| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ny ip addresse Fra : birger | 
  Dato :  08-01-03 19:05 |  
  |   
            Hey..
 jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
 synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
 haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
 gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
 ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 jeg skal betale ekstra for....
 Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
 kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
 problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
 begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
 irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Dybdahl (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Dybdahl | 
  Dato :  08-01-03 20:12 |  
  |   
            Hej,
 
 Med Win98, W2K og NT4 kan man benytte kommandoen 'ipconfig /renew_all' til
 at anmode DHCP serveren om en ny ip-adresse, men du vil ssv få den samme
 ip-adresse igen.
 
 Muligvis vil det hjælpe at skifte hardware, så DHCP serveren ser en anden
 MACadresse.
 
 Niels Dybdahl
 
 "birger" <birger100@oncable.dk> skrev i en meddelelse
 news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
 > Hey..
 > jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
 > synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
 > haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
 > gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
 > ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 > jeg skal betale ekstra for....
 > Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
 > kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
 > problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
 > begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
 > irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Schultz (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Schultz | 
  Dato :  09-01-03 12:19 |  
  |  
 
            "Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> writes:
 > Hej,
 > 
 > Med Win98, W2K og NT4 kan man benytte kommandoen 'ipconfig /renew_all' til
 > at anmode DHCP serveren om en ny ip-adresse, men du vil ssv få den samme
 > ip-adresse igen.
 SVJV findes ipconfig ikke i win98. Der skal man bruge winipcfg.
 Martin
 -- 
 Besøg  http://adsltips.crunzh.com for guider 
 til ADSL og opsætning af CISCO router.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper Bergh (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  08-01-03 20:16 |  
  |   
            "birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
 news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
 > Hey..
 > jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
 > synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
 > haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet.
 
 Du kan sagtens have den samme IP i månedsvis på Webspeed. Det er den er
 dynamisk betyder bare at du får den tildelt med DHCP og at den *kan* ændre
 sig uden varsel, hvis ændringer i netværket medfører det.
 
 >Jeg vil
 > gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
 > ip(hvis det kan lade sig gøre).
 
 Det kan det, omend ikke på nogen simpel/entydig måde, men jeg vil gerne vide
 hvorfor du så gerne vil have ændret din IP. De fleste mennesker vil helst
 have en så fast IP som muligt, så det undrer mig en smule. Den eneste grund
 jeg kan se til at du skulle ønske ny IP er hvis du har haft begået nogle
 dumheder der har fået dig IP banned fra sites e.l.
 
 > Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 > jeg skal betale ekstra for....
 
 Selvfølgelig har support ikke noget bud på det.
 1) Det er ikke noget der ydes support på
 2) Det er ikke en fejl og din linie fejler intet.
 3) Der er ikke nogen "officiel" måde at gøre det på, men kun almindelige
 metoder til at få en ny IP fra en DHCP server.
 4) De må ligesom jeg undres over hvorfor det er vigtigt for dig at få en
 anden IP.
 
 Endelig hører dit spørgsmål til i den interne gruppe
 news:tele.internet.kabelmodem så der har du nok bedre chancer for et svar.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 00:13 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 > > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 > > jeg skal betale ekstra for....
 >
 > Selvfølgelig har support ikke noget bud på det.
 > 1) Det er ikke noget der ydes support på
 > 2) Det er ikke en fejl og din linie fejler intet.
 > 3) Der er ikke nogen "officiel" måde at gøre det på, men kun almindelige
 > metoder til at få en ny IP fra en DHCP server.
 > 4) De må ligesom jeg undres over hvorfor det er vigtigt for dig at få en
 > anden IP.
 
 Jeg syntes der mangler en 5'er:
 5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
 problemet.
 
 Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det videre-sendes
 i systemet.
 
 Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke support
 på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
 Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
 Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.
 
 --
 vh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 00:33 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1cb0bb$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Jeg syntes der mangler en 5'er:
 > 5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
 > problemet.
 
 Så hvis kunden har et problem med deres brødrister er det Internet supports
 opgave at afhjælpe kundes problem? Et eller andet sted skal der trækkes en
 linie.
 
 > Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det
 videre-sendes
 > i systemet.
 
 Ikke hvis det er irrelevant alle steder i systemet. K. har *ikke* et problem
 bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
 bestemt IP heller.
 
 > Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke
 support
 > på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
 > Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
 > Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.
 
 Se mit svar ovenfor - et sted skal der trækkes en grænse. De fleste i
 support (i hvert fald hos TDC) hjælper gerne en kunde udover det de
 forventes at yde support på såfremt de kan, men du kan *ikke* forvente at du
 kan få hjælp til de mest idiotiske og irrelevante spørgsmål - og ja der er
 folk der ringer og spørger om ikke lige support kan hjælpe dem med at
 installere en printer ;)
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 01:39 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Jeg syntes der mangler en 5'er:
 > > 5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
 > > problemet.
 >
 > Så hvis kunden har et problem med deres brødrister er det Internet
 supports
 > opgave at afhjælpe kundes problem?
 
 Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
 mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.
 
 Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
 Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
 kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.
 
 > > Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det
 > > videre-sendes i systemet.
 >
 > Ikke hvis det er irrelevant alle steder i systemet.
 
 Lyder til at systemet ikke lever op til de normer man forventer i
 dag.....andre leverandører giver ikke op, før kundens problem med det købte
 produkt er løst.
 
 I andre virksomheder er det således, at de problemer med virksomhedens
 produkter som kunde-service ikke kan løse, de bliver eskaleret, og ikke bare
 opgivet.
 
 Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
 kundens problem, med det købte produkt.
 
 > K. har *ikke* et problem
 > bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
 > bestemt IP heller.
 
 Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
 ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig, først
 hos kunde-service og sidenhen her.
 
 > > Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke
 > > support
 > > på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
 > > Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
 > > Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.
 >
 > Se mit svar ovenfor - et sted skal der trækkes en grænse. De fleste i
 > support (i hvert fald hos TDC) hjælper gerne en kunde udover det de
 > forventes at yde support på såfremt de kan, men du kan *ikke* forvente at
 du
 > kan få hjælp til de mest idiotiske og irrelevante spørgsmål
 
 Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem kunden
 har, med det købte produkt.
 
 Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
 produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
 Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
 afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 02:08 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1cc4bc$0$83835$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
 > mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.
 
 Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.
 
 > Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
 > Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
 > kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.
 
 Så hvis en butik sælger en computer, og k. dummer sig og skiller den ad uden
 at kunne samle den igen, mener du at forretningen er "forpligtet" til at
 afhjælpe kundens problem gratis? Uanset hvordan du vender og drejer det så
 kan du ikke forvente at nogen support kan løse alle de dumheder du kan begå.
 
 > Lyder til at systemet ikke lever op til de normer man forventer i
 > dag.....andre leverandører giver ikke op, før kundens problem med det
 købte
 > produkt er løst.
 
 *lol* "...normer man forventer idag" *lol* Ja hvis han havde et problem med
 sit produkt, men hans produkt fungerer 100% udfra det han skriver.
 
 > I andre virksomheder er det således, at de problemer med virksomhedens
 > produkter som kunde-service ikke kan løse, de bliver eskaleret, og ikke
 bare
 > opgivet.
 
 Se mit eksempel med den solgte computer ovenfor. Det er noget fis du fyrer
 af for som du beskriver det foregår det ingen steder - medmindre du betaler
 uhyrlige summer for total-suprem-omgående support.
 
 > Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
 > kundens problem, med det købte produkt.
 
 Det ved du intet om og kunden har stadig ikke noget "problem" med produktet.
 Skal man så sætte himmel og jord i bevægelse fordi en kunde synes det er en
 "grim" IP han har fået? Eller hvor går din bagatelgrænse?
 
 > > K. har *ikke* et problem
 > > bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
 > > bestemt IP heller.
 >
 > Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
 > ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig,
 først
 > hos kunde-service og sidenhen her.
 
 Kunden mener at han har et problem - det er ikke det samme som at der er et
 problem med produktet. De folk der henvender sig for at få installeret
 printere hos Internet kundeservice mener også de har et problem med deres
 internet for de kan ikke printe websider ud.
 
 > Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem kunden
 > har, med det købte produkt.
 
 Så du mener at en hvilken som helst kunde der ikke lige synes om den IP han
 får skal kunne ringe og sætte himmel og jord i bevægelse hos både support og
 drift for at få en anden IP? Fortæl mig endeligt hvilket relevant problem
 kunden har med det købte produkt her?
 
 > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
 > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
 
 Det er en del af humlen, men ikke det hele. Hvis jeg tager en forhammer og
 smadrer et produkt jeg har købt kan jeg altså heller ikke regne med at
 firmaet bare lige løser det for mig gratis.
 
 > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
 > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
 
 Pjat. Alle supportere vil gerne hjælpe en kunde med hans problemer, men at
 vælge din egen IP adresse er altså *ikke* en del af produktet kunden har
 købt uanset hvordan du forsøger at forvrænge virkeligheden.
 
 Men jeg vil da sige at hvis du driver egen virksomhed med den holdning til
 kundeservice vil jeg da meget gerne blive kunde - eller måske ikke for du
 går nok hurtigt konkurs.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 03:31 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
 > > mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.
 >
 > Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.
 
 Det var du skam selv ude om...du kunne jo bare have ladet være at misforstå
 min tekst med vilje.
 
 > > Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
 > > Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
 > > kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.
 >
 > Så hvis en butik sælger en computer, og k. dummer sig og skiller den ad
 uden
 > at kunne samle den igen, mener du at forretningen er "forpligtet" til at
 > afhjælpe kundens problem gratis? Uanset hvordan du vender og drejer det så
 > kan du ikke forvente at nogen support kan løse alle de dumheder du kan
 begå.
 
 Jeg er fuldstændig enig...supporten kan ikke løse alle poblemer der måtte
 opstå med firmaets produkter...men der bør være mulighed for at følge op på
 de problemer, som supporten ikke selv kan løse.
 Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op igennem
 hele systemet.
 
 > Se mit eksempel med den solgte computer ovenfor. Det er noget fis du fyrer
 > af for som du beskriver det foregår det ingen steder - medmindre du
 betaler
 > uhyrlige summer for total-suprem-omgående support.
 
 Jeg forventer skam ikke det skal ske omgående...men jeg forventer at der kan
 tages action, og at man ikke strax spises af med 'Det supporterer vi
 ikke'....det er sq for nemt/lavt.
 
 > > Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
 > > kundens problem, med det købte produkt.
 >
 > Det ved du intet om
 
 Jaså...og hvorfra er det lige du har kendskab til, hvad jeg ved om ting ?
 Kan det mon overhovedet betale sig at fortsætte, med den gevaldige viden du
 åbenbart er i besiddelse af ?
 
 > > > K. har *ikke* et problem
 > > > bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
 > > > bestemt IP heller.
 > >
 > > Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
 > > ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig,
 > først
 > > hos kunde-service og sidenhen her.
 >
 > Kunden mener at han har et problem - det er ikke det samme som at der er
 et
 > problem med produktet. De folk der henvender sig for at få installeret
 > printere hos Internet kundeservice mener også de har et problem med deres
 > internet for de kan ikke printe websider ud.
 
 IP'en er kundens problem, og dermed er det et problem med produktet.
 Linien virker sikkert ganske fremragende, men funktionaliteten for det som
 kunden anvender produktet til, er åbenbart begrænset pga den IP, som han af
 en-eller-anden grund ønsker skiftet.
 
 De der printere...kan du ikke holde dem udenfor, de er ikke specielt
 relevante i denne sammenhæng.
 
 > > Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem
 kunden
 > > har, med det købte produkt.
 >
 > Så du mener at en hvilken som helst kunde der ikke lige synes om den IP
 han
 > får skal kunne ringe og sætte himmel og jord i bevægelse hos både support
 og
 > drift for at få en anden IP?
 
 Nej...her er ikke tale om at kunden ikke kan lide sin IP eller ej.
 
 > Fortæl mig endeligt hvilket relevant problem
 > kunden har med det købte produkt her?
 
 Det kan jeg desværre ikke, da det ikke fremgår af hans indlæg.
 Men der er da rigeligt af muligheder...
 
 > > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
 > > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
 >
 > Det er en del af humlen, men ikke det hele. Hvis jeg tager en forhammer og
 > smadrer et produkt jeg har købt kan jeg altså heller ikke regne med at
 > firmaet bare lige løser det for mig gratis.
 
 Du sammenligner æbler med pærer, duer ikke.
 Et i-net-abbo kan ikke sammenlignes med en brugsgenstand.
 
 > > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
 > > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
 >
 > Pjat. Alle supportere vil gerne hjælpe en kunde med hans problemer, men at
 > vælge din egen IP adresse er altså *ikke* en del af produktet kunden har
 > købt uanset hvordan du forsøger at forvrænge virkeligheden.
 
 Han ville ikke vælge sin IP, hans ønske var bare at få tildelt en anden end
 den han har nu.
 Årsagen til hans ønske er egentligt underordnet.
 
 > Men jeg vil da sige at hvis du driver egen virksomhed med den holdning til
 > kundeservice vil jeg da meget gerne blive kunde - eller måske ikke for du
 > går nok hurtigt konkurs.
 
 Ovenstående bekræfter desværre min opfattelse af din holdning til support:
 Jo dårligere/manglende/arrogant support man kan levere, des bedre firma.
 Trist.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Anders S. (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders S. | 
  Dato :  09-01-03 11:35 |  
  |   
            
"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1cdf47$0$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 >
 > > > > > > Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der
 kan løse
 > > > kundens problem, med det købte produkt.
 > >
 Kunden har intet problem der berettiger ham til support, derfor er der ikke
 noget at løse for support!
 Nu sidder jeg ikke i supporten hos TDC, men du skulle vide hvor mange
 fjollede spørgsmål man kan få.
 http://www.guld.dk/
løsningen må være at han anskaffer sig den faste ip.
 MVH
 Anders
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 13:28 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1cdf47$0$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.
 >
 > Det var du skam selv ude om...du kunne jo bare have ladet være at
 misforstå
 > min tekst med vilje.
 
 Jeg misfortår ikke dig, men du misforstår mig - med vilje eller bare fordi
 du ikke kan forstå. Jeg bruger ekstreme eksempler, men de er alle relevante
 i forhold til det du skriver. Jeg synes også du er blød oven i bolden, men
 derfor har jeg ikke fornærmet dig, men forsøgt at føre en saglig diskussion.
 Det kan vi fortsætte med eller vi kan flytte over i dk.snak.mudderkastning.
 
 > Jeg er fuldstændig enig...supporten kan ikke løse alle poblemer der måtte
 > opstå med firmaets produkter...men der bør være mulighed for at følge op
 på
 > de problemer, som supporten ikke selv kan løse.
 
 Man kan henvise til et sted hvor kunden så kan henvende sig, men i dette
 tilfælde er der ikke noget sted at henvende sig for kunden har ikke noget
 problem. Han har et ønske om ekstra service udover det han har købt i sit
 abb. og denne service tilbydes ikke. Der findes så ngoet der indirekte ville
 løse hans problem (at købe en fast IP) og denne tilbydes af supporteren -
 mere kan han/hun ikke gøre.
 
 > Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
 igennem
 > hele systemet.
 
 Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
 besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er? Der er slet
 ikke noget i den her sag overhovedet, som berettige til at spilde måske 20
 menneskers tid i drift og andre steder i systemet.
 
 > Jeg forventer skam ikke det skal ske omgående...men jeg forventer at der
 kan
 > tages action, og at man ikke strax spises af med 'Det supporterer vi
 > ikke'....det er sq for nemt/lavt.
 
 Når faktum er at kunden ikke har noget problem, men ønsker en service der
 *ikke* tilbydes på han (almindelige, billige, private) abb. så er det eneste
 svar at den service kan han ikke få. Har du overhovedet nogen ide om hvor
 besværligt det ville være at gennemføre kundens ønske? Har du overhovedet
 overvejet at denne procedure så i alt fremtid skal gentages hvergang han
 måtte få sig selv banned fra et nyt sted? Har du overvejet at måske får en
 ny uskyldig kunde så bare "aben"? Har du overvejet nogle af de ting?
 
 > Jaså...og hvorfra er det lige du har kendskab til, hvad jeg ved om ting ?
 
 Fordi hvis du vidste hvad det ville kræve at "bare" ændre hans IP så ville
 du ikke stille dig op og sige at det er for dårligt det ikke bliver gjort.
 
 > IP'en er kundens problem, og dermed er det et problem med produktet.
 
 Kun såfremt der er et problem med routningen e.l. der gør at han med den
 pågældende IP ikke kan komme på nettet, men det lyder ikke til at være
 tilfældet her.
 
 > Linien virker sikkert ganske fremragende, men funktionaliteten for det som
 > kunden anvender produktet til, er åbenbart begrænset pga den IP, som han
 af
 > en-eller-anden grund ønsker skiftet.
 
 Se jeg venter jo stadig spændt på at høre den grund fra kunden, og indtil vi
 ved det skyder vi jo begge tildels i blinde ang. dette. Men faktum er at det
 aldrig kan være din internetudbyders ansvar at du er blevet banned fra en
 eller flere sites, og jeg kan stadig ikke se andre grunde til at han vil
 have en anden IP.
 
 > De der printere...kan du ikke holde dem udenfor, de er ikke specielt
 > relevante i denne sammenhæng.
 
 Lige så relevante som når du påstår at fordi kunden har et internetabb. er
 det udbyderens ansvar at afhjælpe *alle* problemer kunden måtte have på
 nettet - for det er det du siger.
 
 > Nej...her er ikke tale om at kunden ikke kan lide sin IP eller ej.
 
 Det ved du ikke og selv hvis det er fordi han er blevet banned er det kun
 hans eget ansvar at kontakte de pågældende admins og blive unbanned.
 
 > Et i-net-abbo kan ikke sammenlignes med en brugsgenstand.
 
 Du kan fint sammenligne service i dette tilfælde. Du forventer at en kundes
 mindste ønske og ethvert problem med blot den svageste tilknytning til
 "Internet" er internetudbyderens ansvar. Det er i hvert fald det du har
 skrevet i denne tråd.
 
 > Han ville ikke vælge sin IP, hans ønske var bare at få tildelt en anden
 end
 > den han har nu.
 > Årsagen til hans ønske er egentligt underordnet.
 
 Nej det er det ikke. Det er heller ikke underordnet om din computer går i
 stykker pga. en fejl fra producenten eller om du har hugget en forhammer i
 den.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 14:05 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
 > > igennem hele systemet.
 >
 > Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
 > besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er?
 
 Er det det jeg skriver ?
 Nej, det er det ikke.
 
 Det er sjældent man møder personer, der har så nemt ved at
 misforstå/fordreje selv de mest simple emner.
 
 Du kan dreje det/twiste det som du har lyst, og komme med lige så mange
 ekstreme irrelevante eksempler du lyster, det ændrer ikke på min holdning:
 Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
 funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
 tilbyde at afhjælpe det.
 
 Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op på
 sådanne opgaver.
 
 Og lad os bare holde her, fordi vi bliver åbenbart ikke enige....fair nok.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Allan Joergensen (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Joergensen | 
  Dato :  09-01-03 14:07 |  
  |   
            Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:
 
 > Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
 > funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
 > tilbyde at afhjælpe det.
 
 Du skal bare svare på et meget simpelt spørgsmål: Virker hans
 forbindelse? (det er et ja/nej spørgsmål).
 
 -- 
 Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net
 
 "Congratulations, Captain, you've done it." Romulan
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 14:18 |  
  |   
            "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote
 
 > > Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
 > > funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
 > > tilbyde at afhjælpe det.
 >
 > Du skal bare svare på et meget simpelt spørgsmål: Virker hans
 > forbindelse? (det er et ja/nej spørgsmål).
 
 Ja.
 
 Og her ville TDC så stoppe, fordi...det virker jo....hurra.
 
 --
 
 Jamen...fint-fint.....men man glemmer funktionaliteten.
 Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?
 Skal man så bare sige: Det supporterer vi ikke...bad luck.
 Så kan man sidde der med sin linie [der virker]....man kan bare ikke bruge
 den til noget.
 Surt show.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 15:21 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1d76a2$0$83828$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?
 Han skal vel kontakte abuse.
 Hvad hvis kunden får virus der ødelægger hans installation. Skal man så
 også sørge for at geninstallere maskinen så kunden kan bruge sit
 produkt?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 15:39 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > > Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?
 >
 > Han skal vel kontakte abuse.
 
 Ja, det er selvfølgelig rigtigt.
 
 Så må man så håbe, at support-medarbejderen er uddannet, så han kan
 gennemskue et sådant forhold [og eskalerer det til abuse], og ikke bare
 konstaterer:
 'Nå, men din linie virker fint, der er link i lamperne, så den er fjong'
 
 > Hvad hvis kunden får virus der ødelægger hans installation. Skal man så
 > også sørge for at geninstallere maskinen så kunden kan bruge sit
 > produkt?
 
 Nej, det skal man ikke [med mindre det er en del af produktet].
 
 Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten bør
 være i orden ?
 Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge linien til
 ikke virker ?
 Er det så 'bare ærgeligt' ?
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 15:47 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d89a6$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten bør
 > være i orden ?
 
 Ja, medmindre vi snakker om at IP-funktionaliteten er i uorden pga.
 udbyderen. Fx. hvis routningsfejl e.l. hos udbyderen gør at kunden ikke kan
 bruge sin linie. Hvis kunden bare har fået sig selv banned fra sites eller
 af uvist hvilke andre grunde bare ikke ønsker en bestemt IP er det helt og
 holdent hans eget ansvar. Ellers må han købe et produkt der kan levere den
 ekstra funktionalitet han ønsker.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 15:54 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
 bør
 > > være i orden ?
 >
 > Ja
 
 Trist, men så er det vist også slået på plads.
 
 Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet 'service'.
 For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
 behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
 udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
 dette.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Anders S. (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders S. | 
  Dato :  09-01-03 17:14 |  
  |   
            
 "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1d8d31$0$83832$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 >
 > > > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
 > bør
 > > > være i orden ?
 > >
 > > Ja
 >
 > Trist, men så er det vist også slået på plads.
 >
 > Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet
 'service'.
 > For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
 > behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
 > udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
 > dette.
 
  Med ca. 150000 kunder bliver man nød til at have skarpe linjer mht.
 support, ellers drukner man i unødig support.
 og det koster tid og så bliver det ikke nemmere at komme igennem til
 support, så klager kunderne, så skal man have flere ansat så bliver ADSLen
 dyrere.
 
 MVH
 Anders
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                         Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 17:22 |  
  |   
            "Anders S." <webmaster@remove.sikker-surf.dk> wrote
 >
 > > Trist, men så er det vist også slået på plads.
 > >
 > > Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet
 > 'service'.
 > > For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
 > > behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
 > > udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
 > > dette.
 >
 >  Med ca. 150000 kunder bliver man nød til at have skarpe linjer mht.
 > support, ellers drukner man i unødig support.
 > og det koster tid og så bliver det ikke nemmere at komme igennem til
 > support, så klager kunderne, så skal man have flere ansat så bliver ADSLen
 > dyrere.
 
 Yeps...det er en ond cirkel.
 Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab ?
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 18:13 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1da2eb$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab
 ?
 Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud, hvis
 de skal udbydes.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 18:38 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > > Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab
 > ?
 >
 > Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud, hvis
 > de skal udbydes.
 
 Ok...fair nok...dvs alle TDC's enkelte produkter, de giver overskud hver for
 sig ?
 Flot nok.
 
 Andre steder hænger det ikke så flot sammen....der er der overskud på visse
 produketer, mens der er underskud på andre.
 Man vælger så at beholde de underskuds-givende produkter, for at bevare en
 helhed.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                            Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 18:57 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1db474$0$83825$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud,
 hvis
 > > de skal udbydes.
 > Ok...fair nok...dvs alle TDC's enkelte produkter, de giver overskud
 hver for
 > sig ?
 Eller indgår i et produkthierarki eller en businessplan hvor de giver
 økonomisk mening, går jeg da ud fra.
 > Man vælger så at beholde de underskuds-givende produkter, for at
 bevare en
 > helhed.
 Hvis der er nogle økonomiske fordele ved at bevare de underskudsgivende
 produkter så er de kun underskudsgivende fordi beregningen er inkomplet.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 15:54 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1d89a6$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
 bør
 > være i orden ?
 Njaa. Det afhænger ihvertfald af begrundelsen for at IP-funktionaliteten
 er i uorden.
 > Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge
 linien til
 > ikke virker ?
 Hvis ISP'en ikke har nogen skyld i problemet (fx at man har fået sig
 black-listet eller noget obskurt routerudstyr har set sig sur på IP'er
 med primtal) så mener jeg ikke ISP'en har et ansvar.
 ISP'en har leveret access. At x, y og z ude på det store internet ikke
 vil snakke med denne IP er primært et problem for x, y og z - sekundært
 for kunde, såfremt han skal bruge netop denne tjeneste.
 At give ISP'en ansvar for at alle IP'er kan snakke med alle i hele
 vernde er uoverskueligt.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 16:29 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
 > bør
 > > være i orden ?
 >
 > Njaa. Det afhænger ihvertfald af begrundelsen for at IP-funktionaliteten
 > er i uorden.
 
 Sikken en lettelse :)
 
 > > Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge
 > linien til
 > > ikke virker ?
 >
 > Hvis ISP'en ikke har nogen skyld i problemet (fx at man har fået sig
 > black-listet eller noget obskurt routerudstyr har set sig sur på IP'er
 > med primtal) så mener jeg ikke ISP'en har et ansvar.
 
 Enig...de har intet ansvar...ifølge produkt-beskrivelsen.
 
 > ISP'en har leveret access. At x, y og z ude på det store internet ikke
 > vil snakke med denne IP er primært et problem for x, y og z - sekundært
 > for kunde, såfremt han skal bruge netop denne tjeneste.
 > At give ISP'en ansvar for at alle IP'er kan snakke med alle i hele
 > vernde er uoverskueligt.
 
 Fair nok...forståeligt..men hvis/når det er et aktuelt problem for kunden,
 som kunne løses med at tildele kunden en anden IP, bør dette så ikke kunne
 tilbydes/afprøves...også selvom det er udover leverandørens ansvar ?
 
 For mig ville dette betragtes som 'god service'.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 16:40 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1d9594$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > hvis/når det er et aktuelt problem for kunden,
 > som kunne løses med at tildele kunden en anden IP, bør dette så ikke
 kunne
 > tilbydes/afprøves...også selvom det er udover leverandørens ansvar ?
 Mange leverandører yder en vis service udover ansvaret. Dette gælder
 sandsynligvis for alle danske ISP'er
 Men denne ekstra service skal også stå mål med den indtjening der er ved
 produktet.
 Så hvis indtjeningen/overskuddet ved produktet er lavt vil der være
 færre resurser at rutte med - særligt til "service" der er ekstra
 krævende mht involvering af parter.
 Al service er økonomisk funderet ("there is no such thing as a free
 lunch"). Kan det betale sig at bruge disse penge ekstra på kunden
 fremfor at risikere at han opsiger abonnementet?
 I dette tilfælde har svaret øjensynligt været nej.
 Vi kan være enige om at det ville have været god service at bruge tiden,
 men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks ned
 ov er ISP'er er imho meningsløst.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                         Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 16:48 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > Mange leverandører yder en vis service udover ansvaret. Dette gælder
 > sandsynligvis for alle danske ISP'er
 > Men denne ekstra service skal også stå mål med den indtjening der er ved
 > produktet.
 > Så hvis indtjeningen/overskuddet ved produktet er lavt vil der være
 > færre resurser at rutte med - særligt til "service" der er ekstra
 > krævende mht involvering af parter.
 >
 > Al service er økonomisk funderet ("there is no such thing as a free
 > lunch"). Kan det betale sig at bruge disse penge ekstra på kunden
 > fremfor at risikere at han opsiger abonnementet?
 > I dette tilfælde har svaret øjensynligt været nej.
 
 Enig...dog er jeg ikke klar over, hvad den aktuelle omkostning for opgaven
 lyder på, hvilket ganske givet er meget forskellig fra udbyder til udbyder.
 Men den kunne snildt overstige provenu'et på det solgte produkt.
 
 Dog er det en anelse kortsigtet, da kunden kunne tænkes at have andre
 produkter hos leverandøren, samt han måske er ansvarlig for valg af udbyder
 på hans arbejdsplads.
 
 Gynger + karuseller.
 
 > Vi kan være enige om at det ville have været god service at bruge tiden,
 
 Nemli'
 
 > men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks ned
 > over ISP'er er imho meningsløst.
 
 Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har fanget
 din pointe.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 16:52 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1d9a18$0$83839$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks
 ned
 > > over ISP'er er imho meningsløst.
 > Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har
 fanget
 > din pointe.
 Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette" set
 fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj grad
 er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 17:26 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > > > men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks
 > ned
 > > > over ISP'er er imho meningsløst.
 >
 > > Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har
 > fanget
 > > din pointe.
 >
 > Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette" set
 > fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj grad
 > er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"
 
 'Variabelt' er jeg ikke med på.
 
 Skal det forstås således, at et løsnings-tilbud kunne tilbydes nogle kunder,
 men ikke til andre ?
 
 Eller skal det forstås således, at det er problemet der er variablen ?
 
 Hvis det er det sidste, så er jeg enig.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                            Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 18:15 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1da2ec$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette"
 set
 > > fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj
 grad
 > > er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"
 > Skal det forstås således, at et løsnings-tilbud kunne tilbydes nogle
 kunder,
 > men ikke til andre ?
 Jeg mener at hvorvidt der i en given situation skal gives ekstra
 service, må være en vurderingssag fra gang til gang, og det derfor ikke
 giver mening at mene at det er en "lad holdning" at have vurderet "nej"
 denne gang.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                             Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 18:41 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote
 
 > Jeg mener at hvorvidt der i en given situation skal gives ekstra
 > service, må være en vurderingssag fra gang til gang, og det derfor ikke
 > giver mening at mene at det er en "lad holdning" at have vurderet "nej"
 > denne gang.
 
 Ja, sådan virker det i praksis i dag.
 Får man 'nej' den ene dag, så skal man bare ringe igen, indtil man støder på
 en supporter der 'har en god dag'.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                              Martin Højriis Krist~ (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-01-03 18:58 |  
  |  
 
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
 news:3e1db474$1$83825$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Får man 'nej' den ene dag, så skal man bare ringe igen, indtil man
 støder på
 > en supporter der 'har en god dag'.
 Det skyldes jo kun at folk yder support ud over det der supporteres.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Peter Tønnesen (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Tønnesen | 
  Dato :  09-01-03 14:25 |  
  |   
            > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op
 på
 > sådanne opgaver.
 
 Nævn en udbyder der gider at bruge tid på et sådan "problem"?
 
 Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
 De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
 har fået en ny ip, ellers bad luck"
 
 Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 14:28 |  
  |   
            "Peter Tønnesen" <peto@privat.dk>wrote
 
 > Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
 > De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
 > har fået en ny ip, ellers bad luck"
 
 Det er da også en langt bedre meddelelse at modtage, end bare det primitive
 standard-svar:
 'Det supporterer vi ikke !'
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 15:26 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d792d$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Det er da også en langt bedre meddelelse at modtage, end bare det
 primitive
 > standard-svar:
 > 'Det supporterer vi ikke !'
 
 Bortset fra at det ville være et meningsløst svar da chancen for at han
 skulle få ny IP af den nævnte vej er meget lille. Desuden kunne supporterent
 sagtens have nævnt dette udfra det kunden skriver her.
 
 Supporteren tilbyder en løsning der med 99.9% sikkerhed vil give manden det
 han ønsker - en ny IP. Så hvad er det lige du beklager dig over?
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Lars B. Jensen (14-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars B. Jensen | 
  Dato :  14-01-03 20:03 |  
  |   
            "Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message
 news:3e1d782c$0$83836$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge
 op
 > på
 > > sådanne opgaver.
 >
 > Nævn en udbyder der gider at bruge tid på et sådan "problem"?
 
 Min arbejdsgiver....
 
 > Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
 > De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
 > har fået en ny ip, ellers bad luck"
 
 Nopes... vi har et par gange pillet en enkelt IP ud af scopet, hvorefter
 kunden har lavet en renew, for at få tildelt en ny adresse... det har været
 i forbindelse med abuse (og lignende).
 
 Men, hvis en kunde blot ringer og siger "min IP adresse er grim, den ender
 ikke på 0, der er for mange siffre, jeg kan ikke tælle så langt", så bliver
 det "overhørt".
 
 > Peter
 
 --
 Mvh
 Lars B. Jensen
 -------------------------
 På usenet repræsenterer jeg mig selv, og kun mig selv
 og udtaler mig ikke på vejne af min arbejdsgiver, Telia Stofa A/S
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 15:32 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d73aa$0$83847$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > > Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
 > > > igennem hele systemet.
 > >
 > > Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
 > > besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er?
 >
 > Er det det jeg skriver ?
 
 Ja det er det.
 
 > Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
 > funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
 > tilbyde at afhjælpe det.
 
 Ja men i dette tilfælde har kunden *intet* problem med funktionaliteten af
 sin linie - linien virker. Det er såre simpelt og der bør diskussionen
 slutte. At supporteren så faktisk tilbyde kunden at købe en fast IP og
 dermed med 99.9% sikkerhed få løst sit "problem" er da bare god service, som
 kunden vælger ikke at tage imod.
 
 > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op
 på
 > sådanne opgaver.
 
 Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en privat
 linie i det prisleje. Ellers nævn dem bare? Du er forøvrigt selv TDC kunde
 så.......
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 15:49 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > Er det det jeg skriver ?
 >
 > Ja det er det.
 
 Nej, det var det ikke, som jeg også skrev til dig sidst.
 Først fordrejer du, når jeg så uddyber, så vælger du at misforstå [igen]
 
 >  Det er såre simpelt og der bør diskussionen
 > slutte.
 
 God ide, lad os gøre det.
 
 > > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge
 op
 > > på sådanne opgaver.
 >
 > Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
 privat
 > linie i det prisleje.
 
 Jo, det gør der.
 
 > Ellers nævn dem bare?
 
 Orange f.eks.
 
 > Du er forøvrigt selv TDC kunde
 
 Det var sørme relevant info...??..
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 16:12 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d8be4$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
 > privat
 > > linie i det prisleje.
 >
 > Jo, det gør der.
 > Orange f.eks.
 
 Nu tilbyder Orange (wannadoo) jo kun gammeldags dial-up så du kan ikke på
 nogen måde bruge dem som eksempel på en ISP der vil tilbyde at skifte en
 bredbåndskundes IP bare fordi kunden gerne vil have det. Prøv igen.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 16:38 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > > > Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
 > > privat
 > > > linie i det prisleje.
 > >
 > > Jo, det gør der.
 > > Orange f.eks.
 >
 > Nu tilbyder Orange (wannadoo) jo kun gammeldags dial-up
 
 Nå....gør de det ?
 SVJV tager de ikke private internet-kunder ind for tiden via analog/ISDN, og
 har ikke gjort det i mere end 1 år.
 Men du er velkommen til at modbevise det:
 
 > så du kan ikke på
 > nogen måde bruge dem som eksempel på en ISP der vil tilbyde at skifte en
 > bredbåndskundes IP bare fordi kunden gerne vil have det.
 
 Nu har Orange altså en lille slat ADSL-kunder...som der stadig ydes service
 for.
 Kan de ikke bruges ?
 Eller skal ISP'en have en vis størrelse, før de er 'godkendte' ?
 
 > Prøv igen.
 
 Næ...prøv selv igen.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 17:31 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d984a$0$83847$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > SVJV tager de ikke private internet-kunder ind for tiden via analog/ISDN,
 og
 > har ikke gjort det i mere end 1 år.
 
 Korrekt, hvilket jeg selv fandt ud af efter mit indlæg, men idet det intet
 ændrer ved min pointe postede jeg ikke en rettelse.
 > Nu har Orange altså en lille slat ADSL-kunder...som der stadig ydes
 service
 > for.
 > Kan de ikke bruges ?
 
 Har du et konkret eksempel på at Orange ville yde netop denne service? Kører
 Orange ADSL overhovedet med samme system som Webspeed, eller bruger de fx
 PPPoE? Hvad er i så fald deres lease time? Alle de tekniske ting der betyder
 noget for en situation som denne.
 
 > Eller skal ISP'en have en vis størrelse, før de er 'godkendte' ?
 
 Nu er det jo et faktum at hvis du har meget få kunder kan du tillade dig
 ikke at have nogen "regler" for service fordi du ikke sætter præcedens for
 at 150000 andre kunder kan få samme service som er meget tidskrævende. Men
 selvfølgelig er alle eksempler velkomne for det var jo det jeg bad om.
 
 > > Prøv igen.
 >
 > Næ...prøv selv igen.
 
 Jeg venter stadig på at høre om det specifikke eksempel du har på netop
 denne service, samt hvorvidt systemerne er teknisk ens nok til at du kan
 sammenligne.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 17:59 |  
  |   
            "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
 
 > Har du et konkret eksempel på at Orange ville yde netop denne service?
 
 Hmmm...inden jeg starter her, vil jeg gerne høre, hvilken form for
 bevisførelse du ville stille dig tilfreds med ?
 
 > Nu er det jo et faktum at hvis du har meget få kunder kan du tillade dig
 > ikke at have nogen "regler" for service fordi du ikke sætter præcedens for
 > at 150000 andre kunder kan få samme service som er meget tidskrævende.
 
 Forståeligt nok.
 Hvad mon frekevnsen hos TDC er, for kunder med ønske om at få tildelt en
 anden IP ?
 
 Hvis dette ønske kommer 1 gang pr måned, så er det nok ikke det helt store
 problem for penge-stærke TDC.
 
 > Men selvfølgelig er alle eksempler velkomne for det var jo det jeg bad om.
 
 Specifikke eksempler er ikke nødvendige, men jeg kan da fortælle om
 strukturen:
 Når der er ting med produktet, som supporteren ikke selv kan løse, så er der
 et system til rådighed, som gør at opgaven bliver eskaleret til den
 relevante gruppe, som så løser opgaven.
 
 Det vil ganske givet ikke blive løst omgående, men der bliver taget hånd om
 det.
 
 Denne fremgangsmåde gør, at kunden ikke løber hovedet muren med skriften:
 'Det supporterer vi ikke'
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Anders S. (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders S. | 
  Dato :  09-01-03 22:00 |  
  |   
            
 > Forståeligt nok.
 > Hvad mon frekevnsen hos TDC er, for kunder med ønske om at få tildelt en
 > anden IP ?
 > --
 > Mvh Henrik.
 
 Der var da nogle stykker husker jeg fra dengang jeg sad i supporten,
 bla. en der syntes den han havde var for svær, han ville gerne have
 80.80.80.80
 
 MVH
 Anders
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Peter Tønnesen (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Tønnesen | 
  Dato :  09-01-03 22:01 |  
  |   
            > Denne fremgangsmåde gør, at kunden ikke løber hovedet muren med skriften:
 > 'Det supporterer vi ikke'
 
 Hvis kunden har behov for særlig support, så er jeg da sikker på at der
 findes et produkt der matcher hans behov, for Webspeed gør åbenbart ikke.
 
 Er han den paranoide type der vil have skiftet ip hver gang han fx.
 portscannes, så koster en sådan kunde lige pludselig mange penge i
 ligegyldige supporttimer, og så kan jeg ikke se meningen i at beholde ham
 som kunde. Alt andet lige, så vil jeg foretrække at supportere 10 kunder med
 reelle problemer end at forstyrre 10* forskellige TDC medarbejdere, for at
 opfylde 1 enkelt kundes behov. Et behov som endda ikke supporteres.
 
 Find et andet abbonnement, fx. Orange som du nævner, så er alle glade.
 
 VH
 Peter
 
 *fiktiv tal. alt andet lige skal der indrages flere afdelinger for et ip
 skift.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Allan Joergensen (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Joergensen | 
  Dato :  09-01-03 07:11 |  
  |   
            Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:
 
 > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
 > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
 > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
 > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
 
 Jeg synes det er her filmen knækker, for der er jo ikke nogen problemer
 med produktet, det virker jo over al forventning.
 
 -- 
 Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net
 
 "Tigers' tummies are solar cells."   "Yeah, right." * Calvin & Hobbes
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Aarfeldt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt | 
  Dato :  09-01-03 11:57 |  
  |   
            "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote
 
 > > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
 > > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
 > > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
 > > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
 >
 > Jeg synes det er her filmen knækker, for der er jo ikke nogen problemer
 > med produktet, det virker jo over al forventning.
 
 Måske...måske ikke.
 Han angiver ikke direkte årsagen til, at han ønsker at få tildelt en anden
 IP.
 
 En årsag jeg kunne forestille mig, kunne være at hans IP af-en-eller-anden
 årsag er blevet blacklistet.
 Det kunne være på et forum, en spil-server eller what-ever.
 Det behøver ikke være hans egen skyld, det kunne snildt være sket ved en
 fejl.
 
 Hovedsagen er, at funktionaliteten med hans i-net-abbo er blevet
 begrænset/ødelagt, og dette kunne løses ved at tildele kunden en anden IP.
 
 --
 Mvh Henrik.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 12:26 |  
  |   
            "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
 news:3e1d55aa$0$83849$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > En årsag jeg kunne forestille mig, kunne være at hans IP af-en-eller-anden
 > årsag er blevet blacklistet.
 > Det kunne være på et forum, en spil-server eller what-ever.
 > Det behøver ikke være hans egen skyld, det kunne snildt være sket ved en
 > fejl.
 
 I hvilket tilfælde det er helt og holdent hans eget ansvar at kontakte denne
 servers admin. De fleste mennesker er ganske fornuftige ang. dette medmindre
 det er manden selv der har opført sig som en troll e.l. Det kan aldrig
 nogensinde blive noget der vedrører andre end ham selv.
 
 > Hovedsagen er, at funktionaliteten med hans i-net-abbo er blevet
 > begrænset/ødelagt, og dette kunne løses ved at tildele kunden en anden IP.
 
