Problem med WinXP mod WS3 via NetBIOS/NetB~
Fra : jbarnow@netscape.net

Dato : 12-02-03 09:19

Hejsa,

Jeg sidder i den situation at jeg gerne vil forbinde 2 nye WinXP clienter
til en LAN Manager Server på en Warp Server 3.

Serveren er kun konfigureret med NetBEUI og jeg kan desværre ikke pille
ved den, således at den også kan snakke TCP/IP.

Jeg har installeret Windows NetBEUI på XP clienterne, men kan ikke se
nogle shares på serveren eller se shares på clienterne fra serveren. De
eksisterende Win95 clienter - som jo godt kan snakke med serverne - er
installeret med IBM Network Client software. Jeg har på en anden
nyhedsgruppe set noget om at NDIS protokollen skulle kunne hjælpe lidt her
??

Er der nogen der har nogle gode forslag, hints eller links til noget
inspirerende information ??? Jeg er kørt lidt fast her.

Med venlig hilsen.

Jens Barnow

Fra : Per Larsen

Dato : 12-02-03 17:24

jbarnow@netscape.net wrote in message news:<3e4a0381$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> ved den, s ledes at den ogs kan snakke TCP/IP.
>
> Jeg har installeret Windows NetBEUI p XP clienterne, men kan ikke se
> nogle shares p serveren eller se shares p clienterne fra serveren. De
>
> eksisterende Win95 clienter - som jo godt kan snakke med serverne - er
> installeret med IBM Network Client software. Jeg har p en anden
> nyhedsgruppe set noget om at NDIS protokollen skulle kunne hj lpe lidt he
> ??
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag, hints eller links til noget
> inspirerende information ??? Jeg er k rt lidt fast her.

Hej Jens ,du kom mig i forkøbet.

Jeg har godt nok problemet på en Windows 2000 op mod en Warp Server 4.52
Jeg har installeret IBM Networks Client for Win2000 , men får følgende meddelelse
når jeg starter den:
You must successfully authenticate with an IBM networks server before using
this application. ??

Som Jens kan jeg også bruge nogle gode råd.

mvh Per

Fra : Jens Barnow

Dato : 17-02-03 21:48

Hejsa,

Jeg fik endelig XP boxene til at virke !!

Det viste sig at Xp installationen af NetBEUI skal gøres *manuelt*, dvs.
kopier filer til windows/system32/drivers og windows/inf og herefter
bruge install fra netværksopsætningen. Dette er beskrevet på XP inst.
CD'en. Det viste sig at den snakkede TCPBEUI imod win98 clienterne på
domainet (hvorefter jeg har disablet TCP/IP på XP'erne).

Herefter fik jeg IBM Network client til at logge ind imod serveren. Husk
at OS/2 domain bruger og lokal XP bruger skal have sammen id og password.

Jeg fik logon clienten til selv af finde domainet via dens søge
mulighed, herefter var det runtine ...

Mvh.
   -- Jens Barnow