| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Min ADSL-forbindelse forsvandt - hvad kan ~ Fra : Jesper Holck | 
  Dato :  20-11-02 09:17 |  
  |   
            I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
 kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
 Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
 længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
 vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
 problemet.
 
 Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
 er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
 - og hvad jeg kan gøre?
 
 Mange hilsner
 Jesper
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rune Manscher (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  20-11-02 10:27 |  
  |   
            "Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
 news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
 > I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
 > kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
 > Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
 > længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
 > vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
 > problemet.
 
 Det eneste du selv kan gøre (forudsat den slet ikke kan traine, dvs. lyser
 konstant i wan-lnk) er at tjekke kablerne sidder i, og så ellers
 slukke/tænde routeren.
 
 *Rune
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  20-11-02 11:03 |  
  |   
            "Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
 news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
 > I går forsvandt min ADSL-forbindelse efter i øvrigt at have
 > kørt uproblematisk siden oprettelsen i august. Nu kan min
 > Cisco 677 router ikke få forbindelse på WAN-siden
 > længere. Jeg var ikke hjemme da det skete, så jeg kan
 > vanskeligt forestille mig at jeg selv kan være årsag til
 > problemet.
 >
 > Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
 > er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
 > - og hvad jeg kan gøre?
 
 Jeg har prøvet det samme. Det tog tre uger at finde ud af at en teledanmrk
 teknikker ved en fejl havde afbrudt forbindelsen i skabet i kælderen under
 lejlighederne.
 
 mvh
 Jesper
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke Hansen (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  20-11-02 18:41 |  
  |   
            "Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
 news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
 
 > Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
 > er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
 > - og hvad jeg kan gøre?
 
 Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
 adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
 der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
 igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
 han linien til Cybercity istedet
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Allan Joergensen (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Joergensen | 
  Dato :  20-11-02 19:42 |  
  |   
            Bjarke Hansen <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:
 
 > Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
 > adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
 > der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
 > igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
 > han linien til Cybercity istedet
 
 Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?
 
 -- 
 Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net
 
 "I Love Mathematics" - Adam Up.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Bjarke Hansen (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  20-11-02 20:03 |  
  |   
            "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message
 news:slrnatnlrt.257.allan@coredump.nowhere.dk...
 > Bjarke Hansen <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:
 >
 > > Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
 > > adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også
 selvom
 > > der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet
 op
 > > igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu
 flytter
 > > han linien til Cybercity istedet
 >
 > Når du siger "lykkedes", hvor ihærdigt har han så prøvet?
 
 Tjaa,,, han har jo nok ikke ofre den mobilpris det koster, da de ikke har
 fastnet telefon... Men han har da også prøvet på arbejdet.. Hvor man dog
 ikke holder over 1 times pause.. Man kan bruge på telefonopkald til en
 åndsvag kundeforladt virksomhed.....
 
 Men i virkligheden har jeg lige fået oplyst, at det sikkert at noget
 regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
 Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger
 ikke blev betalt..
 
 Men nu har dan da fået et brev fra cybercity, som skal underskrives så
 forbindelsen kan blive overflyttet til Cybercity
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Roland Lyngvig (20-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roland Lyngvig | 
  Dato :  20-11-02 22:34 |  
  |   
            "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
 news:argm9h$sei$1@sunsite.dk...
 
 > Men i virkligheden har jeg lige fået oplyst, at det sikkert at noget
 > regningshalløj.. Da han har modtaget dobbelregning for et kvatal.. Og
 > Tiscali oplyser at mange adsl forbindelser er blevet lukket, da regninger
 > ikke blev betalt..
 
 Jeg var ude for, at min Tiscali ADSL blev lukket 4/11 for "regningen ikke
 var betalt". Jeg kunne dokumentere overfor Tiscali, at det var den så
 sandelig og så blev den åbnet igen. Men de har et værre rod i deres
 systemer, så de aner faktisk ikke om folk har betalt eller ej!
 
 Mvh.
 Roland Lyngvig
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Holck (21-11-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Holck | 
  Dato :  21-11-02 15:28 |  
  |   
            Bjarke Hansen wrote:
 
 >"Jesper Holck" <jesper.holck.DELETE.THIS@mobilixnet.dk> wrote in message
 >news:arfged$dn2$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 >  
 >
 >>Tiscali's telefonsupport svarer tilsyneladende ikke,
 >>er der en her, der har et bud på hvad forklaringen kan være
 >>- og hvad jeg kan gøre?
 >>    
 >>
 >
 >Tjaa, der kan vel være så meget galt... Kender en kammerart med Tiscali
 >adsl.. Det er vist omkring på 4 uge, linien har været nede... Også selvom
 >der blev anonceret driftforstyrelser på centralen, er den aldrig kommet op
 >igen.. Han har dog ikke lykkedes ham at kontakte Tiscali... Så nu flytter
 >han linien til Cybercity istedet
 >
 >
 >  
 >
 Jeg fik fat i Tiscali support, som anbefalde at køre et program til 
 rekonfigurering
 af routeren. Det prøvede jeg men uden effekt. I dag har de så foreslået 
 udskiftning
 af routeren, så så prøver jeg det.
 
 Tiscali svarer faktisk på deres telefonsupport - man skal bare have god 
 tid...
 
 Jesper Holck
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |