Udprintning via printerserver, på lokal co~
Fra : Ole Klitgaard

Dato : 01-10-02 21:11

Jeg har store problemer med at få en lokal printer, koblet på en windows
2000 computer (på LPT1 porten) til at udprinte fra serverens printkø.
Det er et lille netværk med 5 arbejdstationer, Novell 5.1, og en enkelt
printerserver.
Jeg kan godt få de første led i udprintningkæden til at fungere (capture på
en anden computer -> printerserver->printkø->printer 1). Men det sidste led
kan jeg ikke få til at virke.
Jeg har gjort dette: gået ind i mappen printere (på windows 2000 computeren,
der skal udprinte fra printerserveren), klikket på "opret ny printer",
dernæst markering af netværks printer, dernæst fundet stien til printeren,
klikket OK.

Jeg har så prøvet at se i NWadministrator programmet, og der meldes at
printeren ikke er tilsluttet eller der kommer en fejlmelding om at novell
ikke kan finde oplysninger om printeren (eller noget i den retning).

Hvis jeg efterfølgende klikker på egenskaber for printeren i windows 2000,
så kan jeg se at der står printjobs - som bare ikke udskrives.

Nogen der har ideer til at få det til at virke ?

m.v.h.
Ole Klitgaard

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 02-10-02 12:45

> [...]

> så kan jeg se at der står printjobs - som bare ikke udskrives.
> Nogen der har ideer til at få det til at virke ?

http://www.novell.com/coolsolutions/netware/features/tips/t_nprinter_w2k_nw.
html

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10054175.htm

mvh
Poul

Fra : Ole Klitgaard

Dato : 03-10-02 08:41

Hej

Tak for rådene.

Det driller fortsat, når jeg starter Nprinter kan jeg godt koble printeren
på den rigtige printkø, men ved klik på "restart" kommer der en fejlmelding:
The service could not be startet: Overlappende I/O handling igang.
Så jeg kan fortsat ikke printe ud lokalt fra novel printerserveren.