Gennemgribende udviklingsforstyrrelse usec~
Fra : daddycool

Dato : 24-09-02 11:57

Gennemgribende udviklingsforstyrrelse uspcificeret eller anden!!

Har du eller dit barn fået denne diagnose?

Så tjek lige www.damp.dk - der er henvisning til

"interessegruppen for forældre til børn med gennemgribende
udviklingsforstyrrelse, uspecificeret eller anden" på fyn

Hilsen Kaj

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-09-02 12:07

daddycool skrev:
> Så tjek lige

Når nu du også benytter usenet, så check lige www.usenet.dk
Der står bl.a. at opslag foretages i en dk.opslag.* gruppe - ikke her i
denne gruppe.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : P.C.

Dato : 28-09-02 09:55

Hi.

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> Når nu du også benytter usenet, så check lige www.usenet.dk
> Der står bl.a. at opslag foretages i en dk.opslag.* gruppe - ikke her i
> denne gruppe.-
> Mvh. Søren C. Fischer

Og det ved du ganske udmærket ikke passer, fordi meget tidligt i denne gruppe
var indstillingen at pernippengryn netpanzere ikke skulle hindre et lille opslag
når opslaget var relevant for gruppen. Hvad får du egentlig ud af at lege
netpanzer i en handicapgruppe, hvor oplysning og viden netop er topic og
gensidig tolerence et must.
------- Jeg har aldrig fattet hvad der får nolge til at få et hip af at skrive
arogante natpanzer mails, og altså i dette tilfælde totalt off-topic iflg.
gruppens intensioner, kan du ikke _tåle_ at forældre der har et damp barn kan få
en relevant henvisning, eller er du her bare for at se spasserne slås.-------
mener du virkelig at den link skal sættes ind i en tilfældig "opslags" gruppe
mellem porno reklamer og opslag om stiftende generalforsamlinger , den
besynderlige skrivebords ide om, "opslag" skal såttes i en opslagsgruppe er da
lige så latterlig som resten af de tørre stoddere der i magtbrynie absolut vil
bestemme over hele usenet uden at de har nogen anden "vision" end at alle skal
tro der er forfærdeligt vigtige ; faktum er at de ødelægger alt for alle og
intet har at give, foruden at de misinformerer som du lige har gjort , bare
fordi _du_ har en sølle kæphest, Hvad rager det forældre der søger viden og
oplysning, at du har en kæphest, og at du ovenikøbet er så ignorant at du ikke
ved at hvemsomhelst kan poste relevante henvisninger ; ---------- eller er du
bare en religiøs usenet fanatiker der ikke kan tåle at se en web addresse ,
fordi så kan jeg da fortælle dig at det er typer som dig, der får brugere til at
flygte fra usenet.

Nice talking to you.
P.C.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-09-02 10:55

P.C. skrev:
> kan du ikke _tåle_ at forældre
> der har et damp barn kan få en relevant henvisning, eller er du her
> bare for at se spasserne slås.

Hvis vi gad kigge på gruppens indlæg, så ville du vide hvorfor jeg er
her i gruppen...

*plonk*

Fra : P.C.

Dato : 28-09-02 20:03

Hi.
Tja , det var så min mening som jeg såmænd ikke har noget imod at forsvare,
Hvad PLONK betyder er jeg egentligt ligeglad med, jeg startede f.eks. på Usenet
for at finde oplysninger og bruge det nye medie, og jeg har haft masser af glæde
af det. Dog mest på webbet, og det synes jeg egentlig er synd for Usenet, som
trods alt tilbyder nogle rimelige muligheder hvilket bla. kan ses i de
velfungerende .alt grupper . Jeg har haft mange dejlige diskusioner om
arkitektue , Design og en masse andet men efterhånden spørger jeg migselv, hvad
jeg _egentlig_ fik ud af det danske Usenet, altså de par sølle "danske" servere,
som Td. abonerede på eller havde selv.
Grunden til at grafik og multimedia altid er blevet set ned på, indenfor de
kredse der tegnede det danske Usenet var måske at text er meget svært at læse
som grafik og at billeder er totalt ligegyldige at søge efter bestemte ord i
------ usemet mails i pive-død plaintext pap, med nul billeder tant og fjas
kan ikke gennemsøges for bestemte sætninger eller ord, derfor er HTML noget
værreforfærdeligt noget ,som kunderne hos Td. altså aldeles ikke skulle tro de
betalte for, Ok, så lad mig sige det på en anden måde ;
Regering efter Regering har lovet os et super moderne web, fordi det er vel
netop her Dk. skulle kunne klare sig. Alligevel har jeg med et barn der fra
starten foresloges henvist til en institusion, nu står med ikke så lidt bedre
resultater, end de _få_ institusioner der findes på området. var det 6 pladser
for D.A.M.P børn og selvom der er et kæmpe pres på området, kan du i en handicap
gruppe vise din gode vilje og henvise pågældende til en affaldspand. Det lyder
smart, men fører nok ikke nogen vejne især ikke hvis man står som forælder med
et positivt ønske om at hjælpe sit eget barn, ----- tja, det lykkedes godt for
os, og jeg synes nok, at naive brugere af tele tjeneste services burde hjælpes
og ikke modarbejdes, da især i en gruppe med et specifikt subjekt,
PLONK selv du. hvad vedkommer det mig, hvorfor _du_ er i denne gruppe, bortset
fra at det vel burde være en kristen pligt, at hjælpe hvor der hjælp behov er.
Hvis du er realistisk idag ,sender du kun grafik selvom det er synd for den
stakkels server ,gu er det ej der er intet ivejen tværdigmod og alle kunne ved
at åbne porte i deres ADSL gøre ting de aldrig havde drømt om mulige.
Ved du forresten hvormange børn der i danmark har unødvendige problemer vedr
D.A.M.P enkelt gener , hvor en hurtiig indlæring vil hjælpe utallige almindelige
D.A.M.P. børn. Aleme at have værktøjer til at dæmpe hyber motoriken kan have
altafgørende nytte , og så sidder du og læser mails i en gruppe om emner du
måske ikke engang har en hujende ide om, altså _jeg_ ville da mene, at emnet
"D.A.M.P. børn generelt kunne have en vis interesse i en gruppe som denne , jeg
mener ligegyldigt om serveren måske er leaset på et sydtysk universitet så
_burde_ usenet da være mellem de services forskellige regeringer har talt om ,
altså der hvor man som forælder til et D.A.M.P. barn, kan ricikere at blive
henvist til en tilfældig såkaldt og dertil indrettet "opslagsgruppe" ved siden
af flæskesteg, og Bodybuilding, fordi hvis du leder efter fodbold opslag, skal
du bladre i tusindevis af opslag om alt mellem himmel og jord.
Sikke da noget vrøvl ; var det virkelig fordi han henviste til en fæl web link
og det var måske endnu værre end emnet for mailen ?

P.C.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-02 11:03

P.C. wrote:

> Og det ved du ganske udmærket ikke passer, fordi meget tidligt i denne gruppe
> var indstillingen at pernippengryn netpanzere ikke skulle hindre et lille opslag
> når opslaget var relevant for gruppen.

Fra gruppens fundats:
Opslag, køb/salg/bytte, samt enhver form for reklamer er uønskede i
gruppen og henvises til dk.opslag* og dk.marked.*.

Hvis du ønsker fundatsen ændret, er du velkommen til at udfærdige et nyt
oplæg og se om du kan få det vedtaget.

> fordi så kan jeg da fortælle dig at det er typer som dig, der får brugere til at
> flygte fra usenet.

For mit vedkommende er det typer som kalder andre for netpanzer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : P.C.

Dato : 29-09-02 10:30

Hi.

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> For mit vedkommende er det typer som kalder andre for netpanzer.

Sikke da noget hø at fyre af ; her i det konkrete tilfælde, får en bruger der
har et helt specifikt emne et arogant svar, af en der formodentligt ikke aner
en hujende fis ,men som åbentbart bare keder sig.
Du tager nemlig heller ikke stilling til hvor mange DAMP børn der er, og
hvormange tilbud der er på landsplan nemlig 6 stk. På mig virker det nærmere
somom en gruppe gennem årevis har spillet Karl Smart på det danske usenet, en
flok tørre stoddere der skider på at familier rundt omkring i landet står med
daglige problemer, hvor webbet og usenet ellers ville være indlysende at hente
råd og støtte fra.
På mig virker det somom at disse arogante stoddere fra starten har pisset på alt
og alle der ikke lige var plaintext fanatikere og hvad værre er, at de selv
samme har politiske bevægrunde og i nogle tilfælde pervers tankegang.
Alligevel sidder disse bagstræbere og taler om Agent og den fæle HTML medens de
styrter rundt på webbet efter saftig grafik. Morer sig hvergand det lykkes at
spille hovmodig og arogant eller hvis de kan lege kejser af T.D.
Ja det er som det virker på mig, og det er som det har været gennem alle år.
De er simpelthen så enormt selvhøjtidelige og arogante ,rigide og visionsløse.
prøv at se på det svar der blev givet ; prøv at tænk hvilken gruppe svaret blev
givet, og prøv så at se den udsendelse om DAMP der bliver genudsendt i dag. og
spørg dig selv, hvor dumheden, uvidenheden og stilstanden kommer fra ; usenet
har ihvertilfælde givet _sin_ skærv.
P.C.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-09-02 11:55

P.C. wrote:

> Sikke da noget hø at fyre af ; her i det konkrete tilfælde, får en bruger der
> har et helt specifikt emne et arogant svar, af en der formodentligt ikke aner
> en hujende fis ,men som åbentbart bare keder sig.

Indlægget var ikke skrevet af en bruger af gruppen. Det var udelukkende
en reklame for en hjemmeside, og den slags hører ikke hjemme her, som
det er blevet påpeget i tidligere indlæg. Du har stadig mulighed for at
få lavet gruppens fundats om, hvis du bruger din energi på det i stedet
for at forsvare OT indlæg.

> [...]
> daglige problemer, hvor webbet og usenet ellers ville være indlysende at hente

Hvis familier eller andre har spørgsmål eller brug for hjælp omkring
DAMP eller andre handicap, er de hjerteligt velkomne til at skrive her i
gruppen. Jeg er sikker på, at de nok skal få kompetente svar. Det er det
gruppen er her for - ikke til reklamer.

> [...]
> og alle der ikke lige var plaintext fanatikere og hvad værre er, at de selv
> samme har politiske bevægrunde og i nogle tilfælde pervers tankegang.

Og så har du en uvane med at blande uvedkommende emner sammen som en
anden Bo Warming - det var ikke en kompliment!

EOD.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-09-02 11:31

In an article of 28 Sep 2002 P.C. wrote:

> fordi _du_ har en sølle kæphest

Han er da vist ikke den eneste, der har en kæphest.

Hold da op hvor må du have en dårlig dag i dag. Håber du får det bedre i
løbet af dagen.

--
Uffe Holst

Fra : P.C.

Dato : 29-09-02 10:37

Hi.

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Han er da vist ikke den eneste, der har en kæphest.

Hold da op hvor må du have en dårlig dag i dag. Håber du får det bedre i

Jeg tror ingen "får det bedre" med den slags svar ,især hvis folk der _intet_
har at bibringe skal svare med arogante netpanzer henvisninger og spille
karl-smart med de sædvanlige "henvisninger" , det eneste der kommer ud af det,
er at grupper der ellers burde have almen interesse, ligger brak i ugevis fordi
en netstodder hidser sig op over at der bliver sat en web link ind. --------
man må ikke sætte web links ind ?? og hvis man "overtræder" netstoddernes
hellige bibel får man et grydeklart svar som lige kan klippes og klistres
, ------- hvad er det for en måde at behandle en bruger der giver en relevant
link, en link som tusinder af familier måske kunne profitere af, fordi på usenet
skal man sandelig ikke diskutere DAMP børn eller voksne der er vokset op med
DAMP lignende gener.
Hvem skal denne gruppe tage hensyn til brugerne eller netpanzerne.
P.C.

Fra : Lotte M

Dato : 28-09-02 13:44

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev :

> Og det ved du ganske udmærket ikke passer,

Jeg er enig med Søren! Udover det er et af de overordnede principper for
dk-hierarkiet, står det direkte i gruppens fundats, at opslag henvises til
dk.opslag.*

> fordi meget tidligt i denne gruppe
> var indstillingen at pernippengryn netpanzere ikke skulle hindre et lille opslag
> når opslaget var relevant for gruppen.

Normalt gider jeg ikke bruge tid på dialog med skribenter, der bruger udtryk
som "netpanzere", men jeg antager det var "en finke, der røg af fadet".

Hvis fællesskabet i grupperne skal fungere, er der nogle få færdselsregler (de
er endda lavet af brugerne), som skal overholdes - at s* på dem, er at s* på
fællesskabet. Hvis man ikke gider fællesskabet, er der andre muligheder,
feks. malinglister, hvor man kan lave akkurat de regler, som man finder passende.

> Hvad får du egentlig ud af at lege netpanzer i en handicapgruppe, hvor oplysning
> og viden netop er topic og gensidig tolerence et must.

Hvis ikke Søren, eller en anden, reagerer på off-topic indlæg, så er det en
stiltiende accept. Hvis alle handicaporganisationer og privatpersoner begynder
at reklamere i gruppen, så vil vi snart sande til i opslag.

Hierarkiet er indrettet, så debat er i debatgrupper, opslag i opslagsgrupper og
handel i markedsgrupper. Det bør også brugere med handicaprelaterede
interesser kunne finde ud af.

> mener du virkelig at den link skal sættes ind i en tilfældig "opslags" gruppe

Ja, naturligvis!

Enhver der deltager i debatten her i gruppen, kan placere opslag i signaturen,
De skal blot være max 4 linier af 72 tegn og markeret med en signaturadskiller
"-- " .

> [...]
> intet har at give, foruden at de misinformerer som du lige har gjort , bare

Med al respekt, den slags kvæulanteri kommer som regel fra brugere, der ikke
gider bruge deres tid og ernergi på dk-fællesskabet. Du er velkommen til at gøre
din indflydelse gældende i dk.admin.

PC, jeg kan ikke huske, hvornår du sidst har leveret et hjælpsomt svar her
i gruppen. Når du dukker op, skælder du ofte ud, eller lufter mere eller mindre
fantasifulde konspirationsteorier.

> fordi så kan jeg da fortælle dig at det er typer som dig, der får brugere til at
> flygte fra usenet.

Og udgydelser som dine, der får brugerne til at føle sig velkomne og tilpas i
gruppen? Næppe!

x-fut dk.admin netikette
(betyder at jeg sender dette til netikettegruppen og eventuelle svar automatisk
havner derovre.)
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk