ATA100 diskproblemer i SP5 til NW51
Fra : Michael Williams

Dato : 10-09-02 14:57

Hej

Blot som en advarsel -
Det ser ud til CDM og HAM filerne i Support Pack 5 til NW51 ikke virker på
ATA100.
Dette bevirker at volumene ikke vil mounte samt at VREPAIR heller ikke vil
kendes ved dem.
En funktionel workaround jeg netop har testet er at hente IDE driverne på
original-CD'en og lægge ind i C:\NETWARE kataloget.

Man vil så have en gammel ATA-driver men en funktionel maskine.
Jeg vil nu forsøge med drivere fra SP4, SP3 osv. indtil jeg kommer til den
nyeste som virker.

Williams

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 12-09-02 14:33

"Michael Williams" <michael@NOSPAM-williams.at> wrote in

> Hej
>
> Blot som en advarsel -
> Det ser ud til CDM og HAM filerne i Support Pack 5 til NW51 ikke
> virker på ATA100.

Jeg læste Readme-filen på NW51SP5-cd'en, og fandt følgende :

3.2.4 Novell IDEATA.HAM ATA/IDE Device Driver

The Novell IDEATA.HAM device driver does not
support data transfers greater than 16 MBs
(that is, it does not support UltraDMA). An
UltraDMA driver, UDMA.HAM, has been included
in the NetWare 5 Drivers area, but it is a
Beta version only and will not auto-load
during normal NetWare installation. (It
needs to be loaded manually.) It is provided
for those customers who absolutely need the
higher data transfer speed; however, the
UDMA.HAM driver may hang while loading on
machines that do not support UltraDMA.

mvh
Kristoffer

Fra : Peter Marker

Dato : 23-09-02 09:15

Hej

Laver I servere til drifts miljø med andet end SCSI-controllere/diske.

mvh Peter

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-09-02 21:18

"Peter Marker" <pmarker@post4.tele.dk> wrote in

> Hej
>
> Laver I servere til drifts miljø med andet end SCSI-controllere/diske.
>
> mvh Peter

Jeg har en del kørende med IDE-harddiske. Til små kontorer med få
arbejdspladser kører det fint.

mvh.
Erik Klausen