|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hold jer fra PC-Netto Fra : Brian & Katrine
 | 
 Dato :  10-12-02 10:46
 | 
 |  | Hej gruppe.
 
 Lige en advarsel, når I skal ud og købe skærm pr. postordre:
 
 Når man bestiller via Internettet, så har man 14 dages fuld returret.
 Desværre lever ikke alle op til denne service. Jeg købte for nogle måneder
 siden en Viewsonic hos PC-Netto til ca. 2.900 kr. + fragt. Jeg syntes dog
 ikke, den levede op til mine krav, og jeg endte med at købe en anden skærm
 et andet sted.
 
 Jeg sendte få dage efter Viewsonic'en tilbage som forsigtigpakke og regnede
 så med, at jeg snart ville modtage mine 2.900 kr. Jeg er godt klar over, at
 man selv skal afholde udgifterne til fragt begge veje.
 
 Følgende modtog jeg i en amil fra PC-Netto:
 
 ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er i
 væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som ny,
 skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen hvilken er
 rimlig dyrt.  *****
 
 (Dele af beskeden fjernet)
 
 Da jeg så ringede og talte med PC-Netto, fortalte de, at emballagen var
 blevet beskadiget. Men hvad har det med mig at gøre? Pakken så forfærdelig
 ud, da den kom her, og den er ikke blevet mere ødelagt af, at jeg åbnede
 den, satte skærmen til og pakkede skærmen ned igen.
 
 Men PC-Netto mente, at jeg skulle betale for en ny ompakning, hvilket de
 iflg. loven overhovedet IKKE har krav på. Derimod SKAL de betale HVER en
 krone tilbage, fordi varen er i samme stand og mængde. Det erkender de oven
 i købet selv når de skriver, at det er pga. emballagen.
 
 Prøv for sjov at gætte, hvad PC-Netto mener jeg skal betale yderlige???? 100
 kr.? 200 kr.? Niks:
 
 PC-Netto har tilbudt mig 2.000 kr. !!!! Jeg faldt ned af stolen, da jeg
 hørte
 det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg har
 fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for
 forbrugerstyrelsen.
 
 Hold jer fra PC-Netto.
 
 Med venlig hilsen
 Brian Boutrup, Aalborg.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  BoBo Jensen (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BoBo Jensen
 | 
 Dato :  10-12-02 11:56
 | 
 |  | "Brian & Katrine" <briankat@mail1.stofanet.dk> wrote in
 news:3df5b7e6$0$2542$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
 
 > Hej gruppe.
 >
 > Lige en advarsel, når I skal ud og købe skærm pr. postordre:
 >
 > Når man bestiller via Internettet, så har man 14 dages fuld returret.
 > Desværre lever ikke alle op til denne service. Jeg købte for nogle
 > måneder siden en Viewsonic hos PC-Netto til ca. 2.900 kr. + fragt. Jeg
 > syntes dog ikke, den levede op til mine krav, og jeg endte med at købe
 > en anden skærm et andet sted.
 >
 > Jeg sendte få dage efter Viewsonic'en tilbage som forsigtigpakke og
 > regnede så med, at jeg snart ville modtage mine 2.900 kr. Jeg er godt
 > klar over, at man selv skal afholde udgifterne til fragt begge veje.
 >
 > Følgende modtog jeg i en amil fra PC-Netto:
 >
 > ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er
 > i væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den
 > som ny, skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen
 > hvilken er rimlig dyrt.  *****
 >
 > (Dele af beskeden fjernet)
 >
 > Da jeg så ringede og talte med PC-Netto, fortalte de, at emballagen
 > var blevet beskadiget. Men hvad har det med mig at gøre? Pakken så
 > forfærdelig ud, da den kom her, og den er ikke blevet mere ødelagt af,
 > at jeg åbnede den, satte skærmen til og pakkede skærmen ned igen.
 >
 > Men PC-Netto mente, at jeg skulle betale for en ny ompakning, hvilket
 > de iflg. loven overhovedet IKKE har krav på. Derimod SKAL de betale
 > HVER en krone tilbage, fordi varen er i samme stand og mængde. Det
 > erkender de oven i købet selv når de skriver, at det er pga.
 > emballagen.
 >
 > Prøv for sjov at gætte, hvad PC-Netto mener jeg skal betale
 > yderlige???? 100 kr.? 200 kr.? Niks:
 >
 > PC-Netto har tilbudt mig 2.000 kr. !!!! Jeg faldt ned af stolen, da
 > jeg hørte
 > det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg
 > har fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for
 > forbrugerstyrelsen.
 >
 > Hold jer fra PC-Netto.
 >
 > Med venlig hilsen
 > Brian Boutrup, Aalborg.
 >
 >
 >
 >
 Hmmmm, rart at vide, håber du kommer videre med det, må være et kæmpe
 irritations moment.
 
 Bobo
 
 
 |  |  | 
  Mikael Nørrelund And~ (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~
 | 
 Dato :  10-12-02 12:23
 | 
 |  | Brian & Katrine wrote:
 > Da jeg så ringede og talte med PC-Netto, fortalte de, at emballagen
 > var blevet beskadiget.
 
 Min kammerat har haft nøjagtig samme problem med netop
 PC-Netto, han have bare købt et kabinet - at AOpen HX08.
 Kassen så fin ud, så han modtog den og betalt. Da han så
 pakkede kabinettet ud, kunne man se det ene hjørne af kabinettet
 var fuldstændig sammentrykket og sidepladen kunne ikke sidde
 på!
 Han kontaktede PC-Netto og de sagde naturligvis det var
 postvæsenets skyld og han skulle kontakte dem, da kassen
 var intakt da de sendte den - og selvfølgelig var den det, man
 kunne jo ikke se den var blevet tabt/knust.
 Hvor pakken så er blevet tabt vides ikke, men min kammerat
 har intet fået ud af det, han måtte selv prøve at rette kabinettet
 og det er sgu' ikke nemt at rette det blik der....
 
 Endnu en sørgelig historie fra PC-Netto, som også er grunden
 til jeg ikke handler der... Det samme kan sige om PRC-Data,
 men det er en anden historie.
 
 /Mikael Nørrelund
 
 
 
 |  |  | 
  felix (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : felix
 | 
 Dato :  10-12-02 23:45
 | 
 |  | 
 "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en meddelelse
 news:3df5ce8d$0$47060$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Endnu en sørgelig historie fra PC-Netto, som også er grunden
 > til jeg ikke handler der... Det samme kan sige om PRC-Data,
 > men det er en anden historie.
 >
 > /Mikael Nørrelund
 >
 Fortæl fortæl om PRC-Data, det hele SKAL frem i nyhedsgrupperne, de er her for det samme.
 Jeg har også en historie om PRC-Data    |  |  | 
  felix (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : felix
 | 
 Dato :  10-12-02 23:45
 | 
 |  | 
 "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en meddelelse
 news:3df5ce8d$0$47060$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Endnu en sørgelig historie fra PC-Netto, som også er grunden
 > til jeg ikke handler der... Det samme kan sige om PRC-Data,
 > men det er en anden historie.
 >
 > /Mikael Nørrelund
 >
 Fortæl fortæl om PRC-Data, det hele SKAL frem i nyhedsgrupperne, de er her for det samme.
 Jeg har også en historie om PRC-Data    |  |  | 
   Mikael Nørrelund And~ (11-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~
 | 
 Dato :  11-12-02 10:14
 | 
 |  | 
 
            felix wrote:
 > Fortæl fortæl om PRC-Data, det hele SKAL frem i
 > nyhedsgrupperne, de er her for det samme.
 Det er godt nok en gammel historie og jeg har skrevet den
 her på news før, men her kommer den:
 Jeg købte en stang PC133 RAM fra Memory Card Technology,
 dengang de var nogle af de eneste med 10års garanti og de var
 væsentlig dyrere end de andre mærker.
 Den første jeg fik kunne ikke køre de 133MHz, så den blev
 byttet og den nye var ikke fra MCT, så den fik de lige i hovedet
 igen, da jeg ikke vil have en billigere vare end jeg har betalt for!
 Så gik der et par uger og jeg fik igen et andet mærke, nu ville
 de ikke tage den tilbage... Jeg sidder stadig med den stang...
 > Jeg har også en historie om PRC-Data    Så kom da med den ;)
 /Mikael
            
             |  |  | 
    Mikael Nørrelund And~ (11-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~
 | 
 Dato :  11-12-02 10:26
 | 
 |  | 
 
            Mikael Nørrelund Andersen wrote:
 > Det er godt nok en gammel historie og jeg har skrevet den
 > her på news før, men her kommer den:
 Fandt lige den rigtige historie:
 <http://shor.ter.dk/337517643> /Mikael
            
             |  |  | 
  Ulrich Sørensen (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrich Sørensen
 | 
 Dato :  10-12-02 17:18
 | 
 |  | > ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er i
 > væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som ny,
 > skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen hvilken er
 > rimlig dyrt.  *****
 
 Fuck dem og deres emballage. Den holder slet ikke i retten. Det med orginal
 emballage og væsentlige samme stand er kun hvis du får en fin kasse med tryk
 og hele svineriet (f.eks. når du køber mobiltlf.). Det gælder ikke for en
 grim brun papkasse som du sikkert har modtaget din skærm i. De kan få 29,75
 (eller hvor meget sådan en nu koster) og så købe sig en ny papkasse hvis de
 virkelig mener det er et problem.
 