 Og en anden uskyldig kunde skulle så tildeles den banned IP? Eller skal den
 helt ophøre med at bruges for så kunne vi hurtigt løbe tør for IP adresser.
 Jeg tror du skal tænke lidt længere fremad end du gør.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-01-03 02:31 |  
  |   
            
"birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
 news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
 > Hey..
 Hejsa
 > jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
 > synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
 > haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
 > gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
 > ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 > jeg skal betale ekstra for....
 Selvfølgelig. Hvis de kan tjene penge på at give dig en ny ip så vil de da
 selvfølgelig det(!).
 Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
 tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.
 > Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
 > kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
 > problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
 > begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
 > irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!
 Der findes logisk forklaring på dette. Jeg mener at det er når du sender en
 pakke afsted modtager du også én som bekræftelse på, at den er modtaget.
 Lige ledes omvendt. Er dog ikke helt sikker men det er vidst noget i den
 dur.
 Nu ved jeg ikke lige hvilke programmer du helt mener da du ikke skriver
 dette. I de felste programmer, hvor man kan sende filer til hinanden eller
 evt. et ftp program kan du justerer, hvor meget båndbredde programmet må
 bruge.
 Håber du kunne bruge det til noget.
 mvh
 Benny
 --
 Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
 http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 12:33 |  
  |   
            "Benny" <ingenemail> wrote in message
 news:3e1cd0e3$0$83373$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Selvfølgelig. Hvis de kan tjene penge på at give dig en ny ip så vil de da
 > selvfølgelig det(!).
 
 Som jeg læser det er det et venligt tilbud fra en supporter der gerne vil
 hjælpe kunden. Faktum er at du ikke bare kan ringe og sætte himmel og jord i
 bevægelse hos drift pga. en IP du af en eller anden grund ikke kan lide. Der
 er så en løsning som indirekte løser kundens problem, som ligger indenfor
 abb. muligheder og som koster et lille beløb. Denne foreslås af supporteren.
 Det kan jeg ikke se noget galt med.
 
 > Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
 > tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.
 
 Ikke godt nok. Som er normalt med en DHCP server vil den "huske" at du sidst
 har haft en bestemt IP og så tildele den til dig igen når din comp beder om
 det, medmindre den er blevet tildelt en anden. Prøv nærmere noget med at
 slukke computer og modem  i 5-7 dage alt afhængig af hvor meget "run" der er
 på IP adr. i hans område. Mindre kan selvfølgelig gøre det hvis manden er
 "heldig", men den skifter ikke af 30 min uden forbindelse.
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-01-03 16:16 |  
  |   
            
"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
 news:3e1d5df2$0$83374$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Som jeg læser det er det et venligt tilbud fra en supporter der gerne vil
 > hjælpe kunden. Faktum er at du ikke bare kan ringe og sætte himmel og jord
 i
 > bevægelse hos drift pga. en IP du af en eller anden grund ikke kan lide.
 Der
 > er så en løsning som indirekte løser kundens problem, som ligger indenfor
 > abb. muligheder og som koster et lille beløb. Denne foreslås af
 supporteren.
 > Det kan jeg ikke se noget galt med.
 Jeg har heller aldrig postået andet. Kun at tjene penge er et levemål også
 selv for TDC.
 > > Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
 > > tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.
 >
 > Ikke godt nok. Som er normalt med en DHCP server vil den "huske" at du
 sidst
 > har haft en bestemt IP og så tildele den til dig igen når din comp beder
 om
 > det, medmindre den er blevet tildelt en anden. Prøv nærmere noget med at
 > slukke computer og modem  i 5-7 dage alt afhængig af hvor meget "run" der
 er
 > på IP adr. i hans område. Mindre kan selvfølgelig gøre det hvis manden er
 > "heldig", men den skifter ikke af 30 min uden forbindelse.
 Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i 30min.
 Som du kan se er min IP skiftet.
 mvh
 Benny
 --
 Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
 http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kasper Bergh (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Bergh | 
  Dato :  09-01-03 17:33 |  
  |   
            "Benny" <ingenemail> wrote in message
 news:3e1d922b$0$83349$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i 30min.
 > Som du kan se er min IP skiftet.
 
 Ja men du bruger også PPPoE til at koble op. Dermed skifter din IP ved at du
 afbryder og så kobler op igen. Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
 fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).
 
 mvh
 /Kasper
 Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-01-03 17:42 |  
  |   
            
"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
 news:3e1da459$0$83362$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "Benny" <ingenemail> wrote in message
 > news:3e1d922b$0$83349$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i
 30min.
 > > Som du kan se er min IP skiftet.
 >
 > Ja men du bruger også PPPoE til at koble op. Dermed skifter din IP ved at
 du
 > afbryder og så kobler op igen. Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
 > fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).
 Ok det vidste jeg ikke.
 Mvh
 Benny
 --
 Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
 http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Lasse Jarlskov (09-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jarlskov | 
  Dato :  09-01-03 18:58 |  
  |   
            On Thu, 9 Jan 2003 17:33:28 +0100, "Kasper Bergh"
 <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:
 
 >Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
 >fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).
 
 I så fald skal man nok, hvis man vil forsøge at få tildelt en ny IP,
 frigive sin IP-adresse umiddelbart inden man slukker computeren.
 
 Så har man da i hvert fald sparet at vente de to dage, på at leaset
 udløber.
 Men man skal nok stadig have sin computer slukket i adskillige dage,
 før man kan gøre sig forhåbninger om at få en ny adresse.
 
 /Jarlskov
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Jespersen (10-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Jespersen | 
  Dato :  10-01-03 20:44 |  
  |  
 
            Hej du kan få en ny IP ved at smutte ned i kør og skrive "Command" så
 kommer din DOS frem og der skriver du :
 ipconfig/release og bagefter skriver du ipconfig/renew
 Så skulle den meget gerne være ude af verden    men ellers ja så skift
 Hardware hvis du har et kort liggene
 /michael
 "birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
 news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
 > Hey..
 > jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
 > synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
 > haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
 > gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
 > ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
 > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
 > jeg skal betale ekstra for....
 > Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
 > kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
 > problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
 > begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
 > irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Glerup (10-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  10-01-03 21:00 |  
  |   
            
"Michael Jespersen" <Dj_zak@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
 news:avn7pt$g6r$1@sunsite.dk...
 > Hej du kan få en ny IP ved at smutte ned i kør og skrive "Command" så
 > kommer din DOS frem og der skriver du :
 > ipconfig/release og bagefter skriver du ipconfig/renew
 >
 > Så skulle den meget gerne være ude af verden    men ellers ja så skift
 > Hardware hvis du har et kort liggene
 Prøv lige at læse tråden igennem....
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |