Netværk mellem Win ME og Win XP?
Fra : michaelcazon

Dato : 06-01-03 00:23

Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med
Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step
vejledning ville jeg være meget taknemlig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-01-03 15:47

On Sun, 05 Jan 2003 23:22:39 GMT, "michaelcazon"
<michaelcazon.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med
>Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step
>vejledning ville jeg være meget taknemlig.

En smule off-topic måske, da denne gruppe omhandler Novell NetWare...

/Brian

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 08-06-03 20:24

"michaelcazon" <michaelcazon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med
> Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step
> vejledning ville jeg være meget taknemlig.

> http://www.kandu.dk/

da du har det rigtige kabel til forbindelse af to pcere kan du bare sætte
dem i...
Da jeg ikke ved hvad du har tænkt dig at foretage dig med dit netværk, er
resten lidt svært.
Men skal de bare kunne se hinanden og udveksle printer og filer gør du
følgende i: kontrolpanel trykker du netværk vælger instal og protokol og
microsoft og vælger netbeous (nok forkert stavet.)
Det gør du på begge maskiner bagefter vælger du en menu længere nede, den
der med at dele filer og printere

Skal du spille skal du som oftes vælge protokol IPX
Skal du internette og spille vælg TCP som protokol du vælger manuel
ipsettings og skriver i subnet 255.255.255.0 og i ip adr på den ene
100.100.100.1 og på den anden 100.100.100.2