IT uddannelser ?
Fra : Mikkel Andersen

Dato : 26-08-02 14:52

Hej

Hvilken skole (netskole) kan anbefales at benytte til de forskellige IT
uddannelser som kan tages som fjernundervisning ?
Jeg vil kun have anfefalinger fra folk der selv har gået det pågældende
sted !
Mange af skolerne er håbløst gammeldags og lærerene håbløst bagud. Jeg vil
finde en skole som har alt undervisningsmateriale til download - IKKE BØGER
I PAPIRFORM!
Jeg vil også kun benytte en skole som er up-to-date med den software de
bruger. Nogle fedter stadig med win98 og Office97. Jeg vil ikke anvende
software ældre end år 2000.
Nogle skoler, som f.eks Aventures har jeg helt skrottet, fordi de anvender
for gammel software og ikke stadig fedter rundt med papirbaseret
tilmeldings- og undervisningsmateriale samt har gamle sure lærere.

Nogen der kendes et site hvor boglisterne er lagt ud, og gerne i
elektronisk form ?

Nogen der evt vil sælge deres gamle bøger billigt ?

Mvh
Mikkel

PS mailadressen er fake. Svar her indtil videre.

Fra : www.netkurset.dk

Dato : 27-08-02 12:45

Hej Mikkel

Jeg ved ikke, om jeg er "pålidelig" kilde - men jeg kan anbefale vores
fjernundervisning www.netkursus.dk

Vi har p.t. 27 kurser med professionelle voksenundervisere og professionelt
opdateret kursusmateriale.

Vi bruger enten eget materiale eller materiale fra Item A/S - man kan vælge
ældre versioner, da nogle kursister satdig anvender ældre dem - men oftest
er det 2000 eller XP vi underviser i.
Vores kursusmateriale sendes altid ud som bog/hæfte - og til en stor del af
kurserne findes også en cd-rom med kursusmaterialer, øvelserfiler, 1½-2
timers instruktions filmklip og resultatfiler. Endvidere følger der nogen
gange også et mindre hæfte med som supplement. Det fremgår under det enkelte
kursus, hvilket materiale der følger med.

Vi forsøger at holde meget rimelige priser !

Hvis du er interesseret, er der meget mere at læse på vores websider, hvor
der også er præcis formulering af indholdet på hvert kursus, mulighed for at
downloade et demo-instruktionsklip samt meget andet information.

Mvh Tina / Netkurset

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 31-08-02 15:38

"www.netkurset.dk" <info@netkurset.dk> wrote in

Hej Tina

> Jeg ved ikke, om jeg er "pålidelig" kilde

Det er du ikke

> Vi har p.t. 27 kurser med professionelle voksenundervisere og
> professionelt opdateret kursusmateriale.

Om hvorvidt de er prof, kan kun en der har gået på din skole afgøre -
ikke snut.

> Vi bruger enten eget materiale eller materiale fra Item A/S - man kan
> vælge ældre versioner, da nogle kursister satdig anvender ældre dem -
> men oftest er det 2000 eller XP vi underviser i.

Jeg har forlængst besøgt jeres site, og da jeg intet fandt om hvilke
software, versioner og undervisningsmateriale der blev anvendt - så
virkede det ret uprof på mig og jeg smuttede videre til den næste i
rækken.

> Vores kursusmateriale sendes altid ud som bog/hæfte - og til en stor
> del af kurserne findes også en cd-rom med kursusmaterialer,

Ja her knækker filmen. Jeg arbejder alene elektronisk og gider hverken
have forældede CD-ROM samlinger, bøger eller hæfter. Jeg vil downloade
det hele, enten via HTTPS eller som et lokalt kørende website eller som
TIFF / PDF.
I er alt for gammeldags (ligesom de fleste andre som tilbyder
fjernundervisning). Jeg gider ikke at bruge min tid på at fise rundt
efter bøger, og bestille og vente osv. Jeg vil også have adgang til
materialet i mit netværk, og jeg gider ikke indskanne jeres hæfter og
bøger.

> Vi forsøger at holde meget rimelige priser !

Hmm, der er skoler der tager kr.1050 for det som I tager kr.1500 for.

> [...]
> hvor der også er præcis formulering af indholdet på hvert kursus,
> mulighed for at downloade et demo-instruktionsklip samt meget andet

Næ der er intet at finde om IT-admin ?
http://www.netkursus.dk/kurser/kursus.asp?kursus=112

Det værste er at skulle rejse til Esbjerg fra Hillerød for at komme til
eksamen. Heller ikke her formår I at lave et online eksamenssystem. Jeg
har da ikke tid til en sådan udflugt i disse tider med VPN, Citrix og
remotestyringssoftware. Tag Jer sammen inden jeg selv laver en sådan
fuldt elektronisk skole.

Med de sødeste hilsener til dig snut

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 27-08-02 19:21

Hej Mikkel
Jeg syntes du lidt galt på den! Et OS er et OS. Hvad gør du når du ved alt om
Win2K, og Microblød kommer
med ver 2005, eller alle skifter til Linux?
Det drejer sig da om at vide hvad systemer gør, og ikke hvad de hedder!
Personligt vil jeg hellere læse i en bog end på en skærm.
Jeg vil give dig ret at aventures er lidt bagude, men det er en anerkendt
udannelse, hvad mange andre ikke er.

med venlig hilsen
Elmer

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 31-08-02 15:50

Jørgen Elmer <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in

Hej Elmer

> Jeg syntes du lidt galt på den! Et OS er et OS. Hvad gør du når du ved
> alt om Win2K, og Microblød kommer

Enig - men jeg gider altså ikke spilde tid på W9x og Office97. Det skal
være NT OS'erne. Min erfaring er at der er markant forskel på et OS der
kører på FAT og et på NTFS samt hele netværkskonfig'en.

> Jeg vil give dig ret at aventures er lidt bagude,

Totalt. Jeg har ondt af de stakler der benytter dem. De overgås kun af
noget der kaldes Tietgenskolen. Her huserer en forstokkek gammel mand som
undervisningsleder, og efter 2 min samtale med denne så får man myrekryp
over hele kroppen, og vil end ikke benytte dem om man så fik penge for det.

Venligst Mikkel
Hillerød