| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | nu fatter jeg ikke tdc's politik ang. adsl~ Fra : Dorthe Aagaard Niels~ | 
  Dato :  23-09-02 19:24 |  
  |   
            Hejsa
 
 jeg har undersøgt adsl hos cybercity, da jeg gerne ville skifte fra tiscali
 til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg, selvom jeg har
 fået etableret et stik for 3 år siden og har fået at vide af nogle venner at
 CC også køre med seperat adsl stik lige som tiscali. Det burde da være noget
 der kan ordnes på centralen. Nogen der gidder og forklare mig hvorfor det er
 sådan? dvs man skal betale for et teknikker besøg hvor han kan konstatere
 jeg har et adsl stik.
 
 Hygge
 
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke Hansen (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Hansen | 
  Dato :  23-09-02 19:29 |  
  |   
            "Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message
 news:m%Ij9.22598$Qk5.967660@news010.worldonline.dk...
 
 > jeg har undersøgt adsl hos cybercity, da jeg gerne ville skifte fra
 tiscali
 > til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg, selvom jeg
 har
 > fået etableret et stik for 3 år siden og har fået at vide af nogle venner
 at
 > CC også køre med seperat adsl stik lige som tiscali. Det burde da være
 noget
 > der kan ordnes på centralen. Nogen der gidder og forklare mig hvorfor det
 er
 > sådan? dvs man skal betale for et teknikker besøg hvor han kan konstatere
 > jeg har et adsl stik.
 
 Sådan er det bare..
 
 Sådan er det jo også, når du opretter et telefonnumer.. Så i de fleste
 tilfælle, er der jo telefonstik på adressen... I nogle tilfælle, skal hele
 vejen graves op...
 
 Men der skal jo stadig nogen på centralen, og flytte et par ledningere.
 Eller udskifte et kort!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Dorthe Aagaard Niels~ (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~ | 
  Dato :  23-09-02 19:48 |  
  |   
            "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d8f5d84$0$49421$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Sådan er det jo også, når du opretter et telefonnumer.. Så i de fleste
 > tilfælle, er der jo telefonstik på adressen... I nogle tilfælle, skal hele
 > vejen graves op...
 >
 > Men der skal jo stadig nogen på centralen, og flytte et par ledningere.
 > Eller udskifte et kort!
 er det så ikke lidt misvisende at kalde det teknikker besøg? Men TDC selv
 tager jo ikke det gebyr, det er derfor jeg undres at tiscali og CC skal
 pålægges det gebyr. Hos TDC selv skal man kun betale for oprettelse og hvad
 mdr's prisen nu er for adsl'en, hos CC + Tiscali: oprettelse + teknikkerbsøg
 + mdr's prisen for adsl'en, og ledningerne skal vel byttes om på centralen
 om det er CC eller TDC man vælger, men hos TDC selv skal man åbenbartt ikke
 betale for det, hvis man vælger gør det selv og siden gør det selv kun
 omhandle selve skille finltret og ikke ledningerne på centralen, kan jeg
 altså ikke se hvorfor, CC og Tiscali skal pålægges det gebyr, hvis en komne
 kunde har stikket i forvejn.
 
 Hygge
 
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Højriis Krist~ (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  23-09-02 19:53 |  
  |  
 
            "Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en
 meddelelse news:QlJj9.22723$Qk5.973376@news010.worldonline.dk...
 > er det så ikke lidt misvisende at kalde det teknikker besøg?
 Teknikeren skal jo stadig "besøge" centralen
 > Men TDC selv
 > tager jo ikke det gebyr, det er derfor jeg undres at tiscali og CC
 skal
 > pålægges det gebyr.
 CC og Tiscalis gebyrer er en del af den aftale de har med TDC
 > kan jeg
 > altså ikke se hvorfor, CC og Tiscali skal pålægges det gebyr, hvis en
 komne
 > kunde har stikket i forvejn.
 Procedurer er noget vanskeligt noget at gennemskue. Hvis du er
 utilfreds, så find en anden udbyder.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lasse Jarlskov (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Jarlskov | 
  Dato :  23-09-02 22:18 |  
  |   
            On Mon, 23 Sep 2002 20:24:21 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
 <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote:
 
 >jeg har undersøgt adsl hos cybercity, da jeg gerne ville skifte fra tiscali
 >til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg, selvom jeg har
 >fået etableret et stik for 3 år siden
 
 Har CyberCity bedt dig om at være hjemme når teknikeren skal lave det?
 Spørg CyberCity om de kan overtage du har din Tiscali-forbindelse på
 (rå-kobber-overdragelse).
 
