Hvordan finder jeg oplysninger om moduler
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 14-01-03 15:48

Jeg skal til at installere et program som kræver nogle forskellige
moduler installeret til Perl. Hvordan lister de moduler, som allerede er
installeret?

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Morten Wulff

Dato : 15-01-03 10:21

On Tue, 14 Jan 2003 15:48:04 +0100, Thomas Arildsen
<tari00@REMOVETHIS.kom.auc.dk> wrote:
>Jeg skal til at installere et program som kræver nogle forskellige
>moduler installeret til Perl. Hvordan lister de moduler, som allerede er
>installeret?

Én mulighed er at bruge ExtUtils::Installed:

http://www.perldoc.com/perl5.8.0/lib/ExtUtils/Installed.html

Men kan du ikke bare perl -cw'e dit script og se hvilke use statements
den brokker sig over?

/wulff

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 15-01-03 11:51

Morten Wulff wrote:
...klippet...

> Én mulighed er at bruge ExtUtils::Installed:
>
> http://www.perldoc.com/perl5.8.0/lib/ExtUtils/Installed.html
>
> Men kan du ikke bare perl -cw'e dit script og se hvilke use statements
> den brokker sig over?

Det program, jeg skulle installere, havde et Makefile.PL-script til at
sammenstrikke en Makefile til programmet. Når jeg kørte det script,
fortalte den så, hvilke moduler den ikke kunne finde. Herigennem fandt
jeg så ud af det.

Mvh. Thomas Arildsen