Betydning: Paradoksproblem
Fra : Stinne

Dato : 24-11-02 19:11

Hej.... jeg sidder med en opgave, og ved ikke lige om dette er den rigtige
gruppe at spørge om det her i, men jeg har ikke kunne finde ordet i en
ordbog.

jeg skal nævne eksempler på paradoksproblemer i pædagogisk arbejde..... er
der nogle der evt. kan hjælpe mig med selve betydningen af ordet og evt.
hvad det i denne forbindelse kan være... altså blot et hurtigt eksempel. Jeg
ved selvfølgelig godt hvad et paradoks er, men jeg er lige faldet af på den
med et paradoksproblem? På forhånd tusind tak for hjælpen.

MVH

Stinne.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-11-02 20:44

"Stinne" <liverpool3310@PLEASEREMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> med et paradoksproblem? På forhånd tusind tak for hjælpen.

Hej

Du kan slå "paradoksproblemer" + forskellige andre søgeord ( undervisning -
pædagogik - skole el.lign)op på Google og få en ide om, hvad det drejer sig
om.

VH Birgitte

Fra : Jonathan Led Larsen

Dato : 25-11-02 00:28

Hej hej

Er det ikke bare en henvisning til de problemer man står overfor, når man
skal løse et paradoks - du ved: på den ene side så... men på den den anden
side, så... = et paradoksproblem... ?

Vh. - Jonathan Led Larsen

Fra : Martin M

Dato : 25-11-02 19:41

paradoksproblem subst. -et
1. det problem at der er mangel på noget samtidig med at der er rigeligt med
midler til at afhjælpe manglen, fx mangel på arbejdskraft samtidig med at
der er arbejdsløshed d det er et paradoksproblem at erhverslivet mangler
lærlinge når så mange ikke kan finde lærepladser · vi kæmper med det
paradoksproblem at postkontoret på vores ø må lukke på grund af besparelser
i statsinstitutionerne, samtidig med at der bliver brugt millioner til at
holde liv i øerne