 /Jarlskov
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Dorthe Aagaard Niels~ (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~ | 
  Dato :  23-09-02 22:33 |  
  |   
            "Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
 news:i41vou4do2r3epbrf5s5pmg2dioh53as94@4ax.com...
 > Har CyberCity bedt dig om at være hjemme når teknikeren skal lave det?
 > Spørg CyberCity om de kan overtage du har din Tiscali-forbindelse på
 > (rå-kobber-overdragelse).
 det er netop det jeg har spurgt dem om, at hvis de kan overtage linje, om
 jeg så skulle betale for det teknikker/installations gebyr og det skal jeg,
 fik at vide det med overdragelse af ens linje fra tiscali til CC kun er for
 at undgå nede tid. Det var derfor jeg undres, da jeg jo hr det stik, men oh
 vel må vel bare vente et par mdr' så og så skrabet de penge sammen.
 
 Hygge
 
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rudi Stegen (23-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  23-09-02 23:28 |  
  |   
            Hej Dorthe Aagaard Nielsen, du skrev i
 dk.edb.internet.udbydere.xdsl: 
 
 > det er netop det jeg har spurgt dem om, at hvis de kan overtage
 > linje, om jeg så skulle betale for det teknikker/installations
 > gebyr og det skal jeg, fik at vide det med overdragelse af ens
 > linje fra tiscali til CC kun er for at undgå nede tid.
 
 Udover hvad bl.a. og især Martin siger, skal der såmænd nok en tekniker 
 fra både TDC, Tiscali og CC ned på "centralhuset" samtidigt for ikke at 
 røre hinandens centraler.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Simon H. Pedersen (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Simon H. Pedersen | 
  Dato :  24-09-02 10:00 |  
  |   
            Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in 
 news:Xns92934AF7FF71RudiStegen@dknews.tiscali.dk:
 
 
 > Udover hvad bl.a. og især Martin siger, skal der såmænd nok en tekniker 
 > fra både TDC, Tiscali og CC ned på "centralhuset" samtidigt for ikke at 
 > røre hinandens centraler.
 
 Det er kun nødvendigt med 1 TDC-tekniker. Hans job er at flytte kundens 
 kobberpar fra Tiscali-trunk til Cybercity-trunk. Endvidere tager han ganske 
 sikkert ud til kunden og sikrer sig at der er gennemgang fra 
 kabelafslutningspunktet til krydsfeltet mellem Cybercity og TDC.
 
 -- 
 Mvh. Simon Pedersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Bøgh (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bøgh | 
  Dato :  24-09-02 08:29 |  
  |  
 
            Dorthe Aagaard Nielsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 > Hejsa
 > 
 > jeg har undersøgt adsl hos cybercity, da jeg gerne ville skifte fra
 > tiscali til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg,
 > selvom jeg har fået etableret et stik for 3 år siden og har fået at vide
 > af nogle venner at CC også køre med seperat adsl stik lige som tiscali.
 > Det burde da være noget der kan ordnes på centralen. Nogen der gidder og
 > forklare mig hvorfor det er sådan? dvs man skal betale for et teknikker
 > besøg hvor han kan konstatere jeg har et adsl stik.
 Da jeg i sin tid fik oprettet ADSL fra Tiscali kom der en teknikker og da 
 jeg så for 2 mdr. siden skiftede til TDC kom der en ny. Jeg snakkede senere 
 med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude 
 lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det 
 skulle være. Ham den første teknikker var - så vidt jeg forstod - en 
 elektrikker ansat af et eksternet elektrikkerfirma af Tiscali som har fået 
 en eller anden "arbejdstilladelse" hos TeleDK. Når så TDC skulle overtage 
 kobberet sender de en af deres "egne" elektrikere ud for at kontrollere 
 kobberets status - hvilket så viste sig at være en god ide, da den første 
 elektriker åbentbart havde ændret på noget i den lokale samleboks for 
 blokken uden at give TDC besked :/. Det var så begyndelsen på den række af 
 probelemer jeg senere hen skulle opleve hos Tiscali );
 > Dorthe
 -- 
 Med Venlig Hilsen
   H e n r i k   B ø g h   |    http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
  "She doesn't work on days that end with... 'day'"
          -- Debra Messing as Grace Adler in 'Will & Grace'
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas Plesner Jaco~ (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ | 
  Dato :  24-09-02 08:33 |  
  |  
 
            In article <1136504.fUtZKO3es1@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:
 > 
 > med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude 
 > lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det 
 > skulle være.
 Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
 ureglementerede installationer.
 Se fx  http://www.kri.dk/tdc/
-- 
 Andreas Plesner Jacobsen | "Were there no women, men might live like gods."
                          | -- Thomas Dekker
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Bøgh (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bøgh | 
  Dato :  24-09-02 08:44 |  
  |  
 
            Andreas Plesner Jacobsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 > In article <1136504.fUtZKO3es1@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:
 >> 
 >> med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude
 >> lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som
 >> det skulle være.
 > 
 > Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
 > ureglementerede installationer.
 Hvilket jo så kunne være grunden til at de sender en teknikker ud for at 
 kontrollere kobberet.
 [...]
 > Andreas Plesner Jacobsen | "Were there no women, men might live like
 > gods."
 >                          | -- Thomas Dekker
 -- 
 Med Venlig Hilsen
   H e n r i k   B ø g h   |    http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
  "I observe. I listen. I deduce...."
          -- Evan Handler as Shrug in 'It's like, You know'
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Rune Manscher (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  24-09-02 11:35 |  
  |  
 
            "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message 
 > Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
 > ureglementerede installationer.
 > Se fx  http://www.kri.dk/tdc/
Eller  http://www.agol.dk/tdc/
*Rune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Svend Erik Jensen (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Svend Erik Jensen | 
  Dato :  24-09-02 16:19 |  
  |  
 
            On Tue, 24 Sep 2002 07:32:41 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote
 in dk.edb.internet.udbydere.xdsl
 <slrnap058p.qko.apj@slartibartfast.nerd.dk>:
 >Se fx  http://www.kri.dk/tdc/
Det er det mest rå kobber jeg har set...
 -- 
 Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
 Svend Erik Jensen
 http://www.isa.dknet.dk/~sej/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Olsen (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olsen | 
  Dato :  24-09-02 18:35 |  
  |  
 
            > Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
 > ureglementerede installationer.
 > Se fx  http://www.kri.dk/tdc/
Har jeg hermed gjort. Nu kender jeg ikke den enkelte sag, men umiddelbart
 ville jeg mene at dette er lavet for at hjælpe en kunde igennem med en
 forbindelse hurtigt.
 Sansynligvis fordi der ikke har været nogle ledige trådpar inde hos kunden.
 Alternativet har sikkert været at kunden skulle vente flere uger på at
 anlægs-afdelingen kunne komme.
 Men hvis dette er den "endelige" installation, synes jeg du skal kontakte
 TDC og fortælle om dette, da dette IKKE er standard metoden.
 Olsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Andreas Plesner Jaco~ (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ | 
  Dato :  25-09-02 08:22 |  
  |  
 