 
 > Prøv for sjov at gætte, hvad PC-Netto mener jeg skal betale yderlige????
 100
 > kr.? 200 kr.? Niks:
 >
 > PC-Netto har tilbudt mig 2.000 kr. !!!! Jeg faldt ned af stolen, da jeg
 > hørte
 > det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg har
 > fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for
 > forbrugerstyrelsen.
 
 Jeg er helt enig. Du står temmelig godt. Det er et meget lille beløb der kan
 blive tale om hvis de endelig skal have et par håndører.
 
 Mvh.
 Ulrich
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ulrich Sørensen (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrich Sørensen
 | 
 Dato :  10-12-02 17:18
 | 
 |  | > ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er i
 > væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som ny,
 > skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen hvilken er
 > rimlig dyrt.  *****
 
 Fuck dem og deres emballage. Den holder slet ikke i retten. Det med orginal
 emballage og væsentlige samme stand er kun hvis du får en fin kasse med tryk
 og hele svineriet (f.eks. når du køber mobiltlf.). Det gælder ikke for en
 grim brun papkasse som du sikkert har modtaget din skærm i. De kan få 29,75
 (eller hvor meget sådan en nu koster) og så købe sig en ny papkasse hvis de
 virkelig mener det er et problem.
 
 
 > Prøv for sjov at gætte, hvad PC-Netto mener jeg skal betale yderlige????
 100
 > kr.? 200 kr.? Niks:
 >
 > PC-Netto har tilbudt mig 2.000 kr. !!!! Jeg faldt ned af stolen, da jeg
 > hørte
 > det. Derfor er de nu blevet kontaktet af en advokat, som mener, jeg har
 > fuldstændig ret i min klage. Desuden er de blevet indbragt for
 > forbrugerstyrelsen.
 
 Jeg er helt enig. Du står temmelig godt. Det er et meget lille beløb der kan
 blive tale om hvis de endelig skal have et par håndører.
 
 Mvh.
 Ulrich
 
 
 
 
 |  |  | 
  Chuke Mimergolf (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chuke Mimergolf
 | 
 Dato :  10-12-02 20:17
 | 
 |  | 
 
            "Brian & Katrine" <briankat@mail1.stofanet.dk> skrev
 > Jeg sendte få dage efter Viewsonic'en tilbage som forsigtigpakke og
 regnede
 > så med, at jeg snart ville modtage mine 2.900 kr. Jeg er godt klar
 over, at
 > man selv skal afholde udgifterne til fragt begge veje.
 >
 > Følgende modtog jeg i en amil fra PC-Netto:
 >
 > ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er
 i
 > væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som
 ny,
 > skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen hvilken
 er
 > rimlig dyrt.  *****
 Hej Brian,
 PC-Netto er nogle fjolser, som ikke har forstået princippet i at hvor
 der handles, spildes der. Tak for advarslen - nu ved jeg hvor jeg ikke
 skal købe min næste skærm    Juridisk er de som du også selv siger, på ganske tynd is.
 Forbrugeraftalelovens §12a stk. 6 siger:
 "Stk. 6. I de i stk. 3 nævnte tilfælde er fortrydelsesretten betinget
 af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes
 forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da
 forbrugeren fik det i hænde. § 8, stk. 1, 2. pkt., og stk. 2, finder
 tilsvarende anvendelse."
 Javel - om "væsentligt samme stand og mængde" også inkluderer emballagen
 er jeg ikke helt sikker på - men der henvises i teksten til § 8, stk. 1,
 2. pkt., og stk. 2, som i dit tilfælde er ret interessant:
 "Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen
 har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis
 beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende
 omsorg fra hans side."
 Da du har sendt varen som "forsigtig" har du handlet i lighed med
 almindelig sund fornuft, og er derfor som jeg tolker det fuldt
 berettiget til at hæve købet.
 Håber du finder en løsning    mvh
 Peter
            
             |  |  | 
  Chuke Mimergolf (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chuke Mimergolf
 | 
 Dato :  10-12-02 20:17
 | 
 |  | 
 
            "Brian & Katrine" <briankat@mail1.stofanet.dk> skrev
 > Jeg sendte få dage efter Viewsonic'en tilbage som forsigtigpakke og
 regnede
 > så med, at jeg snart ville modtage mine 2.900 kr. Jeg er godt klar
 over, at
 > man selv skal afholde udgifterne til fragt begge veje.
 >
 > Følgende modtog jeg i en amil fra PC-Netto:
 >
 > ***** Vi kan desværre ikke krediterer dig skærmen 100% da den ikke er
 i
 > væsentlig samme stand (pga af emballagen) For at vi kan sælge den som
 ny,
 > skal er der fortages en omparkning  og ny emballage af skærmen hvilken
 er
 > rimlig dyrt.  *****
 Hej Brian,
 PC-Netto er nogle fjolser, som ikke har forstået princippet i at hvor
 der handles, spildes der. Tak for advarslen - nu ved jeg hvor jeg ikke
 skal købe min næste skærm    Juridisk er de som du også selv siger, på ganske tynd is.
 Forbrugeraftalelovens §12a stk. 6 siger:
 "Stk. 6. I de i stk. 3 nævnte tilfælde er fortrydelsesretten betinget
 af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes
 forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da
 forbrugeren fik det i hænde. § 8, stk. 1, 2. pkt., og stk. 2, finder
 tilsvarende anvendelse."
 Javel - om "væsentligt samme stand og mængde" også inkluderer emballagen
 er jeg ikke helt sikker på - men der henvises i teksten til § 8, stk. 1,
 2. pkt., og stk. 2, som i dit tilfælde er ret interessant:
 "Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen
 har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis
 beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende
 omsorg fra hans side."
 Da du har sendt varen som "forsigtig" har du handlet i lighed med
 almindelig sund fornuft, og er derfor som jeg tolker det fuldt
 berettiget til at hæve købet.
 Håber du finder en løsning    mvh
 Peter
            
             |  |  | 
  Chuke Mimergolf (10-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chuke Mimergolf
 | 
 Dato :  10-12-02 20:28
 | 
 |  | 
 
            "Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev
 > Juridisk er de som du også selv siger, på ganske tynd is.
 Lidt flere detaljer kan du i øvrigt finde på http://www.net-tjek.dk  som
 er forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel under "forbruger",
 fortrydelsesret" og "Eksempler på typiske ulovlige vilkår i forbindelse
 med fortrydelsesret"
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
   \(: MarlboroMan :\) (11-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : \(: MarlboroMan :\)
 | 
 Dato :  11-12-02 10:55
 | 
 |  | 
 
            > Lidt flere detaljer kan du i øvrigt finde på http://www.net-tjek.dk  som
 > er forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel under "forbruger",
 > fortrydelsesret" og "Eksempler på typiske ulovlige vilkår i forbindelse
 > med fortrydelsesret"
 >
 > mvh
 > Peter
 Sjovt nok har selv samme side (www.net-tjek.dk)  givet pc-netto topkarakter!
 --
 Mvh.
 Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)
            
             |  |  | 
    Chuke Mimergolf (11-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chuke Mimergolf
 | 
 Dato :  11-12-02 11:18
 | 
 |  | 
 
            "(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com>
 skrev
 > Sjovt nok har selv samme side (www.net-tjek.dk)  givet pc-netto
 topkarakter!
 Det grænser jo til det absurde... Men i det hele taget er det
 karaktersystem ikke meget værd, da der jo nemt kan være forskel på hvad
 en virksomhed siger de lever op til - og hvad de rent faktisk lever op
 til, når det kommer til stykket.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
     Brian & Katrine (11-12-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian & Katrine
 | 
 Dato :  11-12-02 22:58
 | 
 |  | 
 
            > > Sjovt nok har selv samme side (www.net-tjek.dk)  givet pc-netto
 > > topkarakter!
 >
 > Det grænser jo til det absurde... Men i det hele taget er det
 > karaktersystem ikke meget værd, da der jo nemt kan være forskel på hvad
 > en virksomhed siger de lever op til - og hvad de rent faktisk lever op
 > til, når det kommer til stykket.
 >
 Nemlig! Karakteren er kun givet ud fra oplysninger på deres hjemmeside og
 ikke efter faktiske forhold. I samme undersøgelse kan man i øvrigt se, at
 IKEA ligger ret dårligt. Pudsigt, for vi har uden problemer fået både byttet
 et defekt vitrineskab samt fået kørt en ekstra reoldel fra Århus til Ålborg
 med privat fragtmand u/beregning... Så... Sådan noget kan ikke bruge til at
 generalisere med. Jeg skal ikke kunne sige, hvordan PC-Nettos politik er i
 øvrigt, men godt 900 kr. for en papkasse synes liiiiiiiiiiiiiiiige i
 overkanten!!!
 Ellers tak for jeres svar - det er rart, at folk synes enige med mig. Håber,
 jeg har reddet nogle fra fremtidige problemer med dem.
 Hilsen Brian.
            
             |  |  | 
 |  |