konkurrenceformer
Fra : The Twinkie

Dato : 07-08-02 16:46

Hejsa, - et spg; Hvordan vi NG beskrive markedet for biograffilm? Er det
monopolistisk konkurrence? Det vil jeg umiddelbart mene,- men problemet er
jo at "producenten" ikke er "price-maker".. Og er en film et unique brand?
På forhånd tak

--
/The Twinkie

.....calvo turpius est nihil compto

Fra : henrik hansen

Dato : 08-08-02 15:07

"The Twinkie" <the@twinkie.com> wrote in message news:<3d5140cb$0$88355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> jo at "producenten" ikke er "price-maker".. Og er en film et unique brand?

For at klarlægge konkurrenceformen indenfor salg af biograffilm, skal
man have kendskab til hvordan markedet fungere.
Er der tale om at store selskaber opkøber film, og derefter
videresælger dem til biograferne, eller er det producenterne som
forestår den direkte distribution til biograferne.

Det er af stor betydning hvor mange udbydere der er af biograffilm,
jf. ovenstående.

I tilfælde af at der er få mellemhandlere af biograffilm kan markedet
vel godt benævnes monopolistisk.

Et område der kunne være interessant at diskutere er prissætningen på
biograffilm. Har det indflydelse at en film bliver populær og der
dermed opstår en forøget efterspørgsel, hvorefter prisen stiger på
filmen???

Jeg er enig i din diskussion hvorvidt produktet er heterogent eller
homogent ??

MVH

Henrik