Hente data fra en web side.
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 24-10-02 10:32

Hej alle, er der nogen som ved hvor jeg kan finde et perl script, som kan
hente data fra en web side.

Jeg har et lille embedded device som presentere sine data via en lille web
server.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at parse den presenterede data fra web
siden,
til min Unix box ned til en text fil. Derefter kan jeg da sotere den data
fra jeg ikke skal bruge og jeg kan da
benytte outputtet i min application.

På forhånd mange tak.

//Peter Frederiksen.

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-10-02 11:19

"Peter Frederiksen" <no@spam.com> writes:

> Hej alle, er der nogen som ved hvor jeg kan finde et perl script, som kan
> hente data fra en web side.

Modulet LWP::Simple kan bringe dig langt hen ad vejen.

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : Anders B Jørgensen

Dato : 21-11-02 22:18

Hej

og her er et lille eksempel !

use LWP::Simple;
getstore 'http://www.xxxx.dk/yyyyy.html', 'page.txt';

Henter en web side ind i filen page.txt

Mvn
Anders

Fra : René Allan Larsen

Dato : 28-10-02 20:14

In article <3dbd0a44$0$10683$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Peter Frederiksen
wrote:

> Hej alle, er der nogen som ved hvor jeg kan finde et perl script, som kan
> hente data fra en web side.

Brug "libwww-perl" (det er sikkert allerede installeret, ellers kan du finde
det på CPAN). Her er et simpelt eksempel fra hjælpen ("perldoc
LWP::Simple"):

use LWP::Simple;
$content = get("http://www.sn.no/");

MVH, René

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 07-11-02 13:28

Mange tak det vil jeg prøve at lege lidt med.