            In article <3d90a2f7$0$38995$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Olsen wrote:
 >
 >> Se fx  http://www.kri.dk/tdc/
> 
 > Har jeg hermed gjort. Nu kender jeg ikke den enkelte sag, men umiddelbart
 > ville jeg mene at dette er lavet for at hjælpe en kunde igennem med en
 > forbindelse hurtigt.
 > 
 > Sansynligvis fordi der ikke har været nogle ledige trådpar inde hos kunden.
 > Alternativet har sikkert været at kunden skulle vente flere uger på at
 > anlægs-afdelingen kunne komme.
 Sådan har den installation set ud i flere måneder mig bekendt.
 > Men hvis dette er den "endelige" installation, synes jeg du skal kontakte
 > TDC og fortælle om dette, da dette IKKE er standard metoden.
 Pointen var at TDCs folk er lige så gode som alle andre til at lave
 "hacks" når de leverer, så derfor var det ikke nødvendigvis Tiscalis
 folk der havde lavet fusk i installationen.
 -- 
 Andreas Plesner Jacobsen | Fashions have done more harm than revolutions.
                          |            -- Victor Hugo
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Højriis Krist~ (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  25-09-02 13:25 |  
  |  
 
            "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnap2p0s.qko.apj@slartibartfast.nerd.dk...
 > derfor var det ikke nødvendigvis Tiscalis
 > folk der havde lavet fusk i installationen.
 Har Tiscali overhovedet folk der kan lave fusk i installationen hos
 kunden?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Andreas Plesner Jaco~ (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ | 
  Dato :  25-09-02 13:28 |  
  |   
            In article <3d91ab2d$0$32509$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:
 
 >> derfor var det ikke nødvendigvis Tiscalis
 >> folk der havde lavet fusk i installationen.
 > 
 > Har Tiscali overhovedet folk der kan lave fusk i installationen hos
 > kunden?
 
 Der blev omtalt en person der arbejde for Tiscali som havde været på
 besøg i det oprindelige indlæg.
 
 -- 
 Andreas Plesner Jacobsen | We are what we pretend to be.
                          |            -- Kurt Vonnegut, Jr.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Martin Højriis Krist~ (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  25-09-02 13:45 |  
  |  
 
            "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnap3aun.n3h.apj@slartibartfast.nerd.dk...
 > > Har Tiscali overhovedet folk der kan lave fusk i installationen hos
 > > kunden?
 > Der blev omtalt en person der arbejde for Tiscali som havde været på
 > besøg i det oprindelige indlæg.
 Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
 af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
 elektriker)
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Henrik Bøgh (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bøgh | 
  Dato :  25-09-02 13:53 |  
  |  
 
            Martin Højriis Kristensen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 [...]
 > Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
 > af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
 > elektriker)
 Han kom kørende i en varevogn fra en lokal elektriker, sagde han kom fra 
 Tiscali og havde et ID-kort fra TDC (så vidt jeg husker).
 
 > Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
-- 
 Med Venlig Hilsen
   H e n r i k   B ø g h   |    http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
  "Freeze motha bitches"
          -- Shaun Toub as store clerk in 'Bad Boys'
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Andreas Plesner Jaco~ (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ | 
  Dato :  25-09-02 14:04 |  
  |   
            In article <1187631.UcUWzMcoX2@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:
 > 
 >> Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
 >> af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
 >> elektriker)
 > 
 > Han kom kørende i en varevogn fra en lokal elektriker, sagde han kom fra 
 > Tiscali og havde et ID-kort fra TDC (så vidt jeg husker).
 
 Så er det en TDC-mand.
 
 -- 
 Andreas Plesner Jacobsen | Everybody is somebody else's weirdo.
                          |            -- Dykstra
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Per Thomsen (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Thomsen | 
  Dato :  25-09-02 14:31 |  
  |  
 
            > >> Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
 > >> af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
 > >> elektriker)
 > >
 > > Han kom kørende i en varevogn fra en lokal elektriker, sagde han kom fra
 > > Tiscali og havde et ID-kort fra TDC (så vidt jeg husker).
 >
 > Så er det en TDC-mand.
 >
 Det tror jeg også.
 Jeg kan ikke forestille mig, at TDC vil give andre (end dem de har godkendt)
 lov at pille ved deres net.
 Per   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Henrik Bøgh (25-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bøgh | 
  Dato :  25-09-02 16:36 |  
  |  
 
            Per Thomsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 [...]
 > Jeg kan ikke forestille mig, at TDC vil give andre (end dem de har
 > godkendt) lov at pille ved deres net.
 Jeg gættede sådan set på at det var det der lå i at han havde det der TDC 
 ID-kort.
 
 > Per   
-- 
 Med Venlig Hilsen
   H e n r i k   B ø g h   |    http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
  "A free society is one where it is safe to be unpopular."
          -- Adlai Stevenson
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Per Thomsen (26-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Thomsen | 
  Dato :  26-09-02 09:56 |  
  |  
 
            > > Jeg kan ikke forestille mig, at TDC vil give andre (end dem de har
 > > godkendt) lov at pille ved deres net.
 >
 > Jeg gættede sådan set på at det var det der lå i at han havde det der TDC
 > ID-kort.
 >
 Det gætter jeg også på.
 Per   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Dorthe Aagaard Niels~ (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~ | 
  Dato :  24-09-02 11:39 |  
  |   
            "Henrik Bøgh" <this.email@does.not.work> skrev i en meddelelse
 news:1136504.fUtZKO3es1@lagengymnastik.dk...
 > Da jeg i sin tid fik oprettet ADSL fra Tiscali kom der en teknikker og da
 > jeg så for 2 mdr. siden skiftede til TDC kom der en ny. Jeg snakkede
 senere
 > med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude
 > lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det
 > skulle være. Ham den første teknikker var - så vidt jeg forstod - en
 > elektrikker ansat af et eksternet elektrikkerfirma af Tiscali som har fået
 > en eller anden "arbejdstilladelse" hos TeleDK. Når så TDC skulle overtage
 > kobberet sender de en af deres "egne" elektrikere ud for at kontrollere
 > kobberets status - hvilket så viste sig at være en god ide, da den første
 > elektriker åbentbart havde ændret på noget i den lokale samleboks for
 > blokken uden at give TDC besked :/. Det var så begyndelsen på den række af
 > probelemer jeg senere hen skulle opleve hos Tiscali );
 okey den beskrivelse, gir' da ihvertfald en mening, med at man skal betale
 for installations gebyr, selvom man har adsl stikket i forvejn og ikke bare
 at nogle ledninger eller kort skal skiftets om på centralen, så det er måske
 en god ide at punge de ekstra 495 kr ud alligevel. For jeg kan da lige
 nævne, at jeg for ca 1½ år siden havde teknikkere ude, da både adsl samt tlf
 var totalt døde, fejlmeldte det og fik 2 teknikkere ud, som ikke helt
 fattede det, de sad med måle instrumenter og så ligepludselge, virkede det
 igen efter 12 timer, måske det er derfor der stadig er problemer med min
 linje, for min linje kørte kanont det første år, har adsl hos tiscali, har
 haft det siden sommerene 98. En gut lavede en traceroute fra ham i
 albertslund, her for et par dage siden og til mig på min ip og ved humlebæk
 cental endte den på 111 i ping over 13 hups. Han havde postet resultatet i
 binær, så jeg kunne se det. Så jeg tror bare jeg får skrabet de penge
 sammen, som det nu koster at få hos CC, så stikke, råkobber og alt det kan b
 live tjekket igennem.
 
 Hygge
 
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Thomsen (24-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Thomsen | 
  Dato :  24-09-02 13:58 |  
  |  
 
            > Da jeg i sin tid fik oprettet ADSL fra Tiscali kom der en teknikker og da
 > jeg så for 2 mdr. siden skiftede til TDC kom der en ny. Jeg snakkede
 senere
 > med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude
 > lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det
 > skulle være. Ham den første teknikker var - så vidt jeg forstod - en
 > elektrikker ansat af et eksternet elektrikkerfirma af Tiscali som har fået
 > en eller anden "arbejdstilladelse" hos TeleDK. Når så TDC skulle overtage
 > kobberet sender de en af deres "egne" elektrikere ud for at kontrollere
 > kobberets status -
 TDC bruger også selv eksterne elektrikere.
 Per   
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |