OS/2 Warp3 på FAT32
Fra : ZoFOng

Dato : 29-08-02 17:33

Kan der lade sig gøre at installerer os/2 warp3 på samme partition med en
win98?

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 29-08-02 18:29

On Thu, 29 Aug 2002 16:32:55, "ZoFOng" <Grillbiller@hotmail.com>
wrote:

> Kan der lade sig gøre at installerer os/2 warp3 på samme partition med en
> win98?

Hvis din 98 kører FAT32 (hvad den nok gør), så nej. Hvis den kører
standard FAT så skulle der i teorien være muligt. OS/2 kræver FAT
eller HPFS som boot partition.

Men jeg ville nu heller aldrig anbefale nogen at køre FAT (inkl.
FAT32) til noget som helst - og da slet ikke på store diske. Så du må
nok påregne at lave en (HPFS) partition til OS/2, hvis du skal have
den ind på samme system. Med PartitionMagic kan du evt. lave plads til
den, hvis det er fordi du kun har 1 disk der allerede er fuldt
partitioneret.

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : ZoFOng

Dato : 29-08-02 19:40

det er en "Lille" disk til en bærbar...på små 800 Mb. jeg må kigge lidt på
Partitionmagic...
findes der så et program så OS2 kan læse et fat32 patition?

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 29-08-02 20:04

On Thu, 29 Aug 2002 18:40:09, "ZoFOng" <Grillbiller@hotmail.com>
wrote:

> findes der så et program så OS2 kan læse et fat32 patition?

Ja, der findes et IFS til OS/2, så den kan læse FAT32. Det performer
ikke vildt fedt, så som primær datatilgang er det måske ikke det
bedste, men det virker OK.

Se: http://www.os2ss.com/information/kelder/#FAT32

Fra : steen

Dato : 30-08-02 14:35

http://dink.org - han har et fat32.ifs util.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : splonk

Dato : 30-08-02 18:31

Partition Magic kan lave en FAT32 partition om til FAT uden at ødelægge den.
Det var best at gøre det i forvejen
hvis du har i sinde at køre OS/2 og Win98 på den samme lille hårddisk.
Betænk også, at Win98 kræver temmelig
meget plads for sig selv, sådan at 800MB efter Win98 og et par Winprogrammer
levner ikke ret meget til OS/2.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-08-02 23:07

"splonk" <splonk@hahaha.net> wrote in message
> meget plads for sig selv, sådan at 800MB efter Win98 og et par
Winprogrammer
> levner ikke ret meget til OS/2.

OS/2 Warp fylder max 50MB.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : steen

Dato : 31-08-02 09:34

Jesper G. Poulsen wrote in a message to splonk:

JGP> OS/2 Warp fylder max 50MB.

Hm - alene mit \os2\ dir med underdirektorier, fylder 145MB....
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-02 08:57

"steen" <bondos@paradis.dk> wrote in message
> Hm - alene mit \os2\ dir med underdirektorier, fylder 145MB....

Warp ?!

Ikke Warp 4 eller Warp Connect, vel ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-02 08:58

"steen" <bondos@paradis.dk> wrote in message
> Hm - alene mit \os2\ dir med underdirektorier, fylder 145MB....

Hey, hvor ligger din swapfil?
Og hvor stor er den?