Boot-diskette
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 04-11-02 10:06

Jeg vil gerne lave en diskette til at boote fra en arbejdsstation så
jeg kan få adgang til de delte drev på vores Netware 5.0 server (kører
IPX).

Hvordan laves sådan en diskette lettest? Findes der et program der kan
hjælpe mig? Eller er jeg nød til at installere en klient til dos og
derefter manuelt kopiere de nødvendige filer til en diskette?

--
Thomas L. Christensen
Der findes 10 slags mennesker -

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-02 19:35

On 4 Nov 2002 01:05:40 -0800, tlcnospam001@get2net.dk (Thomas L.
Christensen) wrote:

> [...]
>hjælpe mig? Eller er jeg nød til at installere en klient til dos og
>derefter manuelt kopiere de nødvendige filer til en diskette?

Hvis du har mulighed for og bind IP så kan dette link hjælpe dig på
vej:

http://support.novell.com/cgi-bin/search/tidfinder.cgi?10013532

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 05-11-02 14:35

Erling Christensen <> wrote:
> Hvis du har mulighed for og bind IP så kan dette link hjælpe dig på
> vej:
>
> http://support.novell.com/cgi-bin/search/tidfinder.cgi?10013532

Serveren kører kun IPX, så jeg skal have fat i en IPX-løsning.

Jeg har surfet lidt rundt på Novell's sider og faldt over følgende:

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10012687.htm

"At this time, if you want to install the Novell Client 2.71 for
DOS/WIN 3.x in IPX mode, it is so large that there are too many
required files to fit on a 1.44 floppy diskette. The IPX files are too
big to fit on a floppy. The files required for IP aren't too big, and
creating an IP DOS boot diskette works fine."

Snakkes der ikke om to forskellige ting - 1. at lægge (en hel) Novell
Client 2.71 på en diskette og 2. at lave en (IP-)bootdiskette? Jeg har
ikke brug for andet end at kunne logge ind på serveren (via IPX) og
mappe et drev - det kan da for pokker ikke kræve så mange og så store
filer, at det ikke kan være på en diskette... Eller hva'?

/Thomas L. Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-02 21:27

On 5 Nov 2002 05:34:47 -0800, tlcnospam001@get2net.dk (Thomas L.
Christensen) wrote:

-klip-

> [...]
>mappe et drev - det kan da for pokker ikke kræve så mange og så store
>filer, at det ikke kan være på en diskette... Eller hva'?

Jeg ved det kan lade sig gøre og få det til og virke med IPX, for det
bruge jeg for nogle år siden..... Desværre jeg kan jeg ikke huske
hvordan den diskette fra lavet.

Hvis jeg falder over en vejledning så lægger jeg den op I denne
tråd...

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-02 22:31

Nedenstående link kan hjælpe dig på vej til og få en IPX bootdisk...

http://www.krischanphoto.com/computer/network/doslogin/doslogin.htm

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 06-11-02 08:21

Erling Christensen <> wrote:

>Nedenstående link kan hjælpe dig på vej til og få en IPX bootdisk...
>
>http://www.krischanphoto.com/computer/network/doslogin/doslogin.htm

Ser umiddelbart lovende ud. Tjekker det ud i løbet af dagen.
Takker for hjælpen...

--
Thomas L. Christensen
A. Top posters