cd skrivning
Fra : steen

Dato : 22-08-02 10:42

Hi all

Jeg har lige fået taget mig sammen til at montere min nye LiteOn
40/12/48 CDRW - non SCSI !!

Jeg har ingen erfaring med disse 'sager', så jeg skal nok hjælpes. ;)

Jeg prøvede først at installere cdrecord/2 med audiocreator frontend
etc etc. Den kørte ikke lige med det samme, så jeg tænkte fuck det, vi
prøver RSJ. RSJ'en kører tilsyneladende. CD -> CD tager ingen tid, men
HD -> CD tager en krig, på store filer (PT +500MB) - er det normalt..??

Er der andet software til CD 'brænding' der er værd at overveje..?? Evt
noget win32 der kan køre under Odin..??

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-08-02 22:53

On Thu, 22 Aug 2002 10:41:52 +0100, "steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> [...]
>prøver RSJ. RSJ'en kører tilsyneladende. CD -> CD tager ingen tid, men
>HD -> CD tager en krig, på store filer (PT +500MB) - er det normalt..??

Nu har jeg ikke så hurtig en brænder, men min erfaring er at HD>CD er
hurdigere end CD>CD.
Men hvis du foretager en CD>HD>CD - altså først gemmer CD på harddisk
evt. som image så tager det noget ekstra tid for den første kopiering.

/Knud
--
Software & shareware for OS/2 & Windows: http://berggreen.dk
Member of Team OS/2 Denmark: http://www.teamos2.dk

Fra : Søren Grønning

Dato : 23-08-02 12:35

On 22/08/02 11:41, in article 3595197584@p999.f51.n234.z2.fidonet.org,
> [...]

> HD -> CD tager en krig, på store filer (PT +500MB) - er det normalt..??
>
> Er der andet software til CD 'brænding' der er værd at overveje..?? Evt

Det skulle angiveligt være muligt at få Nero Burning ROM til at køre under
ODIN, men jeg husker ikke versionsnumrene, og odin.netlabs.org's
applikationsdatabase virker ikke med min Mac OS X version af IE 5.x... :)

Håber du kan finde ud af det, selvom versionsnurene på Nero skifter som
vinden blæser :)

MfG,

Søren

Fra : Allan

Dato : 23-08-02 19:52

On Thu, 22 Aug 2002 09:41:52 UTC, "steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> [...]
> prøver RSJ. RSJ'en kører tilsyneladende. CD -> CD tager ingen tid, men
> HD -> CD tager en krig, på store filer (PT +500MB) - er det normalt..??

Næ, det skulle den da nok kunne gøre med fuld hastighed.
Checkede du, at den står til max hastighed ?
Jeg har periodisk set, at den default vælger en lavere hastighed.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : steen

Dato : 23-08-02 21:48

Allan wrote in a message to steen:

> HD -> CD tager en krig, på store filer (PT +500MB) - er det
> normalt..??
A> Næ, det skulle den da nok kunne gøre med fuld hastighed.

De første 160MB kig forholdsvis hurtigt (ledig RAM mængde), derefter
var det ca. 5MB/H - så det afbrød jeg efter 6timer.

PT prøver jeg at få et brugbart resultat ud af CDRECORD/2.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Allan

Dato : 24-08-02 10:40

On Fri, 23 Aug 2002 20:47:56 UTC, "steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> Næ, det skulle den da nok kunne gøre med fuld hastighed.

> De første 160MB kig forholdsvis hurtigt (ledig RAM mængde), derefter
> var det ca. 5MB/H - så det afbrød jeg efter 6timer.

Det har jeg aldrig været ude for. Lyder som om noget er sat forkert op.

> PT prøver jeg at få et brugbart resultat ud af CDRECORD/2.

Det kan man sikkert osse

Fra : steen

Dato : 24-08-02 21:10

Allan wrote in a message to steen:

> PT prøver jeg at få et brugbart resultat ud af CDRECORD/2.
A> Det kan man sikkert osse

Alene det at den er gratis er jo 'inspirerende'. ;)
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/