Newbie: Hvordan lægger jeg to strenge samm~
Fra : Chris

Dato : 29-01-03 15:13

Hejsa,

Jeg har to strenge, "2" og "3". Hvordan lægger jeg de to sammen, så
jeg får en integer med værdien 5?

På forhånd tak
Chris

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 29-01-03 15:54

Chris wrote in dk.edb.programmering.perl:

> Hejsa,
>
> Jeg har to strenge, "2" og "3". Hvordan lægger jeg de to sammen, så
> jeg får en integer med værdien 5?

Det gør du såmænd på samme måde som hvis de var integers:

15:53 henrik@~> cat x.pl
#!/usr/bin/perl

$a = "3"; # vores første streng
$b = "2"; # vores anden streng

$c = $a + $b; # Vi lægger sammen

print "$c\n"; # viola

15:53 henrik@~> perl x.pl
5
15:53 henrik@~>

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/?usenet

"I'm a politician which meens that i'm a cheat and a liar"
-- Richard Jordan as NSA J. Pelt in 'the Hunt for Red October'

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-01-03 15:59

In <s8of3v4sgv6ueskckf2snr06pp1rav5hb6@4ax.com> Chris <dhira@softhome.net> writes:

>Hejsa,

>Jeg har to strenge, "2" og "3". Hvordan lægger jeg de to sammen, så
>jeg får en integer med værdien 5?

Der er ikke saa stor forskel paa strenge og tal i perl.

$a="5";
$b="7";
print $a . $b ; # giver 57
print "\n";
print "$a$b"; # giver ogsaa 57
print "\n";
print $a+$b; # giver 12;
print "\n";

Fra : Dennis Haney

Dato : 29-01-03 16:11

Fra : Chris

Dato : 29-01-03 17:19

On Wed, 29 Jan 2003 15:12:56 +0100, Chris <dhira@softhome.net> wrote:

Hej med jer.

Tak for jeres svar. Jeg er vant til, at variabler er forskellige alt
efter indhold, men jeg kan jo se, at Perl er ligeglad, så det er jeg
også i fremtiden.

Hilsen
Chris