| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | TDC ADSL uden fastnet - MIN BARE R...!?! Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 02:49 |  
  |  
 
            Jeg citerer fra
 http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?id=43278&dogtag=opasia_bred
baand
 'Har du ikke behov for et telefonabonnement (fastnet), enten fordi du
 udelukkende benytter mobiltelefon eller bare ikke har brug for en
 telefonforbindelse, kan du også bestille NetExpress ADSL hos TDC Internet.
 Det kræver imidlertid en såkaldt "bærelinie". Prisen for en Bærelinie til
 ADSL er 351 kr. pr. kvartal samt 950 kr. i oprettelse. Kontakt kundeservice
 på tlf. 80 80 80 31 for yderligere info samt bestilling af NetExpress ADSL
 og/eller en Bærelinie til ADSL. '
 !!!
 351 i kvartalet, er det ikke det samme som det koster at have en telefon hos
 dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(
 (En forhåbentlig snart EX-tiscali kunde, der løber fra et firma der på trods
 af et fremragende produkt er på vej i døden)
 --
 Med venlig hilsen / Best regards
 Nicolai
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans | 
  Dato :  12-10-02 04:15 |  
  |  
 
            "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote in message
 news:3cLp9.95130$Qk5.4267910@news010.worldonline.dk...
 > Jeg citerer fra
 >
 http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?id=43278&dogtag=opasia_bred
> baand
 > 351 i kvartalet, er det ikke det samme som det koster at have en telefon
 hos
 > dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(
 TDC har skam et meget stort lager af både gynger og karuseller, og de bliver
 flittigt benyttet.
 Du troede da vel ikke.... kun adsl, intet abonnement...351kr.
 billigere....Høh... nej vel?
 --
 mvh, hans
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Nicolai (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 10:00 |  
  |   
            > TDC har skam et meget stort lager af både gynger og karuseller, og de
 bliver
 > flittigt benyttet.
 >
 > Du troede da vel ikke.... kun adsl, intet abonnement...351kr.
 > billigere....Høh... nej vel?
 
 Jeg gik ud fra jeg kunne få noget i samme prisklasse som min 645 for 1mbit
 hos Tiscali.
 Er jeg helt dum? (som du hentyder til)
 
 For 351 xtra per kvartal er det jo billigere at sige ja tak til fastnet (det
 er vel samme pris?)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Lasse Jarlskov (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jarlskov | 
  Dato :  12-10-02 10:36 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 11:00:13 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:
 
 >Jeg gik ud fra jeg kunne få noget i samme prisklasse som min 645 for 1mbit
 >hos Tiscali.
 
 Det kan du da også. Her er de tilbud fra hver udbyder der kommer
 tættest på det du har nu. 
 (Abonnementspriserne for en evt. telefonlinje har jeg indregnet i
 prisen):
 
 Cybercity:
 1024/512 Kbit/s           695 kr.   (ekskl. telefon)
 
 Tele2:
 1024/256 Kbit/s           639 kr.   (inkl. telefon)
 
 TDC Internet (Netexpress):
 1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 
 Telia:
 2048/512 Kbit/s      max. 748 kr.   (inkl. telefon)
 
 Teledanmark (BB|ADSL):
 1024/512 Kbit/s           809 kr.   (inkl. telefon)
 
 
 /Jarlskov
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bjarke Hansen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  12-10-02 10:40 |  
  |   
            "Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message
 news:kbqfquct6t5lvuv9c9hk480rtkmn17tg13@4ax.com...
 > Telia:
 > 2048/512 Kbit/s      max. 748 kr.   (inkl. telefon)
 
 Bemærk, at Telia jo levere OP til 2/0,5 Mbit
 
 Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Lasse Jarlskov (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jarlskov | 
  Dato :  12-10-02 11:27 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 11:40:10 +0200, "Bjarke Hansen"
 <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
 
 >Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere
 
 ....og så kan man bare meddele at man ikke ønsker produktet alligevel.
 
 (Desuden har den oprindelige spørger jo ihvertfald kobber der kan
 trække 1mbit).
 
 
 /Jarlskov
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  12-10-02 12:40 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 12:26:54 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
 wrote:
 
 >(Desuden har den oprindelige spørger jo ihvertfald kobber der kan
 >trække 1mbit).
 
 Men han kan dog ikke være sikker på at bibeholde samme kobber hele
 vejen, ved operatør skift,,,
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Simon H. Pedersen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Simon H. Pedersen | 
  Dato :  12-10-02 12:49 |  
  |   
            Ivar Madsen <> wrote in news:hf2gqu8iqh3bj88nc85d4rbhuss304ad6d@4ax.com:
 
 > Men han kan dog ikke være sikker på at bibeholde samme kobber hele
 > vejen, ved operatør skift,,,
 
 Det gør han ret sikkert :)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              LBC (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : LBC | 
  Dato :  12-10-02 15:10 |  
  |  
 
            On Sat, 12 Oct 2002 11:40:10 +0200, "Bjarke Hansen"
 <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
 >
 >Bemærk, at Telia jo levere OP til 2/0,5 Mbit
 >
 >Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere
 Nej og derfor kan man heller ikke tillade sig at brokke sig hvis det
 lige pludslig kører _meget_ langsomt   
Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ivar Madsen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  12-10-02 15:26 |  
  |  
 
            On Sat, 12 Oct 2002 16:10:14 +0200, LBC <lars@sweetpie-remove.dk>
 wrote:
 >>Hvis kobberet ikke tilladere mere end 256/128, kører modemmet ikke hurtigere
 >
 >Nej og derfor kan man heller ikke tillade sig at brokke sig hvis det
 >lige pludslig kører _meget_ langsomt   
Tro mig når jeg påstår, at Telia vil komme ud for kunder der er
 support tunge, fordi deres kobber bliver forringet, og ikke længer kan
 klare 2Mbit,,,
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Allan Joergensen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Joergensen | 
  Dato :  12-10-02 12:19 |  
  |   
            Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:
 
 > Telia:
 > 2048/512 Kbit/s      max. 748 kr.   (inkl. telefon)
 
 For at rette evt. misforståelse (ikke hos dig Lasse).
 
 Telia:
 2048/512 Kbit/s      max. 748 kr.   (med eller uden telefon)
 
 -- 
 Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net
 
 "Michael, you wouldn't believe it." - Sinclair
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  12-10-02 12:39 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 11:36:22 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
 wrote:
 
 >TDC Internet (Netexpress):
 >1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 >Teledanmark (BB|ADSL):
 >1024/512 Kbit/s           809 kr.   (inkl. telefon)
 
 Mener du det alvorligt?
 DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
 kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
 Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.
 
 Hvis det er tilfældet, så skal jeg da tilbage til NE, selvom jeg
 mister min fede IP,,, (det er jo alivevel kun de ægte nørder der
 intersere sig for hvad man har af IP)
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Bjarke Hansen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  12-10-02 12:47 |  
  |   
            <Ivar Madsen> wrote in message
 news:c82gquce1fkeg20cqvdlbol4hmi5vh1htk@4ax.com...
 
 > >TDC Internet (Netexpress):
 > >1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 > >Teledanmark (BB|ADSL):
 > >1024/512 Kbit/s           809 kr.   (inkl. telefon)
 >
 > Mener du det alvorligt?
 > DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
 > kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
 > Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.
 
 Se på Upload
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  12-10-02 12:51 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 13:47:09 +0200, "Bjarke Hansen"
 <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
 
 ><Ivar Madsen> wrote in message
 >news:c82gquce1fkeg20cqvdlbol4hmi5vh1htk@4ax.com...
 >
 >> >TDC Internet (Netexpress):
 >> >1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 >> >Teledanmark (BB|ADSL):
 >> >1024/512 Kbit/s           809 kr.   (inkl. telefon)
 >Se på Upload
 
 Ja det opdagede jeg da jeg begyndte at regne efter.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Knud Gert Ellentoft (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft | 
  Dato :  12-10-02 13:24 |  
  |  
 
            Sat, 12 Oct 2002 13:38:54 +0200,  skrev Ivar Madsen <>:
 >>TDC Internet (Netexpress):
 >>1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 >>Teledanmark (BB|ADSL):
 >>1024/512 Kbit/s           809 kr.   (inkl. telefon)
 >
 >Mener du det alvorligt?
 >DKK 652 ,00 for NE incl det nødvendige telefon abb. hvad enten de
 >kalder det telefonabb. eller bærelinie (til samme pris)
 >Mens BB koster DKK 809,00 incl. telefon.
 Med dobbelt så højt upload i dette eksempel.
 Priserne på Netexpress og Bredbånd er stort set ens for identiske
 forbindelser.
 Netexpress:
 http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?index_id=11
Bredbånd:
 http://www.teledanmark.dk/menu/sm2539.htm
-- 
 Knud -  http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
 Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Nicolai (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 18:15 |  
  |   
            > TDC Internet (Netexpress):
 > 1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 
 + Bærelinje ik?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ivar Madsen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  12-10-02 18:33 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 19:14:54 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:
 
 >> TDC Internet (Netexpress):
 >> 1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 >+ Bærelinje ik?
 
 Med telefon eller med bærelinie.
 Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
 produkter sammen.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Nicolai (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 18:40 |  
  |   
            > >> TDC Internet (Netexpress):
 > >> 1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 > >+ Bærelinje ik?
 >
 > Med telefon eller med bærelinie.
 > Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
 > produkter sammen.
 
 Det var et jeg frygtede... og Telestyrelsen kan vel intet sige til den?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ivar Madsen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  12-10-02 18:55 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 19:39:31 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:
 
 >> Med telefon eller med bærelinie.
 >> Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
 >> produkter sammen.
 >Det var et jeg frygtede... og Telestyrelsen kan vel intet sige til den?
 
 Tja, jeg mener ikke at den er helt fin i kanten, men prøv at klage
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Martin Højriis Krist~ (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  12-10-02 19:09 |  
  |  
 
            "Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:t9ogqucpdoque2812id68p0qdcij022id6@4ax.com...
 > >> Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
 > >> produkter sammen.
 > >Det var et jeg frygtede... og Telestyrelsen kan vel intet sige til
 den?
 > Tja, jeg mener ikke at den er helt fin i kanten, men prøv at klage
 Vilkårene er formuleret således:
 "Det er en forudsætning for abonnementsaftalen, at der findes en
 accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet har
 indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om
 fælles
 udnyttelse heraf. En accesslinie kan f.eks. bestå i en ISDN-forbindelse
 eller en PSTN-forbindelse. Hvis kunden ikke i forvejen har adgang til en
 accessforbindelse frem til installationsadressen, tilvejebringer TDC
 Internet en ac-cessforbindelse. TDC Internet er berettiget til at
 opkræve
 mer-betaling for abonnement på NetExpress ADSL, hvis TDC Inter-net
 tilvejebringer accessforbindelsen."
 Det svarer til at et postordrefirma kræver at du aftager en ydelse fra
 Post Danmark når du vil købe et produkt fra firmaet.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Ivar Madsen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  12-10-02 19:20 |  
  |   
            On Sat, 12 Oct 2002 20:09:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Det er en forudsætning for abonnementsaftalen, at der findes en
 >accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet har
 >indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om
 >fælles
 >udnyttelse heraf
 
 Kan man så have telefoni andre steder end TDC og NE hos TDC på samme
 kobber?
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Højriis Krist~ (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  12-10-02 19:38 |  
  |  
 
            "Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:ktpgqugmv2qtch28g2rtce0k9vje5q72m6@4ax.com...
 > >Det er en forudsætning for abonnementsaftalen, at der findes en
 > >accessforbindelse frem til installationsadressen, og at TDC Internet
 har
 > >indgået aftale med den pågældende udbyder af ac-cessforbindelsen om
 > >fælles
 > >udnyttelse heraf
 > Kan man så have telefoni andre steder end TDC og NE hos TDC på samme
 > kobber?
 Ja, hvis der er indgået en aftale. Pt er der vist ikke andre end TDK,
 men det skulle være på vej
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Ivar Madsen (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  12-10-02 19:59 |  
  |  
 
            On Sat, 12 Oct 2002 20:38:28 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 >Ja, hvis der er indgået en aftale. 
 Det er jo det der stod i det du skrev før  
>Pt er der vist ikke andre end TDK,
 >men det skulle være på vej
 OK, man kan ikke forvente at det er på plads før der kommer et krav om
 det, ting tager tid, bare det ikke tager så lang tid, at der er tale
 at tiden bliver trukket ud, for at træke tiden ud,,,
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Højriis Krist~ (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-10-02 00:34 |  
  |  
 
            "Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:m4sgqu452rq933gbloj7ug9454u3jn2rud@4ax.com...
 > OK, man kan ikke forvente at det er på plads før der kommer et krav om
 > det, ting tager tid, bare det ikke tager så lang tid, at der er tale
 > at tiden bliver trukket ud, for at træke tiden ud,,,
 Skulle der komme krav om yderligere aftaler? Det tror jeg ikke.
 Så vidt jeg ved er de aftaler der er på vej ganske frivillige og
 resultatet af et ønske hos TDC Internet om at kunne sælge ADSL til
 gensolgte kunder
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Nicolai (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 20:38 |  
  |   
            > Det svarer til at et postordrefirma kræver at du aftager en ydelse fra
 > Post Danmark når du vil købe et produkt fra firmaet.
 
 Ja - hvis de så bare tog 1000,- for oprettelsen, så var det fair, men
 kvartalsleje min bare :(
 
 jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   TBC (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  12-10-02 23:04 |  
  |   
            "Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:IS_p9.98704$Qk5.4361303@news010.worldonline.dk...
 > > Det svarer til at et postordrefirma kræver at du aftager en ydelse fra
 > > Post Danmark når du vil købe et produkt fra firmaet.
 >
 > Ja - hvis de så bare tog 1000,- for oprettelsen, så var det fair, men
 > kvartalsleje min bare :(
 >
 > jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...
 
 ....Velkommen i klubben !
 
 Jeg lurer dog gevaldigt på Telia's løsning (bor ca 30 m fra
 telefoncentralen) men skal lige lure deres ping statestikker efter i sømmene
 først. (kun set skuffelser hidtil) - Det VIL dog blive mig dyrere med det
 forbandede tvungne fastnettelefon abbonement, men også hurtigere end den
 konfiguration jeg har nu (512/512 modem)
 
 TBC
 Torben Bojer Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Ivar Madsen (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  13-10-02 06:53 |  
  |   
            On Sun, 13 Oct 2002 00:04:27 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
 
 >Jeg lurer dog gevaldigt på Telia's løsning (bor ca 30 m fra
 >telefoncentralen) men skal lige lure deres ping statestikker efter i sømmene
 >først.
 
 Lur også først lige på deres bogholderisystem, de skulle have skiftet
 det ud, men med det gamle havde de ekstremt dårligt styr på der der
 med at sende regninger ud. Jeg tør ikke blive kunde hos Telia før de
 har bevist at de har fået styr på det.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     TBC (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  13-10-02 23:44 |  
  |   
            "Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:ae2iqu42o5slbtospmb5310k3t7oj2t64i@4ax.com...
 > On Sun, 13 Oct 2002 00:04:27 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
 >
 > >Jeg lurer dog gevaldigt på Telia's løsning (bor ca 30 m fra
 > >telefoncentralen) men skal lige lure deres ping statestikker efter i
 sømmene
 > >først.
 >
 > Lur også først lige på deres bogholderisystem, de skulle have skiftet
 > det ud, men med det gamle havde de ekstremt dårligt styr på der der
 > med at sende regninger ud. Jeg tør ikke blive kunde hos Telia før de
 > har bevist at de har fået styr på det.
 
 Det er jeg nu ikke bange for, jeg er pt hos Tiscali så den slags er jeg fra
 tidligere tider vant til. Telia har svjv ligefrem betalingsservice, så det
 kan kun være bedre end det jeg er vant til mht generende regninger der
 kræver interaktion.
 
 Næ, ping is paramount for mig ....derfor er det min første, største og
 eneste bekymring. Jeg er nærmere bange for af økonomiske overvejelser at
 miste min suveræne ping på 7-15 ms ved evt skift til et andet produkt.
 
