Installationen af CD-ROM drev i Novell 6.0
Fra : dansab

Dato : 10-01-03 11:57

Er der nogen som ved hvordan jeg kan installere CD-ROM drev på Novell
6.0 ? Når Jeg ønsker at tilføje nye progarmmer, kommer en dialog boks
frem hvor jeg skal skrive stien til CD-ROM'en. Når jeg browser ind for
at finde CD-ROM dreveren, kan jeg se kun A drev og C drev.

Med hilsen
Dan

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-03 11:33

On Fri, 10 Jan 2003 10:57:20 GMT, "dansab" <dansab.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>frem hvor jeg skal skrive stien til CD-ROM'en. Når jeg browser ind for
>at finde CD-ROM dreveren, kan jeg se kun A drev og C drev.

Vil det sige, at du har et CD-rom drev I din server, men den kan ikke
finde det?

Når jeg f.eks. har installeret et nyt netkort I en af mine NW6, så
bliver jeg automatisk bedt om en driver til kortet.... Så hvis det
ikke er sket I dit tilfælde, så vil jeg lige tjekke bios om drevet kan
ses der...

Fra : MikeU

Dato : 26-01-03 02:10

dansab wrote:
> [...]
> frem hvor jeg skal skrive stien til CD-ROM'en. Når jeg browser ind for
> at finde CD-ROM dreveren, kan jeg se kun A drev og C drev.

Novell servere auto mounter SCSI CD drev, for IDE CD drev gælder
understående...

Du kan mounte dit CD drev på en Novell 6 server som en NSS volume. Gør
dette:

LOAD CDROM [ENTER]
CD MOUNT CDDRIVE (eller hvad du vil have volumen skal hedde) [ENTER]

Hvis du f.eks skal loade en NLM der heder install.nlm, og den ligger i
roden på din ny mountede CD-volume, skriver du bare:

LOAD CDDRIVE:\INSTALL [ENTER]

Egentlig er LOAD kommandoen frivillig i Novell 6, men den giver god
bagud kompatibilitet.

Du kan også når du har loadet CDROM.NLM og mountet drevet gå til
NWCONFIG og installere derfra og angive stien udfra dit nye drevnavn.

Sidste mulighed (kræver dog meget RAM i serveren, og en mus) Brug
Novell's nye X windows desktop på serveren:

LOAD CDROM
STARTX

Gå til Install i GUI'en klik på ADD og browse dig frem til stien til dit
CD drev.

Hvis serveren ikke kan mounte dit drev eller bruge CDROM.NLM, har du et
hardware problem....check BIOS og kabler.

Håber det hjalp

Mvh.

Mike

Fra : MikeU

Dato : 26-01-03 12:23

MikeU wrote:

> [...]
>
> Hvis serveren ikke kan mounte dit drev eller bruge CDROM.NLM, har du et
> hardware problem....check BIOS og kabler.

UPS....ikke helt rigtigt...hvis du skal mounte CD'en ved hjælp af
CDROM.NLM, skal du skrive

LOAD CDROM [ENTER]
CD MOUNT MINCD (hvor MINCD er navnet på cd'en, som den hedder i
forvejen) [ENTER]
LOAD MINCD:\INSTALL (hvor MINCD er navnet på den nu mountede skive)

God fornøjelse...

Mvh.

Mike