Netværkskort.. Problemer!
Fra : Arne Jensen

Dato : 30-08-02 12:56

Hejsa

Efter lidt roden her og der står jeg nu med en driver der (i teorien)
burde virker til mit netkort.. Den var faktisk er faktisk med på
disketten der fulgte med kortet.. Bare gemt godt!

Kortet hedder både i OS/2 og Win 98 PCI fast ethernet card.. Så det
bliver man jo ikke meget klogere af..

Anyway: Følgende fejlmeddelse under opstart af OS/2:

IBMEAN$ \dev\IBMEAN$_OS2-#16: An ibm pci ethernet adapter cannot be
found on pci bus

Sys 1201 The devicedriver c:\ibmcom\macs\ibmandi.os2 specified in the
device statement on line 124 of config.sys file was not installed..
Line 124 is ignored

Jeg har prøvet at hente nicpak, men den fungere ikke.. Sandsynligvis
fordi jeg ikke har lagt nogle fixpaks ind.. Mener den kræver fixpak
16.. Det er bare temmeligt meget at hente... ligge over på disketter
ovs.. Hvis der var en anden måde at få det til at fungere på.

Nogen der har et godt råd.. For jeg er helt blank..

Venligst
Møffe

Fra : peter volsted

Dato : 30-08-02 14:00

hi

> [...]
>
> Sys 1201 The devicedriver c:\ibmcom\macs\ibmandi.os2 specified in the
> device statement on line 124 of config.sys file was not installed..

Textfilen: \ibmcom\lantran.log vil muligt indeholde nyttige oplysninger, om
den fejlslagne nic-binding.

> Jeg har prøvet at hente nicpak, men den fungere ikke.. Sandsynligvis
> fordi jeg ikke har lagt nogle fixpaks ind.. Mener den kræver fixpak
> 16..
Han skriver nu kun, at den er afprøvet med FP15 ; men du har nok ret. Det
er formentlig Rexx-ændringerne - især FP9 hvis jeg husker ret - der hindrer
den i at køre.
jeg tror - uden egentlig kendskab til PCI - ikke du kommer uden om FP & DDP
opdateringer, der er givetvis sket en del på PCI-fronten siden W4 blev født

<http://www.warpupdates.mynetcologne.de/> er en helt aktuel og meget
fuldstændig oversigt - med links - over Warps opdateringsmuligheder.

Det er bare temmeligt meget at hente... ligge over på disketter
> ovs.. Hvis der var en anden måde at få det til at fungere på.

IBM har for en del år siden gjort FP & DDP tilgængelige via Remote Service
Update.
du kan læse om det her:
< http://ps.boulder.ibm.com/pbin-usa-ps/getobj.pl?/pdocs-usa/softupd.html>
jeg har med stor tilfredshed benyttet det ved de sidste 7-8 FPs og 3 ddps.

--
good luck

peter

Fra : Arne Jensen

Dato : 30-08-02 14:16

On Fri, 30 Aug 2002 15:00:02 +0200, peter volsted <pvolsted@image.dk>
wrote:

>Han skriver nu kun, at den er afprøvet med FP15 ; men du har nok ret. Det
>er formentlig Rexx-ændringerne - især FP9 hvis jeg husker ret - der hindrer
>den i at køre.
Jeg har læst det, og han skriver da også at den muligvis vil køre med
rexxopdateringer.. Nu har jeg hentet FP15, og midlertidigt lavet et
FATdrev til udveksling mellem W98 og OS/2.. Det bliver skrottet igen
så snart jeg har OS/2 på nettet, men indtil videre er det vidst den
mest hensigtsmæssige måde at få data fra nettet til OS/2

>jeg tror - uden egentlig kendskab til PCI - ikke du kommer uden om FP & DDP
>opdateringer, der er givetvis sket en del på PCI-fronten siden W4 blev født

DDP?

> [...]
>jeg har med stor tilfredshed benyttet det ved de sidste 7-8 FPs og 3 ddps.
Nu er det så bare lige lidt svært at opdatere med remote, når man
sidder med en ADSL og et netkort der ikke virker;)
Eller ved jeg godt at muligheden er der!
Jeg prøver og siger foreløbigt tak for hjælpen!

Venligst
Møffe

Fra : peter volsted

Dato : 30-08-02 17:40

hi

> Arne Jensen wrote:
>
> DDP?

device driver pak. Efter FP 10 el. 11 er device driver opdateringer ikke
længere i FP.
ddp kan du osse finde her:

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 30-08-02 15:45

On Fri, 30 Aug 2002 11:55:43, Arne Jensen <moeffe@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> 16.. Det er bare temmeligt meget at hente... ligge over på disketter
> ovs.. Hvis der var en anden måde at få det til at fungere på.

Jeg har lavet et REXX-script, jeg godt kan fedte lidt til, hvis du er
interesseret? Dvs. så man kan installere en fixpak direkte fra
harddisken.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Arne Jensen

Dato : 30-08-02 16:05

On Fri, 30 Aug 2002 14:44:48 +0000 (UTC), tbk@somewhere.dk (Torsten
Balle Koefoed) wrote:

>Jeg har lavet et REXX-script, jeg godt kan fedte lidt til, hvis du er
>interesseret? Dvs. så man kan installere en fixpak direkte fra
>harddisken.

JA TAK...MEGET GERNE

Det ville alt andet lige gøre livet meget nemmere for mig.

Venligst
møffe

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 31-08-02 02:06

Arne Jensen wrote:

> [...]
> disketten der fulgte med kortet.. Bare gemt godt!
>
> Kortet hedder både i OS/2 og Win 98 PCI fast ethernet card.. Så det

Prøv at undersøge hvilket netkort det præcis drejer sig om. Hvad står
der på chip'en? Hvis netkortet er billigt, er det sikkert en Realtek
RTL8139 chip.

Du kan også hente følgende program
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/misc/pci044vk.zip på Hobbes. Det kan
fortælle dig alt om PCI hardware i din PC.

> [...]
>
> Sys 1201 The devicedriver c:\ibmcom\macs\ibmandi.os2 specified in the
> device statement on line 124 of config.sys file was not installed..

Det er med garanti ikke den rigtige driver. Den er til et IBM netkort.

Hvis du vil prøve at installere driveren fra disketten, skal du finde en
NIF fil (normalt i mappen \ndis\os2\ eller \ndis2\os2\). I den NIF fil
skal du finde linien Title = (her et eksempel fra mit netkort: Title =
"SIS 900/7016 PCI Fast Ethernet Adapter"). Når du så tilføjer driveren
med "Anden adapter" knappen i MPTS, skal du lede efter præcis denne
"titel".

Men hvis dit netkort er et RTL8139 kort, skal du ikke bruge driveren fra
disketten, men hellere en version med færre fejl...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen