Hvad har IBM gang i? :-(
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-02 20:03

Greetings!

http://www.ibmlink.ibm.com/usalets&parms=H_902-274

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-02 20:19

Jesper G. Poulsen wrote:

> http://www.ibmlink.ibm.com/usalets&parms=H_902-274

Det er vel bare den gamle plan om at udfase OS/2. Der er jo ikke tale
om, at vi skal levere vores styresystem tilbage, kun at vi ikke længere
kan købe OS/2'er direkte fra IBM.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-02 20:19

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 20:03

In article <MPG.1861aa1a5fff5b27989772@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> http://www.ibmlink.ibm.com/usalets&parms=H_902-274

Faldt også lige over dette...

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12766

Fra : peter volsted

Dato : 16-12-02 21:29

hi Jesper

Vil du godt uddybe, hvad du finder af sammenhæng mellem IBM's
meddelelse om at ophøre med at lagerføre - især diskette- - udgaver
af vort elskede styresystem
og meddelelsen om, at Plextor lancerer en ny CD-brænder?

good luck

peter

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 17-12-02 13:21

> [...]
> af vort elskede styresystem
> og meddelelsen om, at Plextor lancerer en ny CD-brænder?

Prøv det her link i stedet:
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12762

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-02 20:45

In article <3DFE3788.82B2E2BE@image.dk>, pvolsted@image.dk says...
> og meddelelsen om, at Plextor lancerer en ny CD-brænder?

G-sus, så har jeg snuppet det forkerte link

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-12-02 17:17

On Mon, 16 Dec 2002 20:03:06 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

>In article <MPG.1861aa1a5fff5b27989772@news.tele.dk>,
>ms2mogens@ingensteder.dk says...
>
>Faldt også lige over dette...
>
>http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12766

Vil tro at det skyldes lidt pres fra en stribe store virksomheder (Årstallene
2010 og 2018 svæver rundt i forskellige rygter som EOS). Det er da også
ganske vist at SOHO brugerne er nogle krævende starutter, uden de store
pengesække - altså ikke besværet værd...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Is there a Lawyer in the House? -kLAM!{ÀAny more!?

Fra : John Faurholt

Dato : 21-12-02 08:48

On Fri, 20 Dec 2002 15:17:15 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk>
wrote:

> ganske vist at SOHO brugerne er nogle krævende starutter, uden de store
> pengesække - altså ikke besværet værd...

Der er ellers mange af dem, jeg tror da også det er derfor MS spinder guld.
Desværre for os, er IBM nok kun gearet til de større virksomheder, p.g.a.
traditionel tænkning, store skibe ændrer jo ikke retning så hurtigt.

John Faurholt

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-12-02 11:26

On 21 Dec 2002 07:47:36 GMT, John Faurholt wrote:

>Der er ellers mange af dem, jeg tror da også det er derfor MS spinder guld.
>Desværre for os, er IBM nok kun gearet til de større virksomheder, p.g.a.
>traditionel tænkning, store skibe ændrer jo ikke retning så hurtigt.

IMO er der ikke specielt mange penge i SOHO, i forhold til virksomhederne og
den grad af besvær som vi giver dem.
Ligeledes er supportstrukturen anderledes opbygget med OS/2, da IBM allerede
fra første sekund forsøgte at bære det hele selv. Ligeledes prøvede de at gå
ind på SOHO markedet via erhverv.

Det Redmond har gjort er at gå ind på erhvervsmarkedet, via SOHO og de har
lagt det meste ansvar for både HW og bruger support ud på forhandlere og
udviklere.

Derudover er IBM en besynderlig fisk, hvis de kan se at en teknologi ikke
giver profit samme eftermiddag ryger den ned i arkivskabet i kælderen til
alle de andre. Lotus er ligeså, man får en fornemmelse af at de idag rent
styres efter markeds undersøgelser. IBM er meget-meget træge, men er nok når
det gælder at af de får firmaer der kan vende på en 1-krone.
Men nu får vi at se hvad de får ud af Rational-eventyret, kunne være rart med
en Linux eller bedre en Java port (En OS/2 port er jo utopisk).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"A kind word & gun get more than just a kind word." - Capone

Fra : Allan

Dato : 23-12-02 00:51

On Sat, 21 Dec 2002 07:47:36 UTC, john@jfmoulding.dk (John Faurholt) wrote:

> Der er ellers mange af dem, jeg tror da også det er derfor MS spinder guld.
> Desværre for os, er IBM nok kun gearet til de større virksomheder, p.g.a.
> traditionel tænkning, store skibe ændrer jo ikke retning så hurtigt.

Well, det er vel derfor, at vi skal være glade for, at Serenity er kommet på banen
med eComStation, ikk.

Her i første omgang er det jo nok især os alm brugere, der får en ganske
service, end vi nogensinde har set fra IBM.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-12-02 15:44

On 23 Dec 2002 00:51:13 +0100, Allan wrote:

> [...]
>
>Her i første omgang er det jo nok især os alm brugere, der får en ganske
>service, end vi nogensinde har set fra IBM.

Det er overikøbet således at udviklerne ikke er afskærmet fra omverdenen som
en anden jury, men er ude iblandt os - og kan endda i en vis grad påvirkes
til at indføre ny funktionalitet.

Vi må håbe at IBM bløder op og udleverer koden til WPS'en, kunne være rart at
få den rette lidt op!

Malcolm X? Never saw the first 9!!?