RegExp match nummer præcist
Fra : Dennis Petersen

Dato : 08-08-02 09:03

Hej - jeg tror det er denne gruppe - ellers må I lige sige til.
Jeg sidder og prøver at lave et Regulært udtryk som skal matche et nummer i
en parameterliste på f.eks en URL
Dvs. myfile.asp?item=123123&blabla=91231239

Jeg skal så prøve at matche 123123, men det er vigtigt at den ikke æder den
med 91231239.
Jeg kan også risikere at det jeg skal finde starter med nummeret eks.:
123123=myPage.asp?noget=noget1 (Den er gyldig)
men nogle gange støder jeg jo så også på f.eks. disse her som IKKE er
gyldige
9123123=myPage.asp?noget=noget2
eller
1231239=myPage.asp?noget=noget3

Det jeg prøvede at sjusse mig frem til er følgende udtryk - som desværre
ikke virker
/[^0-9]{0,}123123[^0-9{0,}/g

Det skulle vel egentlig betyde match 123123 hvor der ikke er et tal hverken
umiddelbart før eller umiddelbart efter... he he... det gør der så ikke.
Er der nogen der kan hjælpe?
mvh
Dennis P

Fra : P

Dato : 08-08-02 09:15

"Dennis Petersen" <dp@alpha-gruppen.dk> writes:

> Jeg skal så prøve at matche 123123, men det er vigtigt at den ikke æder den
> med 91231239.

Du skal bruge negativt look-behind og et negativt look-ahead.

/(?<!\d)123123(?!\d)/

--
- P

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-08-02 09:37

P <peter@makholm.net> writes:

> Du skal bruge negativt look-behind og et negativt look-ahead.
>
> /(?<!\d)123123(?!\d)/

Eller, fordi der heller ikke er bogstaver og _ før og efter tallet, blot
/\b123123\b/
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."