Installation af OS/2 på bærbar...
Fra : ZoFOng

Dato : 21-08-02 19:32

Jeg har en bærbar som jeg gerne ville have OS/2 på..

Problemet er at den ingen CDrom har.
og min OS/2 warp 3,0 er på CD.
så er der nogen der kan komme med et forslag hvordan jeg får smidt OS2 på
den?

Harddisken er "Lille" 800 Mb.

Jeg har et PCmcia netkort.. hvis det er til nogen hjælp

Med Venlig hilsen

Allan D. Pedersen.
Cool@grafisk.dk

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 21-08-02 20:00

On Wed, 21 Aug 2002 18:31:35, "ZoFOng" <Grillbiller@hotmail.com>
wrote:

> så er der nogen der kan komme med et forslag hvordan jeg får smidt OS2 på
> den?

Jeg tror desværre ikke der er andet for end at generere en
disketteversion... :7
I x:\DISKIMGS\OS2\35 på din CD ligger alle disketterne, og de laves
med LOADDSKF.exe som findes i x:\DISKIMGS. I roden på CD'en er et
script kaldet MAKEDSKS.CMD, som du skal køre (når du har 22 disketter
parat! ;)

> Jeg har et PCmcia netkort.. hvis det er til nogen hjælp

Well, jeg er ikke helt sikker, men jeg MENER at engang hvor vi i Team
OS/2 Aalborg afholdt arrangementet "Connect The World With Merlin"
lavede en CID installation af alle maskinerne over LAN. Noget med at
blot én server-maskine havde CD'en og så bootede de andre på et eller
andet image der installerede via netværket. Det burde kunne lade sig
gøre her også, men jeg har ingen erindring om detaljerne, andet and
det vist drillede rimeligt meget før det endelig kom til at virke (men
der var jo til gengæld også mange maskiner der skulle installeres, så
det var det værd).

Jeg tror alligevel det "letteste" for dig vil være disk løsningen...
Og så kan du smide en fixpack på 40 disketter på bagefter... ;) Well,
når først OS/2 kører skulle du nok kunne få den over via netværket.

Held og lykke. :)

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : Søren Grønning

Dato : 22-08-02 14:50

On 21/08/02 20:59, in article k6fk2tedC4v7-pn2-xUf7EfFX1fN3@mads.troest.lan,
"Mads Orbesen Troest" <mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote:

> [...]
>
> ... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>
>
> (Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)
Hej Allan,

Hermed blot en lille fremgangsmåde for at kunne installere OS/2 fra
harddisk. Det er nok ikke så bevendt for dig, da du siger, du ikke har noget
cd-rom drev, men alligevel (måske der var andre interesserede :)

"Install OS/2 From a Harddisk Drive.

There are many reasons why you might want to install OS/2 from your
harddisk. Some of them are:

- Its the fastest way.
- Your can't get your CDROM drive to work under OS/2.

First you have to make a copy of \OS2IMAGE from the OS/2 CDROM to your
Harddisk. You can do it by booting from DOS or OS/2 in a configuration that
accesses your CDROM Drive.
Lets say your have booted to a DOS partition called C: and your CDROM drive
is called D:

From the root in drive C:
XCOPY D:\OS2IMAGE C:\OS2IMAGE\*.* /S
Create a textfile called OS2SE20.SRC, in the root of drive C: with the
following line.

\OS2IMAGE

Make a copy of OS/2 Disk 1. Edit the CONFIG.SYS file on the copy of disk 1.
Change the SET OS2_SHELL line to :

SET OS2_SHELL=SYSINST2.EXE C:\OS2IMAGE

Boot from the OS/2 Installation Disks.
And you are now installing from your harddisk."

Virker angiveligt lige godt på Warp 3 og Warp 4 :)

MfG,

Søren Grønning

Fra : ZoFOng

Dato : 22-08-02 19:45

Yesss...

Lige sådanne et svar jeg skulle bruge :) Takker..
jeg smider harddisken over i en anden bærbar som har cdrom drev.. og kopier
installationen ind på den harddisk...
Men så kommer jeg lige i tanke om noget...
Installationen kommer jo frem og siger at harddisken skal
formateres...(Eller gør den??)

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 23-08-02 01:25

On Thu, 22 Aug 2002 18:44:35, "ZoFOng" <Grillbiller@hotmail.com>
wrote:

> Installationen kommer jo frem og siger at harddisken skal
> formateres...(Eller gør den??)

Det bestemmer du selv, om du vil. Det er selvfølgelig et problem, hvis
disken er FAT og du gerne vil køre med HPFS. Hvilket OS kører du med
på den stationære?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Søren Grønning

Dato : 23-08-02 12:30

On 22/08/02 20:44, in article 3d65327e$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net,
> [...]

> installationen ind på den harddisk...
> Men så kommer jeg lige i tanke om noget...
> Installationen kommer jo frem og siger at harddisken skal

Hej igen,

Du kan jo altid partitionere harddisken I to, en primær til Warp og en
logisk til dine data, og så kopiere dine install data til den logiske, drev
D:, og ændre korresponderende I anvisningen fra før :)

På denne måde kan du formatere C: som HPFS under installationen.

Dette skridt kan naturligvis undgåes ved at lave kopieringen fra en anden
Warp maskine, som så kan formatere disken _inden_ du kopierer dine install
data :)

MfG,

Søren