ADSL + ISDN m/B kanal for fax
Fra : steen

Dato : 23-10-02 19:54

Hi all

Er der nogen der ved om subj du'r med en af disse:

Injoy?
Safefire?
ISDNPM?

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Allan

Dato : 24-10-02 00:07

On Wed, 23 Oct 2002 18:54:21 UTC, "steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om subj du'r med en af disse:
>
> Injoy?
> Safefire?
> ISDNPM?

Jeg fatter ikke en meter af, hvad det er du vil ????

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : steen

Dato : 24-10-02 08:24

Allan wrote in a message to steen:

> Er der nogen der ved om subj du'r med en af disse:
> Injoy?
> Safefire?
> ISDNPM?

A> Jeg fatter ikke en meter af, hvad det er du vil ????

OK. Nu har jeg to linier. A kanalen er til normal tale og Internet. B
kanalen er fax vha Faxworks. Men vha. BOD/call bumping medtages B
kanalen naturligvis. Lasat finder så ud af slippe B kanalen hvis den
pludselig skal bruges.

Denne løsning giver mulighed for at:
Tale + Tale eller
Tale + Faxe eller
Tale + I-net eller
Faxe + I-net

Jeg ved der tilbydes ISDN til ADSL, for at få to linier - men om det
fungerer under OS/2 eller hvad, ved jeg ikke.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Allan

Dato : 24-10-02 19:31

On Thu, 24 Oct 2002 07:24:25 UTC, "steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> OK. Nu har jeg to linier.

2 linjer ? Mener du 2 fysiske rå kobber linjer ?

> A kanalen er til normal tale og Internet. B kanalen er fax vha Faxworks.

Ved ISDN, hvilket jeg formoder du snakker om, har man 2 B kanaler (og 1 D kanal).
Dette er på 1 linje (1 rå kobber).

> Men vha. BOD/call bumping medtages B kanalen naturligvis.
> Lasat finder så ud af slippe B kanalen hvis den pludselig skal bruges.

Det lyder helt normalt.

> Denne løsning giver mulighed for at:
> Tale + Tale eller
> Tale + Faxe eller
> Tale + I-net eller
> Faxe + I-net

Jeps + løsningen i-net+I-net = 128K I-net.

> Jeg ved der tilbydes ISDN til ADSL, for at få to linier - men om det
> fungerer under OS/2 eller hvad, ved jeg ikke.

ISDN til ADSL ??? Det har jeg aldrig hørt om. Jeg tror du blander noget sammen her.
ADSL og ISDN har ingenting med hinanden at gøre.
Det du måske snakker om er måske (jeg er stadig ikke sikker på, hvad det er du vil),
at ADSL og ISDN kan existere på samme ene linje (rå kobber) ved hjælp af et skillefilter.
Dette gør dog ikke, at de 2 ting blandes sammen - de er stadigvæk 2 separate ting,
og du skal stadigvæk betale for disse hver for sig.

ADSL er på ingen måde påvirket af ISDN (og omvendt) - og derfor er OS/2 heller ikke.

Har jeg forstået dig ret ?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 24-10-02 23:07

I indlæg <3681428372@p999.f51.n234.z2.fidonet.org>,
skrev bondos@paradis.dk følgende:

[....]
> Jeg ved der tilbydes ISDN til ADSL, for at få to linier - men om det
> fungerer under OS/2 eller hvad, ved jeg ikke.

Hvis dit ISDN virker som det skal under OS/2, kan jeg ikke se hvorfor det
ikke skulle virke med BB/ADSL ISDN, da ADSL delen af dette produkt jo blot
er en ethernet forbindelse til Internettet. Det vil så sige at du rent
faktisk kan koble din dialer fra og kun bruge ADSL til Internettet, og på
den måde kun bruge din ISDN til tale/fax. Jeg har selv en BB/ADSL ISDN fra
TDC og det har jeg haft oppe at køre på OS/2 warp4 uden probs.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : steen

Dato : 25-10-02 14:46

Elmo Jensen wrote in a message to All:

EJ> Hvis dit ISDN virker som det skal under OS/2, kan jeg ikke se
EJ> hvorfor det ikke skulle virke med BB/ADSL ISDN, da ADSL delen af
EJ> dette produkt jo blot er en ethernet forbindelse til Internettet.

Tak.

> [...]
EJ> bruge ADSL til Internettet, og på den måde kun bruge din ISDN til
EJ> tale/fax. Jeg har selv en BB/ADSL ISDN fra TDC og det har jeg haft

Super!
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Gunnar Engell

Dato : 24-10-02 11:19

steen wrote:

>Hi all
>
>Er der nogen der ved om subj du'r med en af disse:

> [...]
Hej Steen
Idet jeg går udfra at du mener om kan faxe når du har ISDN og ADSL
Når du har ISDN har du 2 alm. tlf.-linier og du kan så benytte den ene
til din fax og den anden til din tlf. (ADSL kan du se bort fra her)
Du skal have et alm. modem (internt eller externt) som kan faxe .
Tilslut dit modem til en ledig indgang på dit IDSN modem dvs med alm.
tlf. stik.
God fornøjelse
Gunnar