cache i NW5
Fra : CarstenD

Dato : 27-08-02 09:53

Hej gruppe.

Vi bruger netware 5 og har vores genstandsregistrering liggende på serveren.
Når programmet (Foxpro-baseret) køres på en standalone maskine, og man
opretter nye kort, gemmes disse med det samme (der skrives til disken, går
jeg ud fra). Når vi arbejder fra serveren, skrives tilsyneladende først når
programmet lukkes, hvorved data mistes ved f.eks, strømafbrydelse eller
servernedbrud. Gemmes data i en cache på serveren, og hvor kan man evt.
stille den til ikke at gøre det??

Mvh

Carsten

Danmarks Grafiske Museum/Dansk Pressemuseum

www.mediemuseum.dk

Fra : Erik Klausen

Dato : 27-08-02 21:56

"CarstenD" <carsten@espressokaffe.dk> wrote in

> [...]
> mistes ved f.eks, strømafbrydelse eller servernedbrud. Gemmes data i
> en cache på serveren, og hvor kan man evt. stille den til ikke at gøre

Der caches både på serveren og arbejdsstationen. På serveren kan du slå
write cache fra. I Win98-klienten skal du lede efter parameteren "Cache
Writes" under klientens egenskaber.
Du kan også prøve at sætte Sharable-flaget på datafilen (og indeksfiler).
Det burde medføre at de(n) pågældende filer ikke bliver cachet på
arbejdsstationerne.

mvh.
Erik Klausen