Virusscanning på server
Fra : Erik Klausen

Dato : 23-10-02 07:23

Hej alle.

Hvilken virus-scanner bruger I på jeres servere?

Vi har skiftet fra McAfee til Panda, og vi har en del problemer med
Pandaen. Vi overvejer derfor at skifte tilbage, men vi vil lige høre om
der findes fornuftige alternativer.

Vores servere kører NW5.0/5.1.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 23-10-02 10:37

"Erik Klausen" <Ekl@psykiatri.aaa.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
> Hvilken virus-scanner bruger I på jeres servere?

InoculateIT fra CA http://www3.ca.com/Solutions/Product.asp?ID=173

Mvh POul

Fra : palle.kaastrup

Dato : 23-10-02 17:39

Hej Erik

Norton Antivirus og McAfee er helt klart de løsninger der fungere bedst
på Netware mht. opdatering af virus data filer samt evt. automatisk
vedligeholdelse af antivirus software på klienter.

Palle Kaastrup
Team Novell
Eterra A/S

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Henriksen

Dato : 23-10-02 19:08

> Hvilken virus-scanner bruger I på jeres servere?

Symantec Anti-virus Corporate Edition 8.0

M.v.h.
Kim Henriksen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 24-10-02 08:50

Erik Klausen wrote:

> Hvilken virus-scanner bruger I på jeres servere?

McAfee Netshield 4.6

/klaus

Fra : MTO

Dato : 24-10-02 19:48

Klaus Jorgensen <kj@no.spam> skrev:

>McAfee Netshield 4.6
>

>/klaus

Hej Klaus

Jeg kan som to af de andre varmt anbefale Norton Antivirus CE. Vi
bruger det både på NW 5 og 5.1.

MTO

Fra : MTO

Dato : 24-10-02 19:50

Klaus Jorgensen <kj@no.spam> skrev:

>McAfee Netshield 4.6
>

>/klaus

HOV jeg kom vist til at svar på Klaus svar.....Undskyld Erik

MTO

Fra : Gustaf Serve

Dato : 25-10-02 17:41

Erik Klausen skrev:

>Hvilken virus-scanner bruger I på jeres servere?

McAfee

>Vi har skiftet fra McAfee til Panda, og vi har en del problemer med
>Pandaen.

Vi var i præcis samme situation. Panda er ikke til at gøre sig klog
på. Vi kører i dag igen McAfee.

--
Gustaf Serve

Fra : mik

Dato : 27-10-02 15:03

> [...]
>
> Vi har skiftet fra McAfee til Panda, og vi har en del problemer med
> Pandaen. Vi overvejer derfor at skifte tilbage, men vi vil lige høre om

Mcafee Netshield på NW5.0/5.1

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 03-11-02 13:44

Etrust (tidligere inoculan) kan varmt anbefales, hvilken også prismæssigt er
ok ift. Norton Antivirus samt Mcafee.
Mcafee har efterhånden haft mange uheldige episoder med dårlige
engines/signator filer som fik såvel servere/klienter til at gå ned..
Der er mulighed for automatisk opdatering af både server som klienter.
Og du slipper for dyre abon. ordninger med Eterror for netup32 osv.

Hilsen
Kasper