Nybegynder i Perl
Fra : sidf sdf

Dato : 02-01-03 10:40

Hejsa

Jeg har tidligere for nogle år siden programmeret i Poly Pascal, COBOL
og en smule maskinkode.

Jeg ville gerne igang med at programmere i Perl, helt specielt
anvender jeg Active State Perl på en Apache 2.043/win32 platform.

I den forbindelse ville jeg meget gerne vide, om der er nogen som
ligger inde med nogle gode links til at komme igang med...simpelthen
tutorials og eksempler, som er til at gå til og forstå for mennesker
*G*

Altså en form for trin for trin vejledning.

Jeg har ledt en del, men syntes ikke rigtigt jeg har formået at finde
det rigtige sted. Og det må meget gerne være web-baseret, hvis det kan
lade sig gøre.

Håber ikke mit spørgsmål er for håbløst ?

På forhånd tak.

mvh

MJ

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 02-01-03 14:33

sidf sdf <1234@cc.dk> wrote in news:i0281vcrrm2mf5vmq1d19hs7tfmjenj01l@
4ax.com:

http://www.sthomas.net/roberts-perl-tutorial.htm

http://archive.ncsa.uiuc.edu/General/Training/PerlIntro/

--
Knud

Fra : Torben Frøberg

Dato : 02-01-03 19:16

sidf sdf wrote:
> [...]
> lade sig gøre.
>
> Håber ikke mit spørgsmål er for håbløst ?

Jeg har forsøgt at lære perl på samme måde. Til sidst købte jeg bogen
"Learning Perl" fra O'reilly. Den er virkelig god.

Mvh. Torben