at leve med døden
Fra : Baby

Dato : 29-01-03 21:50

Hej Gruppe
jeg håber i har nogen kommentarer til nedenstående;

Efter min datter på 10 år kom og sagde at det var mærkeligt man skulle dø,
har jeg brugt mange tanker på døden ...ikke fordi jeg søger den, men fordi
jeg kan ikke acceptere den... jeg bruger alt for mange tanker på det og
overvejer pt. om jeg skal søge professionel hjælp,

(om det er fordi jeg p.t. står i et "vade sted", hvor uddannelsen er
afsluttet og der skal tages hul på noget nyt ved jeg ikke.)

Jeg har 2 dejlige børn, og har stadig begge mine forældre, men de er på vej
op i årene.

Jeg er ikke religiøs og jeg ved dagen kommer hvor de skal herfra og jeg selv
skal herfra (heldigvis ved jeg ikke hvornår), men jeg vil gerne tro på at
der er noget bagefter, men al min logik siger at der intet er !!! (det ville
ellers gøre det lidt nemmere at accceptere døden)

Hvorlænge har der været mennesker på jorden... ? rigtig mange år, hvilket er
ensbetydende med at rigtig mange mennesker skulle være i et eller andet
paradis ...det skal sørme være et meget stort sted!!

Hvis der er noget bagefter, hvorfor kommer min afdøde morfar/mormor så ikke
og fortæller det osv osv.???

Hvordan accepterer/lever i andre med døden ???

Hvordan accepterer man at man bliver ældre og således kommer nærmere og
nærmere...? (ved godt jeg kan blive kørt ned imorgen osv.)

Håber i kan komme med nogen input inden jeg går helt op i limningen...

---
Checked by Norton anti-virus system (http://www.norton.com). Version: 8.07
and

Fra : ram2

Dato : 29-01-03 22:39

"Baby" skrev d. 29-01-03 21:50 dette indlæg :
> Hej Gruppe
> jeg håber i har nogen kommentarer til nedenstående;
------------------------
Hej Baby.
Du skal søge professionel hjælp. Hvis du ikke vil det, kan du prøve at
stille spørgsmålet i livssyn.kristendom, så kommer der garanteret en der
hedder "summer" og eller "højlund", der kan forklare dig en masse og
besvare alle dine spørgsmål. Det kan de, fordi summer er personlig
kristen (kan man være upersonlig kristen?), og højlund tror på Jesus.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 29-01-03 23:08

"Baby" <dont@know.com> wrote in message
> Hej Gruppe
> jeg håber i har nogen kommentarer til nedenstående;

> (om det er fordi jeg p.t. står i et "vade sted", hvor uddannelsen er
> afsluttet og der skal tages hul på noget nyt ved jeg ikke.)

Måske

> [...]
ville
> ellers gøre det lidt nemmere at accceptere døden)

hmm livet er ikke ligefrem logik, herfra hvor vi ser det som jordiske
skabninger.

> [...]
> ensbetydende med at rigtig mange mennesker skulle være i et eller andet
> paradis ...det skal sørme være et meget stort sted!!

har du aldrig tænkt på genbrug - at vi fødes igen og igen

> Hvis der er noget bagefter, hvorfor kommer min afdøde morfar/mormor så
ikke
> og fortæller det osv osv.???

fordi du ikke tør eller vil se dem, eller fordi de ikke har noget til dig.

> Hvordan accepterer/lever i andre med døden ???

livet er kun en overgang - det er i på den anden side livet, sjælen er evig
og fri.

> Hvordan accepterer man at man bliver ældre og således kommer nærmere og
> nærmere...? (ved godt jeg kan blive kørt ned imorgen osv.)

jeg har det fint med det - kan se afdøde, og ved at døden , altså selve det
at DØ kan være forbundet med smerte - og det er "KUN" det jeg kunne frygte,
om jeg frygtede døden.

> Håber i kan komme med nogen input inden jeg går helt op i limningen...

Du er velkommen til at maile mig direkte.....jeg kan måske hjælpe dig igang,
med at komme videre - hvir du tør *S*

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer og Clair

Fra : Louise

Dato : 29-01-03 23:19

> Du er velkommen til at maile mig direkte.....jeg kan måske hjælpe dig
igang,
> med at komme videre - hvir du tør *S*
>
> Kærlige hilsner
> J¤mfruen) Healer og Clair
>
> Dette kan jeg kun varmt anbefale, da hun J¤mfruen) har hjulpet mig
utroligt meget!

Louise

Fra : ram2

Dato : 30-01-03 00:16

"Baby" skrev d. 29-01-03 21:50 dette indlæg :
> Hej Gruppe
> jeg håber i har nogen kommentarer til nedenstående;
-------------------------------------
Hvis du virkelig har det dårligt, skal du afgjort søge professionel
autoriseret hjælp.
Hold dig lang væk fra diverse plattenslagere som healere - voodoo
praktikanter og religiøse mirakelmagere mv. Det er plat - humbug og
fiduser, som kun har et formål, at lette din pung for penge, eller rode
dig ind i et eller andet sekterisk.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Tigeren

Dato : 30-01-03 11:55

Du ved da ikke meget om healere kan jeg høre.
Det var dog en latterlig påstand at skrive at healere er plattenslagere....

Jeg er selv healer og IKKE plattenslager. Faktisk fik jeg min viden og
forståelse
om døden gennem healing. Jeg mistede to brødre i to kedelige ulykker og
manglede
en del forståelse og indsigt på det område. Det fik jeg gennem healing.
Healing hjælper utroligt mange mennesker verden.

Lasse

Fra : ram2

Dato : 30-01-03 13:06

"Tigeren" skrev d. 30-01-03 11:55 dette indlæg :
> Du ved da ikke meget om healere kan jeg høre.
> Det var dog en latterlig påstand at skrive at healere er
plattenslagere....
-----------------------------
Lad os tage den derfra - Hvad er en healer??

http://www.kandu.dk/

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-01-03 16:35

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message
> plattenslagere....
> -----------------------------
> Lad os tage den derfra - Hvad er en healer??

at heale - direkte oversat - at hele

dvs man symptombehandler ikke, men heler mennesket.

Jeg gør det med tankens kraft og bøn - og jeg kan sagtens heale en person
jeg aldrig har set, blot vedkommende ønsker at få hjælpen. Sammen med de
gratis visualiseringer jeg laver til folk ( har mange " standard" færdige)
sender jeg en smule healing ( = læs guddommelig universel kærlighedsenergi)
afsted til den person der beder om min hjælp, sådan at den netop for det
overskud der skal til, for at komme igang med at hjælpe sig selv.

Og nej - jeg gider ikke deltage i forsøg. jeg mærker straks hvis en person
kun ønsker at teste mine evner - jeg er synsk ( clair) og så lukker alt i -
også selv om det er en person der har bestilt en tid til healing i
minklinik,

MEN en person der er i nød, oplever jeg meget tydeligt - og ønsker kun at
hjælpe.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-03 17:48

"J¤mfruen)" wrote:

> ..... Sammen med de
> gratis visualiseringer jeg laver til folk ( har mange " standard" færdige)
> sender jeg en smule healing ( = læs guddommelig universel kærlighedsenergi)

Og hvad koster denne universelle kærlighedsenergi så i timen, når man
har fået en smule af den gratis?

På jævnt dansk: Hva koster den så på længere sigt?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-03 00:16

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Og hvad koster denne universelle kærlighedsenergi så i timen, når man
> har fået en smule af den gratis?

Folk får netop IKKE at vide, at jeg har pakket dem ind i energi, så sjælen
selv kan suge - det den har behov for. Så der opstår ikke en
mangel......hvis det er hvad du antyder.

> På jævnt dansk: Hva koster den så på længere sigt?

INTET - jeg lærer tværtom folk selv at tiltrække den.

"Beklager" - men sådan ER jeg bare.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 01:03

"J¤mfruen\)" skrev d. 30-01-03 16:35 dette indlæg :

> [...]
> minklinik,
>
> MEN en person der er i nød, oplever jeg meget tydeligt - og ønsker kun

Kære Jomfru.

Jeg tager hatten af for dig. Hvis du kan få nogen til at hoppe på den
limpind, så er du lidt (meget)af en kunstner. Verden vil bedrages, og
det skal jeg lige love for den blir'.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise

Dato : 04-02-03 19:03

> [...]
>
> Jeg tager hatten af for dig. Hvis du kan få nogen til at hoppe på den
> limpind, så er du lidt (meget)af en kunstner. Verden vil bedrages, og

Efter jeg er kommet videre med min sorg, ved hjælp af den omtalte
visualisering, kan jeg kun af erfaring sige at den eneste der bliver
"snydt", er dig!

Det er synd at mange er så snævert synede... Tror du kun at verden er sort
og hvid? Ser du ikke alle de andre farver verden består af?

Hvordan ville du feks behandle en depression? Med medicin? De tager kun
symptomerne...
Hvad så med det der har gjort at man har udviklet en depression? De sår man
har fået på sjælen? Der findes intet medicinsk der kan afhjælpe dem eller
heale dem. Der bliver man nødt til at gå til en der har forstand på at heale
sjælen. Det ahr alm læger ikke. De tager sig af det kropslige/fysiske.

Heldigvis mener alle mennesker noget forskelligt, men jeg må nu indrømme at
jeg har ondt af dig...
Du aner ikke hvad du går glip af!

Louise

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 19:38

"Louise" skrev d. 04-02-03 19:03 dette indlæg :

> Efter jeg er kommet videre med min sorg, ved hjælp af den omtalte
> visualisering, kan jeg kun af erfaring sige at den eneste der bliver
> "snydt", er dig!
---------------------------
Kære Louise.
Lad mig først sige, at det på dine vegne glæder mig, at du har fået det
bedre.

Når jeg, måske lidt hånligt, tager afstand fra disse healere,
clairvoiante, og andre former for det jeg kalder ekstrem alternativ
behandling, er det fordi, de fleste af dem er plattenslagere.

Personer der bilder sig ind, at de har "kræfter" der ligger ud over det
etablerede og forståelige. Det må de i og for sig selv om. Det
ulykkelige er, at de ofte også er i stand til at bilde andre ind, at de
råder over disse påståede kræfter. Disse andre, er ofte mennesker der
har det rigtig dårligt på, en eller anden måde.

Vi ved alle, at mennesker der er i krise, er meget følsomme og meget
modtagelige for noget der kunne få dem til at få det bedre. Specielt
fordi det ofte handler om psyken, som jo er meget sværere at behandle
end et brækket ben. Det meste af behandlingen foregår jo kemisk, i form
af medicin, som måske giver den "syge" lidt fred, men ikke helbreder.
Den evt. kemiske behandling skal følges op af personer, der har indsigt
i og forståelse for, hvordan mennesket psykisk er skruet sammen.

Nu nærmer vi os det der efter min mening er essentielt, nemlig at disse
autoriserede "healere" har en uddamnnelse som psykolog, psykoterapeut
mv. Det er det samme arbejde dine healere og mine terapeuter udfører.
Den væsentlige forskel er, at enhver enhver platugle kan slå sig op som
healer, uden overhovedet at have de forudsætninger der skal til for at
hjælpe.
Resultatet er at den der har det skidt ikke får det bedre, men måske
oven i købet værre, og samtidig betydeligt fattigere.

Den autoriserede healer har dog en anerkandt uddannelse bag sig, som kan
give dig en vis sikkerhed for at det ikke er fup og svindel. Det giver
ingen garanti for at vedkommende terapeut kan hjælpe dig, men du har dog
ved at vælge en sådan, fået sorteret svindlere fra, som blot udnytter
mennesker der har det skidt.

Håber dette forklarer min holdning til "Barfodshealere" mv.

Og så lige igen - Jeg håber du har fået det godt nu.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise

Dato : 04-02-03 21:48

> [...]
> clairvoiante, og andre former for det jeg kalder ekstrem alternativ
> behandling, er det fordi, de fleste af dem er plattenslagere.

Tror nu at hvis J¤mfruen) var en plattenslager, så ville jeg have modtaget
et girokort, men det har jeg ikke!

> [...]
> råder over disse påståede kræfter. Disse andre, er ofte mennesker der
> har det rigtig dårligt på, en eller anden måde.

Har J¤mfruen) på noget tidspunkt sagt at hun har nogle former for kræfter???
Det eneste jeg har hørt fra hende selv er at hun er healer! Ikke noget med
nogen kræfter!
Desuden er det noget alle har. Det er bare nogle der er mere åbne og har
arbejdet med denne evne!

Om det er uden for det uforståelige... Ja så kan du jo kun snakke på dine
egne vegne!

> [...]
> Den evt. kemiske behandling skal følges op af personer, der har indsigt
> i og forståelse for, hvordan mennesket psykisk er skruet sammen.

Ja det burde de, men har selv været så syg at jeg var indlagt på et
psykiatrisk hospital. Opfølgning... Ja det kunne jeg da få hvis jeg slog op
i den gule sider! :o/

> [...]
> ingen garanti for at vedkommende terapeut kan hjælpe dig, men du har dog
> ved at vælge en sådan, fået sorteret svindlere fra, som blot udnytter

Du behøver ikke at være autoriseret for at være en god healer.
Der findes da et utal af andre der er autoriseret i det fag de nu er i, men
som alligevel ikke kan deres arbejde...

Desuden er min mening at du ikke kan uddanne dig til healer... Det er noget
du er fra den dag du bliver født.

Min kærestes kammerat er uddannet maskinsnedker, men han er også healer.
Det jeg prøver at sige healer er (efter min mening) ikke noget du bliver,
men er!

> Håber dette forklarer min holdning til "Barfodshealere" mv.

Kan da sagtens se det du prøver at forklare, men pas på du ikke generalisere
for meget. Der er faktisk ikke så mange "Barfodshealere" som der er
ordentlige healere...

> Og så lige igen - Jeg håber du har fået det godt nu.

Jo tak... Får det bedre for hver dag der går, men det kræver jo en kæmpe
indsats fra min egen side, og jeg er klar til at ændre de mønstre jeg har
tillagt mig. Både i tankerne men også de fysiske...

Louise

Fra : Louise

Dato : 04-02-03 21:52

> Resultatet er at den der har det skidt ikke får det bedre, men måske
> oven i købet værre, og samtidig betydeligt fattigere.

Fik ikke lige kommenteret det ovenstående...

Jeg er ikke blevet fattigere af den visualisering... Kun en hel del rigere

Louise

Fra : ram2

Dato : 04-02-03 23:06

"Louise" skrev d. 04-02-03 21:52 dette indlæg :

> Fik ikke lige kommenteret det ovenstående...
>
> Jeg er ikke blevet fattigere af den visualisering... Kun en hel del
rigere

> Louise

Fint nok Louise - Good luck.

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise

Dato : 30-01-03 12:25

> [...]
> praktikanter og religiøse mirakelmagere mv. Det er plat - humbug og
> fiduser, som kun har et formål, at lette din pung for penge, eller rode

Jeg kan se du ikke ved hvad du snakker om. Jeg er ikke healer, men har fået
den største hjælp fra J¤mfruen) som en alm psykolog ikke havde kunne give
mig!
Lad være med at slå alle over en streg. Selvfølgelig findes der nogle der
ikke har helt rent mel i posen. Men kan da fortælle at de rent faktisk er
billigere at bruge end feks psykologer... Så hvem der prøver at slå hvem for
penge kan man jo så snakke om. Dedsuden kan jeg sige at den mail jeg fik
tilsendt har jeg ikke betalt noget for... Det er "bare" en visualisering jeg
skulle prøve. Og kan kun sige at den har hjulpet så utroligt meget. Har fået
tilsendt en ny som jeg er i gang med at lave. Det er svært og meget hårdt.
Men jeg tror på at det hjælper. Troen kan flytte bjerge. Og det gælder for
al slags hjælp. Om enten det er fra en psykolog, healer, læge eller nogen
anden!

Louise

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-01-03 16:37

Hej Louise
"Louise" <lojahe@msn.com> wrote in message
> [...]

> Men jeg tror på at det hjælper. Troen kan flytte bjerge. Og det gælder for

Hvor er det skønt at læse, at du kommer videre - TAK!

> Louise

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 30-01-03 16:27

> [...]
> Hold dig lang væk fra diverse plattenslagere som healere - voodoo
> praktikanter og religiøse mirakelmagere mv. Det er plat - humbug og

DU udtaler dig som du har viden til.

som kun har et formål, at lette din pung for penge, eller rode
> dig ind i et eller andet sekterisk.

Jeg er healer og clair, og jeg arbejder professionelt, har hjulpet en del ud
af selvmordstanker, og andre ubehageligheder - og ja jeg tager mig betalt
for min tid. MEN det jeg tilbyder herinde, den hjælp ER ganske gratis - og
jeg kræver INTET til gengæld. Det kan du så undre dig over.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Per&Dorthe

Dato : 30-01-03 09:52

On Wed, 29 Jan 2003 21:49:39 +0100, "Baby" <dont@know.com> wrote:

Hej "Baby"

>jeg håber i har nogen kommentarer til nedenstående;
Jeg giver dig gerne min : - )

>Efter min datter på 10 år kom og sagde at det var mærkeligt man skulle dø,
>har jeg brugt mange tanker på døden
Der er nok ikke en eneste mor eller far, der ikke mange mange gange
oplever, at børns tanker og spørgsmål "sætter gang" i tanker og
"puffer til" netop egne eventuelle uafklarede spørgsmål - især de stor
"livsspørgsmål". Jeg husker godt da min den ældste datter (omkring de
8 år) i en periode fokuserede meget på døden. (morfar var død og
mormor vidste vi - kunne/skulle dø snart) Vores egen dødsangst
blusser ofte op i lys lue, når vi enten direkte (ved dødsfald) eller
indirekte( fx. når barnet spørger) skal til at sætte ord på vores
følelser. Det vi ikke selv forstår, det vi ikke selv kan rumme - er
utrolig svært at snakke med vores børn om på "en god måde". Men sådan
er livet altså, og det er helt naturligt, at vi voksne tvivler og ikke
kan finde ord til at videreformidle og forklare. Det vigtigste er at
vi lytter og giver vores nærvær, også selv om vi så gerne ville kunne
give "løsningen" til barnet - men hvis vi ikke rummer den er det altså
virkeligheden og den må man næsten aldrig "skjule" for barnet. Sorg og
angst er "livet" ligesom lykke og glæde.
>ikke fordi jeg søger den, men fordi
>jeg kan ikke acceptere den... jeg bruger alt for mange tanker på det og
>overvejer pt. om jeg skal søge professionel hjælp,
Snak med de nærmeste du har omkring dig - gerne den ældre generation,
og de venner du i øvrigt har tillid til. Ofte er det en befrielse at
"opdage" at man er helt almindelig. At tale om døden er stadig
forbundet med mange tabuer, så lad dig ikke afskrække hvis "de første"
er afvisende eller vil "slå det hen" - bliv ved til du har en ro i
kroppen - og kan forholde dig til - selv at tale om døden. Jeg har
oplevet at alle mine børn har været gennem en eller flere perioder
hvor de ( især om aftenen) har grædt og været helt utrolig ulykkelige
over at "mor og far" skulle dø - (altså ikke deres egen død)- Det er
vigtigt at holde fast i, at netop tanker og angst for at mor og far
dør er en helt naturlige - hvorimod angsten for selv at skulle dø (
hos et barn) kan være et råb om at der er noget i barnets i "i øvrigt"
der ikke er i balance. Hvis du ikke i løbet af kort tid oplever, at du
kan slippe tankerne på en positiv måde - synes jeg du skal tale med en
fagperson du har tillid til - fx. din læge eller du kunne opsøge en
selvhjælpsgruppe ( dem er der i næsten alle landets kommuner )
ligeledes er der mange andre muligheder du kan få oplysninger om - ved
henvendelse til en sagsbehandler i din kommunes familieafd.
>(om det er fordi jeg p.t. står i et "vade sted", hvor uddannelsen er
>afsluttet og der skal tages hul på noget nyt ved jeg ikke.)
det kan sagtens være med til at påvirke dine følelser, sådan er der
jo op og nedture hele livet igennem. Prøv at tænke positivt - se
mulighederne ...selv om der er en lidt "fortærsket" måde er den ikke
mindre vigtig at huske.
>Jeg har 2 dejlige børn, og har stadig begge mine forældre, men de er på vej
>op i årene.
Netop - fokus på det der er godt - og en affindelse med virkeligheden.
> [...]
>der er noget bagefter, men al min logik siger at der intet er !!! (det ville
>ellers gøre det lidt nemmere at acceptere døden)
Tja... måske - Jeg har personligt aldrig tidligere kunnet forstå - at
man kunne "blive mæt af dage" - men jeg har ind imellem (inden for de
sidste par år -) "set" at det kan sagtens lade sig gøre - at jeg
kommer til at føle - noget i retningen af det - (min den ældste er 20)
Det er ikke noget der kan forklares eller forstås - men du kan prøve
at forholde dig til, at du jo heller ikke som barn kunne forstå at
behovet for at "være sig selv" kunne opstå - ikke at skulle være hos
mor og far. Jeg ved ikke om den sammenligning er for langt ude - men
det er altså umuligt, at forestille sig - at man kan affinde sig med
og måske endda se frem til ( det gjorde min bedstefar - og nu min
bedstemor - hmmm) døden. Derfor er det vigtigste at nyde livet hver
eneste dag - og en dag opdager man måske at det ikke er "så slemt" at
man skal dø !
>Hvor længe har der været mennesker på jorden... ? rigtig mange år, hvilket er
>ensbetydende med at rigtig mange mennesker skulle være i et eller andet
>paradis ...det skal sørme være et meget stort sted!!
Ja.. humor - det har du - og ret har du også. Jeg er heller ikke
"overbevist" troende - men føler mere og mere at der er "mere mellem
himmel og jord" - og at det vigtigste er at være nærværende og positiv
i fællesskabet med "vore medmennesker". Hvis der "er noget" efter
livet - tror jeg kun det er vores sjæle - og til dem er der jo
uendelig med plads i universet - ikke ??
>Hvis der er noget bagefter, hvorfor kommer min afdøde morfar/mormor så ikke
>og fortæller det osv osv.???
Igen en af de spørgsmål der gennem tiderne er givet utallige svar på
...endnu ikke den ultimative - måske er det netop essensen af livet -
i hvert fald hvis vi taler om det åndelige plan.
>Hvordan accepterer/lever i andre med døden ???
Tja .. måske er der lidt i ovenstående, der belyser det omkring min
person.Jeg har mistet mange af mine kærer især har det påvirket mig -
at være ved min mor side i det sidste halve år, hvor vi alle vidste
hun kunne dø "når som helst" - der blev jeg til stadighed konfronteret
med følelserne omkring vores dødelighed - vores smerte og sorg - men
jeg blev især opmærksom på - at de følelser jo kun eksisterer og netop
udspringer fra vores kærlighed og omsorg - for dem vi elsker - og
dem der elsker os, både i livet og i døden.
>Hvordan accepterer man at man bliver ældre og således kommer nærmere og
>nærmere...? (ved godt jeg kan blive kørt ned i morgen osv.)
Netop - her kommer du selv med det vigtigste - intet menneske ved
noget om fremtiden så nyd øjeblikket - også din angst og din sorg -
skal have plads i dit liv - når du bliver ældre er der også for dig en
"sandhed" i at du ikke ville have undværet den side af livet - da det
jo netop er det der har "formet" din personlighed.
>Håber i kan komme med nogen input inden jeg går helt op i limningen...
Du kan sikkert have stor glæde af at læse en eller flere af de
utallige bøger der findes om livets store spørgsmål. Spørg på
biblioteket eller her i gruppen - og husk at det er bøger med det
"positive fortegn" - nogle gange er det tiden der er den "bedste
hjælp" - og bare det at "snakke og få luft" der blidt puffer os videre
i vores liv.
Vend endelig tilbage hertil, hvis du mener "vi" kan bidrage med mere !

Kærligst Dorthe.

Fra : Baby

Dato : 31-01-03 21:59

Hej Allesammen

takker mange gange for jeres input... det er rart at se andres "tanker" de
hjælper mig virkelig meget ....:0)

Jeg er siden mit indlæg forsøgt her på det sidste at fokusere meget på det
positive i livet...med held.

Jeg håber at Dorthe har ret i betragtningerne mht. universet og
sjælene..:0).

Tak for alle svarende endnu engang... er der flere input ...så kom endelig
med dem... :0)

"Per&Dorthe" <perogdorthe@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i vores liv.
> Vend endelig tilbage hertil, hvis du mener "vi" kan bidrage med mere !

---

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-03-03 00:39

Hej,
Jeg er først lige blevet tilmeldt denne gruppe, hvorfor min besvarelse først
kommer nu. Jeg har læst de andre gæsters indslag, og jeg må sige, at jeg er
uenig med mange af jer. Jeg mener ikke, at man bør søge hjælp - bare - fordi
man er i tvivl/frustreret over hvad døden er. Spørgsmålet som jeg ser det
er: Hvad betyder døden for den enkelte. Det vælger jeg at kalde for en
livsfilosofi, for jeg tror på, at der er en mening med hvorfor jeg er her.
Det underbygges ved, at jeg bliver født og jeg dør. I begge tilfælde er
processen lige før et sted hvor man fysisk er alene, men ikke psykisk,
forstået på den måde, at man er elsket. Elsket af ens mor (og familie), der
føder en, og elsket af dem man kender ved ens død. Religioner omtaler døden,
hvorfor døden er religiøs i manges øjne. Religion er for mig en person, der
på et eller andet tidspunkt fik en åbenbaring som han tolkede. Den person
har så fået ganske mange mennesker til at følge ham/hende. Men, hvad er så
forskellen mellem politik og religion. Ja, i politik er der en person, der
får en ide og forsøger at få andre til at følge hende/ham, men det gør de
ikke umiddelbart. De reflekterer over hvad politikeren har sagt, og ud fra
det danner deres egne meninger. En politik-filosofi.

Derfor, "Baby" vil jeg da gerne spørge om mit ovenstående har påvirket dig
til at tænke andre tanker, end dem du har nu? Jeg naturligvis gerne fortælle
om min livsfilosofi, men min erfaring er, at de lange nyheder bliver ikke
læst

Thomas

Fra : Irene

Dato : 24-03-03 10:58

Hejsa!!

Er også først kommet med nu.
En herlig bog der giver svaret i mange spørgsmål om døden / livet er
Guddommelige samtaler af Neale Donald Walsch.
Den har i hvert fald bekræftet mig i min " ide " om livet.

Irene

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-03-03 22:40

Hej Irene,

Må jeg høre din "ide" om livet?

Thomas

Fra : Irene

Dato : 26-03-03 21:49

Hej!!

Jeg tror på at vi er her for at gøre vores erfaringer for at blive mere "
hele " som de sjæle vi alle er.
Jeg mener ikke dette er vort eneste liv og jeg mener ligeledes at der venter
os den smukkeste kærlighed på " den anden side " og den skal vi blive bedre
til at give til vores medmennesker i vores liv.
De ting der sker i livet er ikke tilfældigheder, men dog skabt af vores frie
valg.
Kan man bare huske at takke for dagen som er gået, uden at be om, hvad det
måtte være, men af et rent hjerte sige tak for det man fik, er vi alle nået
meget langt.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 09-04-06 22:57

> [...]
> nærmere...? (ved godt jeg kan blive kørt ned imorgen osv.)
>
> Håber i kan komme med nogen input inden jeg går helt op i limningen...

Prøv www.consilior.dk
De er knald dygtige - og så har de fat i den rigtige ende af prisen.