Hvordan finder jeg fileversion
Fra : Jens Brejner

Dato : 13-01-03 12:54

Hvordan kan jeg finde en windows platform's binær fil's versions nummer fra
et perl script ?

På forhånd tak

Jens

Fra : wulff

Dato : 13-01-03 14:47

On Mon, 13 Jan 2003 12:54:04 +0100, "Jens Brejner" <einar@fedt.dk>
wrote:
>Hvordan kan jeg finde en windows platform's binær fil's versions nummer fra
>et perl script ?

Det kan du gøre med Win32::File::Ver.

Det kan i teorien hentes fra http://base.dux.ru/guest/fno/perl/, men
den var ikke oppe sidste jeg så efter -- og modulet er ikke på CPAN.
Til gengæld kan du hente den via archive.org.

Du skal desuden installere Win32::API og Byron Brummer's enum.pm (som
findes her: http://search.cpan.org/author/ZENIN/)

Derefter kan du f.eks. gøre:

---kilde---
#!/usr/bin/perl -w

use strict;
use Win32::File::Ver qw(ver print_ansi convert_raw_ver);

my $file = 'd:\Ad-aware.exe';
my $version = ver($file);

my $fileversion = convert_raw_ver( $version->{RawVersionInfo}[0],
$version->{RawVersionInfo}[1] );
my $prodversion = convert_raw_ver( $version->{RawVersionInfo}[2],
$version->{RawVersionInfo}[3] );

print "Fileversion : $fileversion\nProductversion:
$prodversion\n\n";
print_ansi($file);
---kilde---

som giver følgende output: