Slettet bruger admin
Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 23-09-02 14:12

En pilfinger har slettet brugeren admin, hvad gør jeg lige ved det?

Mvh Poul

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 23-09-02 16:07

On Mon, 23 Sep 2002 15:12:16 +0200, "Poul Erik Dyreborg"
<pedxxxxxxx@klode.dk> wrote:

>En pilfinger har slettet brugeren admin, hvad gør jeg lige ved det?
>
>Mvh Poul

Den pilfinger må vel have admin-rettigheder, så kan han ikke bare
oprette ham igen?

--

/Dan MOrtensen

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 24-09-02 07:24

"Dan MOrtensen" <dd@bagggesen.dk> skrev i en meddelelse
> Den pilfinger må vel have admin-rettigheder, så kan han ikke bare
> oprette ham igen?
> /Dan MOrtensen

Det har han gjort, men nu kan admin kun se nogle få kataloger på serveren
såsom Login, Mail, Public.
Det er en Novell Netware 6 server og jeg kender desværre mest til Netware
3.12
Poul

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 24-09-02 17:11

On Tue, 24 Sep 2002 08:24:21 +0200, "Poul Erik Dyreborg"
<pedxxxxxxx@klode.dk> wrote:

> [...]
>såsom Login, Mail, Public.
>Det er en Novell Netware 6 server og jeg kender desværre mest til Netware

Så skal den nye bruger "bare" have alle rettigheder til træet. Nu har
jeg ikke "set" nds-træet på en NW-6 (vi har kun 5.1 endnu, men
opgraderer til 6'eren om en lille måneds tid), men du kan sikkert give
ham rettigheder/ejerskab til træet...

--

/Dan MOrtensen

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 24-09-02 08:38

JEG troede at pilfingeren havde slettet admin og derefter oprettet admin
igen, meeeen nej
Det er kun fra pilfingerens egen pc, admin ikke virker.
Når pilfinger logger på som admin, kan han kun se 4-5 kataloger på serveren,
men hvis han logger på som admin fra en anden pc, er der ingen problemer.
Han må altså have aktiveret/deaktiveret et-eller-andet på hans pc (win98SE).
Er der nogen som har en ide - eller har set fænomenet før?

Poul
"gi' mig en 3.12 server i stedet for det ny modens nonsens"

Fra : Kristian Rask

Dato : 24-09-02 10:24

Hej

On Tue, 24 Sep 2002 09:38:18 +0200, "Poul Erik Dyreborg"
<pedxxxxxxx@klode.dk> wrote:

> [...]
>Han må altså have aktiveret/deaktiveret et-eller-andet på hans pc (win98SE).
>Er der nogen som har en ide - eller har set fænomenet før?

I moderne klienter (de sidste knapt 6 år) kan man logge ind som mæhhh
på workstation og muhhh på serveren.

Han er altså formentligt "admin" på sin 98 og "WhoCarez" på NetWaren

just an idea...

Kristian

Fra : MTO

Dato : 24-10-02 20:00

Poul Erik Dyreborg <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev:
> [...]
>admin ikke virker.
>Når pilfinger logger på som admin,
>kan han kun se 4-5 kataloger på serveren,

Prøv at lægge den nye Novell klient 3.32 på. Det vil løse
problemet for "pilfinger". Hvis det allerede er gjort ville jeg
reinstallere klienten, og i værste fald PC'en

MTO