 TBC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Højriis Krist~ (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-10-02 00:36 |  
  |  
 
            "Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:IS_p9.98704$Qk5.4361303@news010.worldonline.dk...
 > jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...
 Er du slet ikke glad for at TDC har valgt at installere ADSL-udstyr på
 din central selvom alle andre ikke tror der er penge i det?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    TBC (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  13-10-02 03:14 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
 news:3da8b1da$0$3410$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 > news:IS_p9.98704$Qk5.4361303@news010.worldonline.dk...
 > > jeg har stadig ingen andre muligheder end min nuværende...
 >
 > Er du slet ikke glad for at TDC har valgt at installere ADSL-udstyr på
 > din central selvom alle andre ikke tror der er penge i det?
 
 Det kender jeg end del der er ! ....Og det er noget at det der tjener TDC
 til pris og ros !
 
 Men i Nicolai's tilfælde forstår jeg det nu som sådan at han mener at der
 økonomisk ikke er noget tiltalende alternativ til hans nuværende Tiscali
 1024/512 med Router til 645,- kr ihvertfald i TDC's tilfælde i særlig grad
 pga politikken med "bærelinje" hvilket ingenlunde tjener TDC til pris og
 ros, og som gør TDC løsninger ca 117 kr dyrere end stort set alt andet hvis
 man som forbruger ikke vil spilde penge på en fastnet telefon, eller endnu
 værre gøres til grin med "bærelinje" afgiften. I Nicolei's tilfælde vil en
 lignende TDC løsning (BB 1024/512) endog være ca 162 kr dyrere om måneden,
 idet hans nuværende udbyder er billigere end de fleste mht upload.
 
 TBC
 Torben Bojer Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Nicolai (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nicolai | 
  Dato :  12-10-02 22:30 |  
  |   
            Hvem videresender til TV2, så de kan fortsætte deres indlæg fra tidligere på
 ugen?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               TBC (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  12-10-02 22:58 |  
  |   
            "Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
 news:14ngqusvlqhhif5fku54o49mmh59v9jm4c@4ax.com...
 > On Sat, 12 Oct 2002 19:14:54 +0200, "Nicolai" <sorry@nospam.dk> wrote:
 >
 > >> TDC Internet (Netexpress):
 > >> 1024/256 Kbit/s           652 kr.   (med eller uden telefon)
 > >+ Bærelinje ik?
 >
 > Med telefon eller med bærelinie.
 > Bærelinie er TDC's tåbelige omgåelse af at de ikke må binde de to
 > produkter sammen.
 
 Hvorledes er det en omgåelse af at de ikke må binde de 2 produkter sammen ?
 ....Det er da nærmere en grim usympatisk måde at fortælle at man ikke er
 interesseret i ADSL kunder der ikke også ønsker fastnet telefon !
 
 Men nuvel, såfremt "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
 kobberbar (det har jeg dog end ikke, selv om det godt nok er TDC det handler
 om, fantasi til at forestille mig)... Så ville det jo være en slags
 straffegebyr for dem der ikke vil skifte deres fastnettelefon til TDC. Folk
 der sidder på centraler hvor kun TDC leverer ADSL straffes eller tvinges
 altså i praksis for ikke at have eller til ikke at ville skifte til TDC som
 fastnettelefonudbyder. Det ville være et glimrende eksempel på at TDC i ånd
 aldrig har forladt monopoli ånden.
 
 Er man fastnettelefon kunde hos en anden udbyder end TDC gør det da blot
 TDC's ADSL løsninger langt mere uinteressante end konkurerende ISP'eres
 produkter idet TDC's løsning så er omkring 117 kr dyrere end alle andre man
 måtte have adgang til. - Hvad er det liige ideén skulle være i det ???
 
 TBC
 Torben Bojer Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Martin Højriis Krist~ (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-10-02 00:39 |  
  |  
 
            "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
 news:4V0q9.99193$Qk5.4382481@news010.worldonline.dk...
 > Men nuvel, såfremt "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
 > kobberbar
 Hvad mener du?
 > Det ville være et glimrende eksempel på at TDC i ånd
 > aldrig har forladt monopoli ånden.
 Samtlige selskaber forsøger at beholde deres kunder. At TDC er
 aggressive i konkurrencen er jo netop indikation på at man ikke længere
 hviler på monopolet.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 TBC (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  13-10-02 03:33 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
 news:3da8b28c$0$3382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
 > news:4V0q9.99193$Qk5.4382481@news010.worldonline.dk...
 > > Men nuvel, såfremt "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
 > > kobberbar
 >
 > Hvad mener du?
 
 At SÅFREMT "bærelinje" begrebet også skulle gælde for delte
 kobberbar .....dvs såfremt det skulle gælde hvis man havde/kunne have f.eks
 Orange som Fastnettelefon udbyder og TDC som ISP til ADSL.  Men som jeg
 skriver har jeg "dog ikke [..] ,selv om det godt nok er TDC det handler om,
 fantasi til at forestille mig" det skulle være tilfældet at man i et sådant
 tilfælde så skulle betale for "bærelinje" til ADSL delen
 
 ....Det er derfor jeg snarere mener om "bærelinje" politikken at "...Det er
 da nærmere en grim usympatisk måde at fortælle at man ikke er interesseret i
 ADSL kunder der ikke også ønsker fastnet telefon !"  ...Man ser jo ikke
 noget "bærelinje" gebyr hos CC eller Tiscali selvom man ikke har fastnet
 telefon. (og de endog betaler deres leje af kobber til TDC)
 
 > > Det ville være et glimrende eksempel på at TDC i ånd
 > > aldrig har forladt monopoli ånden.
 >
 > Samtlige selskaber forsøger at beholde deres kunder. At TDC er
 > aggressive i konkurrencen er jo netop indikation på at man ikke længere
 > hviler på monopolet.
 
 Udfra din premis er dit udsagn sandt, men udfra den anden, og den der i
 denne sammenhæng er væsentligt nemmelig fra forbrugerens vinkel, er det jo
 netop det "bærelinje" politikken søger: at man skal "straffes" hvis man ikke
 vælger TDC som fastnettelefon operatør.
 
 TBC
 Torben Bojer Christensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Martin Højriis Krist~ (13-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-10-02 09:40 |  
  |  
 
            "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
 news:%W4q9.100713$Qk5.4408350@news010.worldonline.dk...
 > man skal "straffes" hvis man ikke
 > vælger TDC som fastnettelefon operatør.
 Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
 Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   TBC (14-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  14-10-02 00:13 |  
  |  
 
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
 news:3da9315f$0$3385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
 > news:%W4q9.100713$Qk5.4408350@news010.worldonline.dk...
 > > man skal "straffes" hvis man ikke
 > > vælger TDC som fastnettelefon operatør.
 >
 > Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
 > Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet
 Så er det fordi du ikke forstår min premis. Vi taler fortsat fra hvert
 verdenshjørne, med hver vores premisser som jeg tidligere påpegede.
 Når kunden "straffes" for ikke at ville have telefon hos TDC, opleves det af
 denne som om TDC vil have og ligefrem mener sig berettiget til at skulle
 have patent eller monopol på at skulle have det hele. (Og nej, jeg mener
 ikke at TDC har et reelt patent lige så lidt som et monopol)
 - Jeg forstår godt hvad du mener på basis af DIN premis (det har jeg
 allerede givet udtryk for). Jeg er heller ikke i tvilv om at det hanlder om
 at komercialismen kan vise sit grimmeste ansigt ifht kunden på basis af den
 magtposition/overlegne position TDC har på markedet, hvis man går ind og ser
 mere objektivt på det.
 Det eneste "problem" TDC sådan koldt og kynisk set har, er det for dem
 egentligt ganske ubetydeligt PR relaterede problem de har, ifht den lille
 ubetydelige gruppe de skider så højt og flot på, nemmelig dem der ikke
 ønsker telefon, men gerne vil have ADSL. - Det er os som kunder der er de
 eneste der sidder med et reelt problem på bagrund af den politik der føres
 fra TDC's side. - Mit gæt er iøvrigt at vi bliver flere og flere.
 Ps. I øvrigt interessant at du medgiver at kunden skal "straffes"   
TBC
 Torben Bojer Christensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   N/A (14-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  14-10-02 07:15 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Martin Højriis Krist~ (14-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  14-10-02 07:15 |  
  |  
 
            "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
 news:D1nq9.102144$Qk5.4536284@news010.worldonline.dk...
 > Når kunden "straffes" for ikke at ville have telefon hos TDC, opleves
 det af
 > denne som om TDC vil have og ligefrem mener sig berettiget til at
 skulle
 > have patent eller monopol på at skulle have det hele.
 OK. Jeg kan ikke se hvordan det adskiller sig fra alle andre
 konkurrerende firmaer, men det er nok bare mig.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Morten Bjergstrøm (14-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm | 
  Dato :  14-10-02 08:57 |  
  |  
 
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
 > Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
 > Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet
 Fordi TDC har et defacto monopol, idet TDC ejer så godt som alle 
 nedlagte telefonkabler.
 At det så måske ikke er helt fair at skyde hele skylden på TDC for, at 
 de udnytter de muligheder de har fået er så en anden sag, idet det er 
 den danske stat, der i deres iver efter at få et engangsbeløb ind på 
 "kontoen" også solgte selve infrastrukturen i form af telefonkabler mv.
 -- 
 Morten                            http://miljokemi.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Martin Højriis Krist~ (14-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  14-10-02 09:28 |  
  |  
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns92A76528897C1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > > Ja, og det vil jo slet ikke give mening i en monopol-situation.
 > > Jeg forstår ikke hvorfor du bringer monopoli ind i billedet
 > Fordi TDC har et defacto monopol, idet TDC ejer så godt som alle
 > nedlagte telefonkabler.
 Det er vi ikke uenige om. Jeg forstår bare slet ikke hvordan en meget
 konkurrence-minded politik kan rime på at firmaet har en
 monopol-tankegang.
 Selvfølgelig er TDC interesseret i en stor markedsandel. Det tror jeg de
 fleste firmaer er.
 Monopoler behøver ikke at konkurrere for at få den.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           TBC (12-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : TBC | 
  Dato :  12-10-02 22:12 |  
  |  
 
            "Nicolai" <sorry@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3cLp9.95130$Qk5.4267910@news010.worldonline.dk...
 > Jeg citerer fra
 >
 http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?id=43278&dogtag=opasia_bred
> baand
 >
 >
 > 'Har du ikke behov for et telefonabonnement (fastnet), enten fordi du
 > udelukkende benytter mobiltelefon eller bare ikke har brug for en
 > telefonforbindelse, kan du også bestille NetExpress ADSL hos TDC Internet.
 > Det kræver imidlertid en såkaldt "bærelinie". Prisen for en Bærelinie til
 > ADSL er 351 kr. pr. kvartal samt 950 kr. i oprettelse. Kontakt
 kundeservice
 > på tlf. 80 80 80 31 for yderligere info samt bestilling af NetExpress ADSL
 > og/eller en Bærelinie til ADSL. '
 >
 >
 > !!!
 >
 >
 > 351 i kvartalet, er det ikke det samme som det koster at have en telefon
 hos
 > dem? - Her troede jeg lige jeg skulle skifte :(
 Jo, det er virkeligt hvad jeg kalder at holde folk for nar !
 Jeg glæder mig dog til at se om det er en politik der på sidelingen
 forhåbentligt også bliver ændret nu med alt den tale der er om at det skal
 være slut med at kræve POTS og ADSL fra samme SP.
 > (En forhåbentlig snart EX-tiscali kunde, der løber fra et firma der på
 trods
 > af et fremragende produkt er på vej i døden)
 Jeg bliver nu hængende med det billige framragende produkt så længe det
 stadig findes, og det tror jeg nu det vil blive ved med en rum tid endnu:
 "Den italienske internetudbyder har netop slået en streg over 303 millioner
 kroner, som det danske datterselskab skyldte. Dermed slipper det danske
 selskab for at blive presset af gældsbyrde til moderselskabet"
 ( http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=16507)
....Ellers bliver jeg ihvertfald hængende til andre ISP'ere kan overtale mig
 med en bedre deal (Bejlere er Telia, og BoomTown (TDC) hvis det med
 sidstnævnte ikke var fordi jeg skulle gøres til nar med en "bærelinie" som
 jo ellers er inkluderet i prisen på alle andre ADSL produkter man kan få fra
 alle andre der tilbyder ADSL med eller uden POTS
 TBC
 Torben Bojer Christensen
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |