| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Overvejer at flytte til Cybercity, kan det~ Fra : Jacob | 
  Dato :  09-09-02 11:47 |  
  |   
            Jeg bor iøjeblikket på midtsjælland, og har TeleDK adsl med fastnet telefon.
 Jeg er meget tilfreds med det abb. men da jeg flytter til amager snart,
 hører jeg at man kan få cybercity adsl uden at man skal have fastnet
 telefon. Så er det lige jeg vil høre fra folk om hvad de synes om Cybercity,
 kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit ned ?
 og hvad får man af udstyr i hjemmet ?
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Højriis Krist~ (09-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  09-09-02 12:03 |  
  |  
 
            "Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7c7c53$0$27693$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit
 ned ?
 Der er vist ikke den store kvalitetsmæssige forskel
 > og hvad får man af udstyr i hjemmet ?
 En router eller et modem
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Møller (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Møller | 
  Dato :  11-09-02 11:33 |  
  |   
            "Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d7c7c53$0$27693$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg bor iøjeblikket på midtsjælland, og har TeleDK adsl med fastnet telefon.
 > Jeg er meget tilfreds med det abb. men da jeg flytter til amager snart,
 > hører jeg at man kan få cybercity adsl uden at man skal have fastnet
 > telefon. Så er det lige jeg vil høre fra folk om hvad de synes om Cybercity,
 > kan de holde den lovede hastighed ?, hvad med oppetider ? går de tit ned ?
 > og hvad får man af udstyr i hjemmet ?
 
 Vi døjer med Cybercity. Vi skiftede til dem 1. september og det virker stadig ikke. Cybercity siger det er TDC, TDC har målt linien
 til at virke og siger at det må Cybercity få bragt iorden og Cybercity siger bare nå og vi skal se hvad vi kan gøre osv. Det er et
 stort problem da vi bruger vores linie til at sende filer til Kommunedata. Filer som skal sendes inden forskellige deadlines - det
 kan være opkrævninger. Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det selvom vi har forklaret dem det flere gange. TDC
 teknikkeren som var ude og etablere linien havde også sat dåsen omvendt og lavet en masse samlinger med muffer på selve ledningen på
 trods af at der var en funktionel lige ubrudt linie lige ved siden af før brugt til Tiscali men nu ikke i brug. Det er sgu heller
 ikke for smart.
 
 Lige nu er vi i vildrede. Kan ikke anbefale Cybercity for deres håndtering af sagen.
 
 Martin Møller
 Randers Musikskole
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Højriis Krist~ (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  11-09-02 17:03 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
 news:aln66g$1nsb$1@news.cybercity.dk...
 > Filer som skal sendes inden forskellige deadlines
 Så bør I have en linje med noget oppetidsgaranti
 > Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det
 Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm. abonnement?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Møller (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Møller | 
  Dato :  11-09-02 21:55 |  
  |   
            
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7f6930$0$87286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
 > news:aln66g$1nsb$1@news.cybercity.dk...
 > > Filer som skal sendes inden forskellige deadlines
 >
 > Så bør I have en linje med noget oppetidsgaranti
 >
 > > Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det
 >
 > Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm. abonnement?
 
 Vi har et erhvervsabonnement.
 
 Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Højriis Krist~ (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  11-09-02 21:59 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7fada4$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm.
 abonnement?
 > Vi har et erhvervsabonnement.
 Hvad siger vilkårene om oppetid og fejlretningstid?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Chano Andersen (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  11-09-02 23:42 |  
  |  
 
            On Wed, 11 Sep 2002 22:59:01 +0200, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere with:
 >> Vi har et erhvervsabonnement.
 > 
 > Hvad siger vilkårene om oppetid og fejlretningstid?
 Hmmm... Umiddelbart siger deres website intet, men jeg har ikke læst en
 kontrakt for et erhvers abbo. Dog har de linje service som et tillægsprodukt
 der garrentere fejlretningen er påbegyndt efter 3 timer.
 -- 
 Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
 MSN Messenger:    chano_andersen@hotmail.com        ICQ: 15377564
 Yahoo! Messenger: mrfunny_dk                        AIM: mrfunnydk1
 http://mrfunny.yi.org/ |  http://www.nikkiwebster.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Rune Manscher (12-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  12-09-02 09:32 |  
  |   
            "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message
 news:3d7fada4$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > > Har I en aftale om oppetid med dem eller har I valgt et alm. abonnement?
 >
 > Vi har et erhvervsabonnement.
 
 Erhversabonnement giver mig bekendt ikke i sig selv andre fordele end at man
 kan blive faktureret uden moms, og få en anden betalingsperiode. Som Chano
 også skriver, skal der købes ekstra service, hvis fejlretningen skal ske
 hurtigere end normalt.
 
 *Rune
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ivar Madsen (14-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  14-09-02 10:19 |  
  |   
            On Thu, 12 Sep 2002 10:31:37 +0200, "Rune Manscher"
 <manscher@hotmail.com> wrote:
 
 >Erhversabonnement giver mig bekendt ikke i sig selv andre fordele end at man
 >kan blive faktureret uden moms,
 
 Ved Erhvervskøb skal der også betales moms. Forskællen er bare at
 MOMS'en typisk kan trækes fra når man afregner MOMS med toldvæsnet.
 Så hvis ikke man kan få CC til at oplyse faktrua beløbet uden MOMS, så
 kan man bare selv regne det ud.
 
 Nå men det er OT så FUT selv et passende sted hen,,,
 
 -- 
 Giv dig altid 100% på arbejdet
 12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rune Manscher (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Manscher | 
  Dato :  11-09-02 17:03 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
 news:aln66g$1nsb$1@news.cybercity.dk...
 >Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det selvom vi har
 forklaret dem det flere gange.
 Hvordan skal Cybercity vise, at de har 'fattet alvoren' ? Tror du du bliver
 behandlet dårligere end andre kunder i samme situation, eller forventer du
 særbehandling, fordi du har forklaret dem 'alvoren' ? Det er selvfølgelig
 ærgeligt når tingene ikke virker, men den eneste måde at få hurtigere
 service end andre kunder er nok at betale sig fra det. Der er adskillige
 tilkøbsydelser på Cybercitys hjemmeside, der ville sikre dig den hurtigere
 fejlretning - men det har du måske allerede ? I så fald vil jeg give dig ret
 i, at problemerne relativt hurtigt burde blive løst.
 > teknikkeren som var ude og etablere linien havde også sat dåsen omvendt og
 lavet en masse samlinger med muffer på selve ledningen på
 > trods af at der var en funktionel lige ubrudt linie lige ved siden af før
 brugt til Tiscali men nu ikke i brug. Det er sgu heller
 > ikke for smart.
 Enig - men der er absolut set værre tilfælde    :
 http://www.agol.dk/tdc/
*Rune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Møller (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Møller | 
  Dato :  11-09-02 21:56 |  
  |   
            
 "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:alnpfs$2e21$1@news.cybercity.dk...
 > "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
 > news:aln66g$1nsb$1@news.cybercity.dk...
 > >Cybercity ser ikke ud til at have fattet alvoren i det selvom vi har
 > forklaret dem det flere gange.
 >
 > Hvordan skal Cybercity vise, at de har 'fattet alvoren' ? Tror du du
 bliver
 > behandlet dårligere end andre kunder i samme situation, eller forventer du
 > særbehandling, fordi du har forklaret dem 'alvoren' ? Det er selvfølgelig
 > ærgeligt når tingene ikke virker, men den eneste måde at få hurtigere
 > service end andre kunder er nok at betale sig fra det. Der er adskillige
 > tilkøbsydelser på Cybercitys hjemmeside, der ville sikre dig den hurtigere
 > fejlretning - men det har du måske allerede ? I så fald vil jeg give dig
 ret
 > i, at problemerne relativt hurtigt burde blive løst.
 
 Jeg forventer ikke særbehandling. Jeg forventer at linien virker.
 
 Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Højriis Krist~ (11-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  11-09-02 22:00 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d7fadf0$0$87297$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg forventer ikke særbehandling. Jeg forventer at linien virker.
 Men det er vel særbehandling hvis du forventer hurtigere fejlretning end
 dit abonnement giver dig ret til?
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Møller (12-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Møller | 
  Dato :  12-09-02 11:17 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse news:3d7faeb4$0$87288$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d7fadf0$0$87297$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Jeg forventer ikke særbehandling. Jeg forventer at linien virker.
 >
 > Men det er vel særbehandling hvis du forventer hurtigere fejlretning end
 > dit abonnement giver dig ret til?
 
 Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.
 
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Boysen (12-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Boysen | 
  Dato :  12-09-02 19:12 |  
  |   
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
 news:alpplj$19h4$2@news.cybercity.dk...
 > Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.
 
 Tror du Cybercity eksisterer i et parallelunivers, hvor fejlretning
 kan foretages på 0 sekunder, hvis man vil? Naturlovene gælder sjovt
 nok også for din udbyder. Det tager tid at finde og rette en fejl.
 Hvis du er en af de få kunder, som er ramt af flere forskellige fejl,
 så kan det godt trække ud. Fejlfinding går efter visse procedurer, som
 tidligere erfaringer har vist, er den hurtigste måde.
 
 Lad mig med det samme slå fast, at Cybercity ikke får noget som helst
 ud af at din linje er fejlmeldt. For det første skal du ikke betale
 for den tid, hvor linjen er fejlmeldt. For det andet bliver kunderne
 utilfredse, når deres linje ikke virker. For det tredje er det ikke
 billigt at fejlrette en ADSL-linje.
 
 Jeg vil dog også gerne tilføje, at ekstraordinær fejlmelding absolut
 ikke er billigt. Det koster trods alt x antal 1000 kroner, hvis en TDC
 og CC tekniker skal sendes ud på en central midt om natten. Det er
 derfor, at ekstra-hurtig fejlfinding er en tillægsydelse.
 
 Jeg kender intet specifikt til din sag, men jeg er ret sikker på, at
 Cybercity gør, hvad de kan, for at få din linje til at fungere igen.
 
 
 --
 Morten Boysen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Martin Møller (13-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Møller | 
  Dato :  13-09-02 07:53 |  
  |   
            
 "Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse news:alqlcu$1js$1@sunsite.dk...
 > "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
 > news:alpplj$19h4$2@news.cybercity.dk...
 > > Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.
 >
 > Tror du Cybercity eksisterer i et parallelunivers, hvor fejlretning
 > kan foretages på 0 sekunder, hvis man vil? Naturlovene gælder sjovt
 > nok også for din udbyder. Det tager tid at finde og rette en fejl.
 > Hvis du er en af de få kunder, som er ramt af flere forskellige fejl,
 > så kan det godt trække ud. Fejlfinding går efter visse procedurer, som
 > tidligere erfaringer har vist, er den hurtigste måde.
 >
 > Lad mig med det samme slå fast, at Cybercity ikke får noget som helst
 > ud af at din linje er fejlmeldt. For det første skal du ikke betale
 > for den tid, hvor linjen er fejlmeldt. For det andet bliver kunderne
 > utilfredse, når deres linje ikke virker. For det tredje er det ikke
 > billigt at fejlrette en ADSL-linje.
 >
 > Jeg vil dog også gerne tilføje, at ekstraordinær fejlmelding absolut
 > ikke er billigt. Det koster trods alt x antal 1000 kroner, hvis en TDC
 > og CC tekniker skal sendes ud på en central midt om natten. Det er
 > derfor, at ekstra-hurtig fejlfinding er en tillægsydelse.
 >
 > Jeg kender intet specifikt til din sag, men jeg er ret sikker på, at
 > Cybercity gør, hvad de kan, for at få din linje til at fungere igen.
 
 Det var da utroligt som du kan plapre løs. Jeg forlanger at linien virker, men det er måske for meget at forlange?? Og bemærk at det
 kun  er det jeg spørger om, om det er for meget forlangt at linien virker??
 
 Desuden er jeg da fuldstændig ligeglad med hvad det koster Cybercity at få min linie til at virke.
 
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Martin Højriis Krist~ (13-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-09-02 09:24 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
 news:als22g$oi4$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg forlanger at linien virker, men det er måske for meget at
 forlange??
 Ja, det er for meget at forlange at linjen altid virker.
 Hvis du vil have 100% oppetid så koster det altså væsentligt mere end en
 ADSL-linje.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Boysen (13-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Boysen | 
  Dato :  13-09-02 16:29 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
 news:als22g$oi4$1@news.cybercity.dk...
 > Det var da utroligt som du kan plapre løs. Jeg forlanger at
 > linien virker, men det er måske for meget at forlange?? Og bemærk at
 det
 > kun  er det jeg spørger om, om det er for meget forlangt at linien
 virker??
 Det er for meget at forlange, at en linje skal virke hele tiden, og at
 fejlretning kan gøres med det samme. Hvorfor vil du ikke acceptere, at
 det tager tid at fejlrette en linje?
 > Desuden er jeg da fuldstændig ligeglad med hvad
 > det koster Cybercity at få min linie til at virke.
 Du er vel godt klar over, at du kommer til at betale i sidste ende?
 Hvis du vil have hurtig fejlretning, fordi det er vigtigt for dig af
 økonomiske årsager, så kan du jo se på følgende produkter:
 http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/se
rvicepack/
 http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/li
njeservice/
 --
 Morten Boysen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (13-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  13-09-02 09:22 |  
  |  
 
            "Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
 news:alpplj$19h4$2@news.cybercity.dk...
 > > Men det er vel særbehandling hvis du forventer hurtigere fejlretning
 end
 > > dit abonnement giver dig ret til?
 > Det er ikke særbehandling at kræve at linien virker.
 Nej. Men du må jo leve med deres fejlretningsprocedure og ikke forvente
 at det hjælper at "forklare dem alvoren i det"
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 4/9 -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |