsespunkt, som han kan
samligne andre scener
med, og det gør han univers klarere.

1] HVOR KUNNE DU VÆRE?
[En mulig FREMTID beskrives tilfredsstillende]

Dette er POTENTIAL, FREMTIDS, FANTASI, SKABE, KREATIV siden af processen.
Det er ikke et småligt
eller snævert konstrueret spørgsmål. Du kunne sandsynligvis lige så godt
spørge "Hvad kunne ske?",
"Forestil dig en mulig fremtid" eller noget lignende. Ordene er ikke det
kritiske, så lang tid du
forstår, hvad det er, du laver. Jeg vil blot have ham til at skabe eller
lægge mærke til en eller
anden mulig eller umulig fremtid. Det er behøver ikke at give mening eller
i det hele taget være
muligt. Jeg vil blot have ham til at fiske noget ud fra sit univsers og se
på det.

Hvad som helst Søgeren tænker på er helt fint med mig. Hvad som helst han
forestiller sig er det
rigtige svar. Det kunne være en mental indstilling, en følelsesmæssig
tilstand, en mental attitude,
en prik på motorvejen, en fysisk position, en logisk udregning, en social
stilling, en rolle han
spiller, etc.. Det kan være 10000 år ud i fremtiden, per definition
umuligt, i sine vildeste drømme,
i en anden dimension, et parallelt eller ikke-parallelt univers... hvad som
helst. Et uskrevet
Star Trek eventyr er godt! Det kan være den samme fantasi, som han allerede
har kigget på 20 gange.
Udmærket! Jeg er ligeglad. Hvad som helst er ok! Han opmærksomhed er på det
NU... så det MÅ være den
rigtige ting at kigge på!

Jeg er endda ligeglad, om det virkelig er en fremtid eller ikke. Jeg har
tit fået Søgeren til at
fortælle mig et sted, hvor han "kunne være", og mens han beskriver den
eller samligner den... så indser
han, at det faktisk er en hændelse fra hans fortid.
Fint! Han har lavet en REGRESSION ved at putte det ud i fremtiden, og
derved gøre det lettere at
konfrontere! Selvfølgelig er det også en mulig fremtid, da han jo kunne
være der igen en dag. Du har
måske lagt mærke til denne selektive metode ligner den traditionelle "fri
association", bortset fra at
de traditionelle terapister ikke vidste, hvad de skulle stille op med det,
der dukkede op.

Jeg havde engang en session, hvor "Hvor jeg kunne være" var den drøm, jeg
havde haft den samme morgen...
og ved at analysere drømmen ved at samligne den med, hvor jeg var nu, var
virkeligt dybt, og mange områder
i mit univers blev bragt op til "VIDE", områder som havde skabt mange
ukontrollable følelser i mig.

Læg mærke til at den samme drøm også kunne været dukket op under
FORTIDstrinnet af "Hvor jeg havde været",
den morgen. Tit synes det at være tilfældigt om noget dukker op i fortids-
eller fremtidsspørgsmålet. Det er
egentlig ligemeget. Det vigtigste er, at det dukker op, at det er der... så
du kan kigge på det!

Fremtidsdelen af processen hjælper Søgeren med at opdage sin fremtid, eller
mangel herpå. Den tillader ham at
skabe nye fremtider og at ændre mening og revidere dem. Det tillader ham at
skille hans mål, fantasier, og
muligheder fra hinanden i nu'et og se hvordan hans fremtid, eller mangel
derpå, faktisk skabes af ham i nu'et.

Det er simpelt og let, fordi du ikke prøver på at regne ud, hvad Søgeren
skal rette sin opmærksomhed mod, og
hvornår han skal tage den fra det igen. Det er ikke nødvendigt at finde,
vudere eller analysere mystiske ting
langt væk i et støvet hjørne i hans sind for at vælge et præcist abstrakt
emne eller "objekt". Du hjælper ham
blot lige så stille med at kigge på, hvad der ER NU.

Da det er alt, hvad der er brug for, vil alt udover det blot tilføje
unødvendig kompleksitet and få Søgeren til
at distrahere fra sit vigtige arbejde. Jo mindre coach'en/terapisten/Vidnet
gør og jo mindre opmærksomhed
klienten/Søgeren har på ham(Vidnet), jo bedre virker UCP. Hvis Søgeren er
så opslugt, at han glemmer, at Vidnet
er der... Pragtfuldt!

Beskrivelsen af "hvor han kunne være" kan være på to ord... eller 20
minutter. Jeg er faktisk ligeglad, så lang
tid Søgeren beskriver det, så han mener, han har beskrevet det
tilfredsstillende. Når han er klar til at se på
noget andet, så går vi videre.

3] HVOR HAR DU VÆRET?
[Hændelse/scene fra FORTIDEN beskrives tilfresstillende]

Det trin af processen får Søgeren til at vælge noget, som allerede
eksisterer, som han har opmærksomhed på. Ordene
er ikke det kritiske. Du kunne sandsynligvis også sige "Husk et eller
andet", eller "Hvad er der sket?". Det spørger
bare efter noget, der er sket i fortiden. Han vælger simpelthen noget, der
er sket, som skal undersøges, og er derfor
FORTID, og han er relativt EFFEKT af det(påvirket af det til en vis grad).
Det kunne være noget fra, hvordan han
morgen har været, hans reaktion på en reklame, en kort specifik hændelse,
der varede en 1/10 af et sekund, en varende
tanke han havde for 85000 år siden, da han var ved at dø, et værelse han
boede i engang, eller bred generel scene, som
blev ved i trillioner af år. Jeg er ligeglad.

Dette trin af processen er det EMOTIONELLE AFLADNINGs eller TRAUMA
REDUKTIONs aspektet af skete hændelser. Det
inkluderer alle underafdelinger af snævert definerede regressionsprocesser,
som mange "vel øvede" terapister kender
af i hundredevis. Det håndterer og healer, hvad der allerede er sket for
Søgeren som effekt. Det leder helt naturligt
videre til FREMTID.

4] SAMLIGN DET MED NU.
[Ligheder og Forskelle beskrives tilfredsstillende]

Dette er præcist det samme samlignspørgsmål som i 2, og det virker på samme
måde, men samligner nutid med det
fortidige, fikserede, påvirkede aspekt i Søgerens univers, istedet for den
fremtidige, fantasiagtige, årsagsgivende,
skabende, potentielle aspekt af det.

Den konstante bevægelse frem og tilbage mellem trinene af processen,
forhindrer at han sidder fast i fortiden og i
at dramatisere sigselv som værende et hallucinerende totalt offer, og i at
sidde fast i fantasier om fremtiden og i
at dramatisere sigselv som værende en hallucinerende total sejrherre, og
vice versa.

Hvis Søgeren er godt og grundigt i FORNÆGTELSE eller DISASSOCIATION, så vil
det begynde at skabe FORBINDELSER mellem
fortid, nutid og fremtid.
Hvis Søgeren er i IDENTIFIKATION, vil det at samligne fortid og fremtid med
nutid adskille dem. Det skaber bevidsthed
om ligheder og forskelle... en grundlæggende definition af mentalt sundhed.
Det trækker fortiden ud af nutiden, og
lader den gå derhen, hvor den hører til... tilbage i fortiden. Det
adskiller Søgeren mere og mere fra fortiden ind
i en mere klar og mere skarp defineret og forstået nutid.

Den konstante samlignen med "hvor han er nu" bliver ved at bringe ham
tilbage til nutiden. Hele processen fungerer
som en "haven" proces, det giver ham muligheden for at HAVE et helt
univers. Alt i alt hjælper UCP ham med at SE
NUTIDEN MERE KLART, SOM DET *ER*.
Det tillader ham faktisk at ændre hans nutid, med en ny tanke.
FORHINDRINGER PÅ VEJEN

Det eneste jeg har set, der kan gå galt med UCP, er, at den jo trækker
"noget" op fra fortiden, som gør, at Søgeren
*UVIDENDE* begynder at DRAMATISERE dette "noget". Det er selvfølgelig
MENINGEN, at det skal ske, men nogle gange
sker det for hårdt. Dette kan manifestere sig på mange måder:
protester, "kørt i for lang tid", beklagelser, mundtlige angreb mod Vidnet,
reflektioner over at "det her er for
dumt", "at det ikke virker", "kan ikke virke", en hvilken som helst
misemotion, og så videre. Dette kan påvirke
udførelsen af processen og kan STOPPE sessionen, hvis ikke Vidnet ser, hvad
der sker og retter det ganske enkelt
ved at få Søgeren til at SE på, hvad det er, der sker.

Den bedste måde at håndtere det på er ganske enkelt at SE, at der "hvor
Søgeren ER NU" ikke længere er det samme
sted, han var, da han begyndte på den session. Processen har trukket noget
andet ind, eller den har flyttet ham
hen til et andet sted[vælg selv formuleringen].
Du skal blot IDENTIFISERE, hvor det nye [gamle] sted, den følelse,
reflektion, anstrengelse, hensigt, identitet
eller hvad ellers... ER *NU*.

Enhver slags spørgsmål, som er fokusseret på, HVOR SØGEREN ER NU, vil
pointere og bringe det frem. Hvis Søgerens
opmærksomhed går fra sit eget univers og over PÅ dig, klager over sessionen
eller noget andet, du skal blot få ham
til at se på, hvad der sker NU. SPØRG HAM:
"HVAD SKER DER?"
"HVORDAN FØLER DU DIG?"/"HVORDAN HAR DU DET?"
"HVAD FOREGÅR DER?"
"FORTÆL MIG OM DET!"
.... eller et hvilket som helst andet lignede spørgsmål, som retter hans
opmærksomhed imod HANS NUTID
[centrum af cirklen i vort diagram] and få ham til at KIGGE PÅ, SE og
BESKRIVE, hvor han er NU.
DETTE GEN-ORIENTERER HAM I HANS "FAKTISKE" NUTIDSAKTIVITET.

Normalt hvis der opstår et eller andet "problem", så snakker Søgeren om
NOGET ANDET end ham selv, som forårsager
effekterne. Du skal få hans opmærksomhed væk fra, hvad dette ANDET gør
eller kunne gøre eller ikke og over på,
hvad HAN GØR. LIGE NU!

Istedet for at han fortæller dig om NOGET ANDET, så skal han fortælle dig
om HAM. NU! For eksemple, nogen, som
raser udover dig, at .......indsæt en person, tilstand, spøgelse, dæmon,
politisk parti,
arbejde, etc......forårsager..........indsæt, hvad han ikke kan lide eller
er sikker på, der vil ske i
fremtiden, etc ..............det er nødvendigt, at du får ham til at se på,
HVAD DER ER LIGE NU, indtil han
ser....AT HAN RASER UD!

SÅ VIL DU HAVE ET NYT REFERENCEPUNKT, I ET NYT NU.

Når du har identificeret, HVAD der sker NU i sessionen, så kan du bruge din
forståelse om, at dette KOMMER
fra et eller andet sted i fortidige univers, det er blevet trukket frem
eller manifesteret af processen som
en del af dets normale arbejdsgang, og det er nødvendigt at pege på det.

Brug dit HEMMELIGE VÅBEN og stil ham det MAGISKE SPØRGSMÅL:

"HAR DU NOGENSINDE FØLT DET FØR?"
eller en hvilken som helst variation af det simple spørgsmål.

Som regel er svaret "JA!", og han fortæller dig alt om det FORTIDIGE
tidspunkt eller sted, og du kan ganske
enkelt fortsætte med "SAMLIGN DET MED NU."

Så HELE "korrektionsmetoden", når noget går "galt"[dvs det går "FOR godt"],
er:
1] Vidnet indser, at Søgeren er et "ANDET" STED NU.
2] Vidnet får Søgeren til at fortælle ham, HVAD det er, der sker NU.
3] Vidnet får Søgeren til at SE, HVOR det kommer fra i FORTIDEN.
4] Vidnet lader Søgeren fortsætte som normalt med at SAMLIGNE med nutid.

*KUN* TO SPØRGSMÅL ER NØDVENDIGE TIL DENNE "REPARATION": "NU?" OG "FORTID?"

I teorien kunne Søgeren være ude afstand til at fungere, fordi noget fra
FREMTIDEN skulle til at ske.
I praksis har jeg ikke set det endnu, og jeg forventer, at en, som såret
livsfarligt eller ,som er ved at
blive anholdt, vil ikke begynde at lave UCP, medmindre det skulle være at
se på det.

"NU?", formuleret som en hvilken som helst af mine eksempler ovenfor, får
ganske enkelt Søgeren til at SE
PÅ, hvad det er han gør NU i session, istedet for BLINDT AT GØRE det. Det
er simpelthen et *NYT* TRIN 0!

"FORTID?", formuleret som "Har du nogensinde følt det før?", eller en
hvilken som helst anden variation,
som er passende til Søgerens svar på "NU?"-spørgsmålet, er ganske enkelt en
variation af "Hvor har du været,
" formuleret til at registrere hvadsomhelst , som lige er blevet "tændt" af
processen.

Så HELE posen med "tricks", der er nødvendig for at "ORDNE" et problem i
session, kan reduceres til...ikke i
20 forskellige reparations lister med hundrede af forskellige spørgsmål,
som man kan tænke-tænke over...men i TO ORD:
NU?
FORTID?

Hvis du blot kan huske dette MEGET SIMPLE concept, så kan du, hvis du har
problemer i en session, gøre noget
ved det på en MEGET SIMPEL måde. Det er IKKE komplekst. Det KAN, dog,
være...ekstremt svært!

HVIS DU HOLDER FAST I DET SIMPLE, OG BLIVER VED MED AT *GØRE* DET,
VIRKER UCP UTROLIGT GODT OG HURTIGT.

Ovenover er proces-kommandoerne.
Nedenunder er de generelle sessionsmønstre:

A] BEGYND SESSION MED TRIN 0

Dette vil identificere den nutidige situation eller scene, det virker som
en lokalisering eller orientation
og får processen igang.

B] GENTAG TRINENE 1-4 TIL "VED"

Du skal ikke forvente pludselige "cognition". Du skal gå igennem trinene 1-
4 om og om igen, indtil Søgeren
kommer op til "VED" i sessionens tema. Han vil end ikke vide, hvad temaet
eller emnet er i sessionen før
til slut. På vej derhen vil han helt klar være i "ved ikke" eller lavere
hvad hele sessionen angår, både
hvad angår, hvad det drejer sig om, hvordan det vil blive løst. Hvis
Søgeren TÆNKER, at han ved, hvad sessionen
drejer sig om ved begyndelsen, så er det simpelthen hallucination. Lad
være med at bekæmpe det.
Bare lad det ske. Søgeren skal blot arbejde sig igennem sine
hallucinationer.
Du skal *ikke* vurdere eller vælge et tema, og så "køre" en session "på"
det tema eller "objekt".
Det vil ikke virke så godt. Der vil være et eller andet emne, tema eller
område, som sessionen drejer sig om,
men du vil sandsynligvis ikke vide, hvad det er, indtil det dukker op ved
slutningen af session, hvor Søgeren
går "full circle" til sine første betragtninger og kommer op til "VED" i
det område af sit univers.
Hvis du har "problemer"...håndter det med "NU?" og så "FORTID?"!

Efterhånden som Søgeren kommer til at kende UCP bedre, vil han naturligt
STOPPE med at "gøre det efter bogen"
og vil gradvist gå over til bare at see på, hvad der er. Han vil kun have
brug for spørgsmål, når han "sidder fast"
og ikke er SIKKER på, hvad han kigge på NU. At "gøre det efter bogen" skal
blot ses, som en TRÆNING HJÆLP.

C] AFSLUT MED DISCUSSION OG ENIGHED

Når Søgeren kommer op til VED, vil det være åbenlyst for jer begge.
han vil vide, hvad sessionen drejede sig om. Det vil være klart for begge,
at hele sessionen handlede om en ting,
selvom det syntes at være noget tilfældigt klamt sammenkog af urelateret
fri[dis]associationsnonsense under vejs.
Til slut vil han dog normalt give dig et indikation om, at han føler, at
han er færdig med sessionen og hvorfor.

Dette er det rigtige tidspunkt at diskutere, hvordan sessionen gik, hvad
han emotionelle tone var, hvordan processen
virkede, spørgsmål og svar, observationer om livet generelt, eller hvad der
end kommer op. Tit vil Søgeren spørge
Vidnet, hvad han synes om noget. Det naturlige vil være... at Svare!

Dette er "have"-eller ingrationsfasen. Da Søgeren har haft sin opmærksomhed
fokuseret intensivt på sit eget
univsers det meste af sessionen, vil Søgeren typisk lade sin opmærksomhed
gå hen på ydre universer og søge andre
synspunkter at se på og samligne med sit nu nye.

Denne fase kunne være blot to sætninger eller tyve minutter med nye ting,
som kommer til syne.

Når I begge er enige om, at I er færdige...så er I færdige.

UCP er IKKE en engangsforestillingsproces. Du laver den om og om igen i
mange sessioner, derved integrerer du mere og
mere ind i din bevidste bevidsthed. Ingen er nogensinde blevet "færdig" med
processen endnu. Så lang tid du bruger den,
vil du blive ved med at øge din emotionelle tone og din bevidsthed.
Efterhånden som Søgeren bliver mere vant med processen,
og hvad han gør med sit univers for at opnå det, vil han blive mindre og
mindre afhængig af kommandoer fra Vidnet,
og vil begynde at "freestyle". Dette er et udmærket tegn og bør
understøttes af Vidnet...ved at holde kæft og bare gøre ingenting.

UCPS UNIVERSELLE BEVIDSTHEDS PLOT:

EN "STOR" HJÆLP MENS MAN LAVER UCP ER OP-LYSNINGSCHARTEN!
som er et .html dokument, du kan bruge på skærmen eller skrive ud på to
sider, så du altid vil kunne have en
altid "tændt" reference, som du kan have med i tasken eller pungen.

Det er det UNIVERSELLE BEVIDSTHEDS PLOT, opstilling af et voksene antal af
individuelle skalaer, som tillader
dig at lokalisere dit generelle eller kroniske bevidsthedsniveau[der hvor
din opmærksomhed kronisk er]...så du
kan HOLDE ØJE MED DIN ØGEDE BEVIDSTHED MENS DU *LAVER* UCP.

Dette er en meget kraftfuld faktor, for du bliver ansvarlig for din egen
bevidsthed.

DU KOMMER TIL AT FUNGERE SOM EN GUD I DIT EGET UNIVERS,
SKABENDE DIG SELV I DIN EGEN FORESTILLING.

UCP RESUME

UCP ser på et HVILKEN SOM HELST aspekt af
FORTID, NUTID og FREMTID!

Den udfører terapiens SOM DET ER eller AFSPÆNDINGSfunktion, såvel som den
KREATIVE, SKABENDE rolle af opdagelsen af sig selv.

Den ser på, hvad det så end er Søgeren har opmærksomhed på og håndterer
det, indtil Søgeren IKKE længere har opmærksomhed på det.

Den tilbyder et UNIVERSELT BEVIDSTHEDS PLOT, som hjælper dig med at forstå,
hvor du har været,
SE HVOR DU ER NU MERE KLART
....og forberede dig på, hvad der er i vente næste gang!

Det vil sige, du kan forstå det, *MENS* du oplever det!

NUVEL...JEG TROR, AT DET SKULLE VÆRE ALT!

NU har du et kraftfuldt værktøj til at hjælpe dig selv og din familie,
venner og hvem som helst ellers, du vil det godt.

Al grundlæggende UCP information er gratis på hjemmesiden.

Der er meget mere at lære, hvis man vil være UCPekspert, men det er sket i
løbet af nogle få uger, meget mindre end 24 timers ren UCP...OG

AT FORSTÅ DENNE ARTIKEL I SIG SELV KVALIFICERER DIG
TIL AT GIVE DIG SELV EN UCP SESSION...LIGE NU!

Den GRATIS Virtuelle Vidne program gør det meget lettere!

Der er ikke noget at tænke-tænke over...
bare *ARBEJD* lidt for dig selv!

*LAV* UCP OM JEG MÅ BE'!

VEL*KOMM*EN TIL *VIRKELIGHEDEN!*

TAK FORDI DU VALGTE DINE ROLLE