ftp script
Fra : steen

Dato : 17-09-02 17:13

Hi all

Hvordan får man ftp.exe til at læse et script..??
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter volsted

Dato : 17-09-02 20:43

hi steen

> steen wrote:
>
> Hvordan får man ftp.exe til at læse et script..??

ftp er - osse i OS/2 - født med at kunne læse en rc-fil, omend det er ganske
lidet omtalt i hjælpeteksterne.
du kan læse om det her:
<http://service5.boulder.ibm.com/pspsdocs.nsf/8d77653332b629ab862563cc005ee09a/d76642557282303f852568230072cd12?OpenDocument>
var det det du tænkte på?
Med hjælp af en rc-fil er det relativt nemt at skrive et rexx-script, der
'kører' ftp.

--
good luck

peter

Fra : steen

Dato : 17-09-02 22:03

peter volsted wrote in a message to All:

Hi Peter,

pv> var det det du tænkte på?

Sådan cirka - jeg fandt lidt (ikke nok) om det i docs, kunne bla.a ikke
se hvordan ftp.exe blev dresseret til at læse rc-filen, men det er
åbenbart bara at tilføje hosten. Nu skulle 'bye' problemet så også være
løst.

Roder videre i morgen - g'nat.

Takker
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen

Dato : 17-09-02 21:42

following up a message from steen_ to all:

s> Hvordan får man ftp.exe til at læse et script..??

Fandt så ud af at REXX kunne noget....

###########################

rc = RxFuncAdd("FtpLoadFuncs","rxftp","FtpLoadFuncs")
rc = FtpLoadFuncs()

curdir = Directory()

rc = Directory("f:\bin\csav")
rc = FtpSetUser(ftp.commandcom.com,mig,ævbæv)
rc = FtpChDir("/products/commercial/def")
/*rc = FtpGet(deffiles.exe,deffiles.exe,"Binary")*/
rc = FtpGet(Files.Lst,Files.Lst,"Ascii") /* for test */

"ftp.exe"

rc = FtpLogOff()

/* hvordan giver jeg ftp.exe en 'bye' her? */

rc = Directory(curdir)
exit

######################

......men jeg kan ikke hitte ud af at lukke ftp.exe efter logoff.

Jeg KUNNE udnytte at InJoy dør hvis ikke der er nogen aktivitet, og
bruge go.exe til at slå ftp.exe ihjel - men det virker ikke specielt
'smart'.....

(Ideen er forøvrigt at PmMail selv skal hente nye def-filer, når der
kommer mail om opdatering.)

PS - ftp.exe giver mulighed for at gemme en macro, hvordan kalder man
den igen..??

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen

Dato : 19-09-02 08:19

following up a message from steen_ to all:

s> Hvordan får man ftp.exe til at læse et script..??

Fjolset her vidste ikke at man slet ikke skal bruge ftp.exe, hvis RXftp
bruges.

Fandt så ud af at REXX kunne meget mere.