| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Deling af NetExpress uden router Fra : Jonas Christensen | 
  Dato :  04-08-02 18:15 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Jeg har i øjeblikket en TDC NetExpress ADSL forbindelse, som jeg benytter
 med to computere (en bærbar og en stationær) gennem en switch.
 Problemet er, at de to computere jo ikke kan komme i kontakt med ADSL
 modemet på én gang (man skal jo "logge på" med NetExpress), og derfor ikke
 kan være på nettet på samme tid. Dvs. de kan, som det ser ud nu, sagtens
 logge på hver for sig.
 
 Findes der ikke en løsning på dette problem, der ikke involverer, at jeg
 skal leje en router ved TDC?
 
 mvh
 Jonas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           WebLock (04-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : WebLock | 
  Dato :  04-08-02 18:27 |  
  |   
            Jo - kald op med den ene og lad den være gateway for den anden til
 Internettet. Kort sagt, lav Internet deling med "Internet Connection
 Sharing", som har været indbygget i Windows siden 98 Second Edition.
 
 Webber - ICQ 562374
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jonas Christensen (04-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Christensen | 
  Dato :  04-08-02 18:30 |  
  |   
            > Jo - kald op med den ene og lad den være gateway for den anden til
 > Internettet. Kort sagt, lav Internet deling med "Internet Connection
 > Sharing", som har været indbygget i Windows siden 98 Second Edition.
 
 Hejsa!
 
 Jeg fik vist ikke udtrykt mig godt nok... Jeg kører faktisk med ovenstående
 i øjeblikket (går noget langsomt på klienten!?), men jeg vil gerne slippe
 for at ha' server (stationær) tændt for at komme på nettet med klient
 (bærbar).
 
 - Jonas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jakob Houkjær (04-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob Houkjær | 
  Dato :  04-08-02 19:46 |  
  |  
 
            "Jonas Christensen" <admin@zaf.dk> skrev i en meddelelse
 news:aijoa1$c18$1@sunsite.dk...
 > Jeg fik vist ikke udtrykt mig godt nok... Jeg kører faktisk med
 ovenstående
 > i øjeblikket (går noget langsomt på klienten!?), men jeg vil gerne slippe
 > for at ha' server (stationær) tændt for at komme på nettet med klient
 > (bærbar).
 Ja så må en router være at foretrække. Du kan købe en selv eller leje en hos
 TDC Internet. Den glimrende Linksys-router fås for kr. 24 kr. pr. måned. Se
 evt.  http://internet.opasia.dk/article.php?id=28182&dogtag=opasia_bredbaand
______________________________
 Jakob Houkjær
 Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Per H. Nielsen (05-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H. Nielsen | 
  Dato :  05-08-02 08:49 |  
  |  
 
            Jakob Houkjær <jaho@mail.dk> wrote:
 > Ja så må en router være at foretrække. Du kan købe en selv eller leje
 > en hos TDC Internet. Den glimrende Linksys-router fås for kr. 24 kr.
 > pr. måned.
 Alternativet er at skifte fra Netexpress til TDC Bredbånd, hvor man
 kan få flere maskiner på nettet uden router.
 --
 Per H. Nielsen  <phn@dkscan.dkx>
 My Danish Scanner Pages:  http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              bjorn (05-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : bjorn | 
  Dato :  05-08-02 19:19 |  
  |  
 
            Hvis du alligevel ikke har tændt den stationære, kan du jo bare logge på med
 den bærebare.
  ellers som sagt før lej en router, den koster ikke mange basseøre.
 /bjørn
 "Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
 news:3d4e2dd4$0$87294$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jakob Houkjær <jaho@mail.dk> wrote:
 >
 > > Ja så må en router være at foretrække. Du kan købe en selv eller leje
 > > en hos TDC Internet. Den glimrende Linksys-router fås for kr. 24 kr.
 > > pr. måned.
 >
 > Alternativet er at skifte fra Netexpress til TDC Bredbånd, hvor man
 > kan få flere maskiner på nettet uden router.
 >
 > --
 > Per H. Nielsen  <phn@dkscan.dkx>
 > My Danish Scanner Pages:  http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jonas Christensen (06-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Christensen | 
  Dato :  06-08-02 16:39 |  
  |   
            
 > Hvis du alligevel ikke har tændt den stationære, kan du jo bare logge på
 med
 > den bærebare.
 >  ellers som sagt før lej en router, den koster ikke mange basseøre.
 
 Det gør jeg også i øjeblikket, men det kunne være rart ind i mellem at være
 online med begge to på én gang.
 Det er rigtigt at det ikke koster meget at leje en router, men da jeg lige
 har spyttet et 4 cifret beløb i TDC's kasse for at få flyttet(!) min telefon
 og oprettet ADSL synes jeg ikke der er råd til mere på SU'en i øjeblikket...
 Det koster jo lige 249,- kr at "oprette" (?) routeren.
 
 - Jonas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 06:12 |  
  |   
            
 "Jonas Christensen" <admin@zaf.dk> wrote in message
 news:aioqi1$luo$1@sunsite.dk...
 > Det gør jeg også i øjeblikket, men det kunne være rart ind i mellem at
 være
 > online med begge to på én gang.
 > Det er rigtigt at det ikke koster meget at leje en router, men da jeg lige
 > har spyttet et 4 cifret beløb i TDC's kasse for at få flyttet(!) min
 telefon
 > og oprettet ADSL synes jeg ikke der er råd til mere på SU'en i
 øjeblikket...
 > Det koster jo lige 249,- kr at "oprette" (?) routeren.
 
 Jeg forstår dig godt. Det er også helt vildt latterligt i mine øjne.
 Hvis jeg også ville komme på nettet med flere maskiner uden router, så
 skulle jeg have bredbånd i stedetfor.
 Så skulle jeg ringe til TDC og sige mit Internet op, og bagefter ringe til..
 Hvad er det? Teledanmark jeg skal ringe og bestille Bredbånd ved?
 Flot markedsføring, bliver helt forvirret.
 
 Jeg skal skifte (faktisk) til samme udbyder bare for at få noget "andet" - i
 deres øjne.
 Hvis det ikke er latterligt, ja så ved jeg godt nok ikke hvad hulen det er.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Knud Gert Ellentoft (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft | 
  Dato :  07-08-02 06:29 |  
  |  
 
            Wed, 7 Aug 2002 07:11:41 +0200,  skrev "NEXUS"
 <teamnexus@nexus.com>:
 >Jeg skal skifte (faktisk) til samme udbyder bare for at få noget "andet" - i
 >deres øjne.
 Nej, der er flere selskaber i TDC.
 TDC tilbyder Bredbånd
 TDC Internet tilbyder Netexpress.
 Skal bestilles to forskellige steder.
 -- 
 Knud -  http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
 Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 06:38 |  
  |   
            
 "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
 news:aub1lu480k73758h6ouvqc7c1n2v6691sr@dtext.news.tele.dk...
 > Wed, 7 Aug 2002 07:11:41 +0200,  skrev "NEXUS"
 > <teamnexus@nexus.com>:
 >
 > >Jeg skal skifte (faktisk) til samme udbyder bare for at få noget
 "andet" - i
 > >deres øjne.
 >
 > Nej, der er flere selskaber i TDC.
 >
 > TDC tilbyder Bredbånd
 > TDC Internet tilbyder Netexpress.
 >
 > Skal bestilles to forskellige steder.
 
 Ja. Men de har samme økonomi. Det fortæller mig, at det er et ens firma,
 uanset hvad folk end siger
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 06:55 |  
  |  
 
            "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 news:3d50b234$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Ja. Men de har samme økonomi.
 Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
 Ligesom Mærsk og Netto
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Knud Gert Ellentoft (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft | 
  Dato :  07-08-02 07:09 |  
  |  
 
            Wed, 7 Aug 2002 07:55:07 +0200,  skrev "Martin Højriis
 Kristensen" <usenet@makr.dk>:
 >Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
 >Ligesom Mærsk og Netto
 Skal man være pedantisk, så halter den sammenligning.
 Mærsk ejes helt af A.P. Møller og Netto (som hører under Dansk
 Supermarked) ejes med 50% af A.P. Møller og 50% af Herman
 Salling.
 -- 
 Knud -  http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
 skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
 Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 16:32 |  
  |   
            
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
 news:3d50b63c$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 > news:3d50b234$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Ja. Men de har samme økonomi.
 >
 > Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
 > Ligesom Mærsk og Netto
 
 Nårh ja.
 Jeg kan da også dreje det hel 180grader, hvorfor har TDC både Boomtown,
 Opasia, Teledanmark og ti andre navne. Jow. Fordi i sin tid da man var dum
 nok bestilte man deres skide NetExpress 2. Så har alle folk købt det, og så
 laver Teledanmark bredbånd som i mine øjne er 100 gange bedre. Dejlig, så
 skal man betale konvertering og oprettelse for at få det samme. Yeah! Hvis
 alt nu bare hed TDC, så ville det være 100 gange nemmere. Men jeg kan da
 godt se at de tjener mange penge på det den vej
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 17:37 |  
  |  
 
            "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 news:3d513d38$0$87293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg kan da også dreje det hel 180grader, hvorfor har TDC både
 Boomtown,
 > Opasia, Teledanmark og ti andre navne.
 Marketing
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 17:54 |  
  |   
            
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
 news:3d514cbc$0$87287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 > news:3d513d38$0$87293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Jeg kan da også dreje det hel 180grader, hvorfor har TDC både
 > Boomtown,
 > > Opasia, Teledanmark og ti andre navne.
 >
 > Marketing
 
 Meget flot marketing; Forvirre dine kunder
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Peter Brodersen (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  07-08-02 18:00 |  
  |   
            On Wed, 7 Aug 2002 07:55:07 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
 >Ligesom Mærsk og Netto
 
 Til gengæld har jeg til gode at se Mærsk blive nævnt noget umiddelbart
 sted i en Netto-forretning.
 
 -- 
 - Peter Brodersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 18:04 |  
  |  
 
            "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
 news:airjmu$f6t$2@dknews.tiscali.dk...
 > Til gengæld har jeg til gode at se Mærsk blive nævnt noget umiddelbart
 > sted i en Netto-forretning.
 Selvom der var store hverve-plakater for Mærsk i Netto ville det ikke
 gøre dem til samme firma
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Peter Brodersen (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  07-08-02 18:32 |  
  |   
            On Wed, 7 Aug 2002 19:04:03 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Selvom der var store hverve-plakater for Mærsk i Netto ville det ikke
 >gøre dem til samme firma
 
 Lige præcis, der er næppe den store risiko for sammenblanding.
 
 Det andet firma i denne tråd har dog været ekstremt dårlige til at
 skilte med forskellige firmaer overfor kunderne. Det bliver så ikke
 meget bedre når materiale bliver leveret med benævnelse af forskellige
 firmaer.
 
 -- 
 - Peter Brodersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 18:46 |  
  |  
 
            "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
 news:airli4$f92$2@dknews.tiscali.dk...
 > Det andet firma i denne tråd har dog været ekstremt dårlige til at
 > skilte med forskellige firmaer overfor kunderne.
 Vi er ikke uenige om at forvirringen har en årsag, men faktum er at det
 er to firmaer med hver sin økonomi (hvilket  misforståelse af var
 grunden til at jeg gik ind i tråden)
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Per Bau (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Bau | 
  Dato :  07-08-02 18:18 |  
  |   
            
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d50b63c$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 > news:3d50b234$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Ja. Men de har samme økonomi.
 >
 > Nej, de har samme ejer, men er forskellige selskaber.
 > Ligesom Mærsk og Netto
 
 Hmmm.......... Måske man så skulle andmelde TDC for at vidresælge
 kundeoplysninger?
 
 Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
 stribe af Opasie services. Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
 vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.
 
 /Per
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 18:28 |  
  |  
 
            "Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3d5156bd$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
 > stribe af Opasie services.
 Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 Internet
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      AJC (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : AJC | 
  Dato :  07-08-02 20:32 |  
  |   
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
 news:3d515887$0$87300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Per Bau" <perbau@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:3d5156bd$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
 > > stribe af Opasie services.
 >
 > Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 > Internet
 >
 
 MEGA LOL!!!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 21:26 |  
  |   
            
 "AJC" <benny@abba.se> wrote in message
 news:3d5175c4$0$87319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 
 > > Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 > > Internet
 > >
 >
 > MEGA LOL!!!
 
 Synes jeg fandme også. Et firma køber noget ved sig selv! Hahah, sådan for
 man da aldrig underskud :D
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 21:28 |  
  |  
 
            "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 news:3d518236$0$87292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Et firma køber noget ved sig selv!
 Nej
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                         NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 22:04 |  
  |   
            
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
 news:3d5182c4$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 > news:3d518236$0$87292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Et firma køber noget ved sig selv!
 >
 > Nej
 
 Du blive bare ved hva? Også helt fint :)
 Min mening / holdning til TDC, Teledanmark, Ocable ja og de 80 andre
 dæknavne vil aldrig ændres.
 
 Smag og behag vel :)
 mvh
 NEXUS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Peter Brodersen (08-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  08-08-02 09:57 |  
  |   
            On Wed, 7 Aug 2002 19:27:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >> Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
 >> stribe af Opasie services.
 >Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 >Internet
 
 Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
 andet firma?
 
 -- 
 - Peter Brodersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Martin Højriis Krist~ (08-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  08-08-02 10:10 |  
  |  
 
            "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
 news:aitbp7$hpu$1@dknews.tiscali.dk...
 > >Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 > >Internet
 > Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
 > andet firma?
 Nej.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Lars Kyndi Laursen (08-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kyndi Laursen | 
  Dato :  08-08-02 10:14 |  
  |   
            On 08 aug 2002 Peter Brodersen enriched usenet with:
 
 >>Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 >>Internet
 > 
 > Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
 > andet firma?
  
 Det er valgfrit for TDC Tele Danmarks kunder at registrere deres 
 abonnement hos TDC Internet. Undlader de at gøre det, har de ikke 
 adgang til de services TDC Tele Danmark har købt hos TDC Internet, 
 herunder mail og kundeservice, men deres produkt hos TDC Tele Danmark 
 virker som altid.
 
 -- 
 Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
 
 All, most, or some of the above may or may not work yet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Jesper Skriver (08-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  08-08-02 12:11 |  
  |   
            On Thu, 08 Aug 2002 10:57:18 +0200, Peter Brodersen wrote:
 
 > On Wed, 7 Aug 2002 19:27:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 ><usenet@makr.dk> wrote:
 >
 >>> Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til
 >>> en stribe af Opasie services.
 >>
 >>Ja. TDC Tele Danmark har købt adgang til disse tjenester hos TDC
 >>Internet
 >
 > Dvs. TDC Tele Danmark har solgt kunders brugernavn og kodeord til et
 > andet firma?
 
 Nej, det er et brugernavn/kodeord tildelt af TDC Internet, som
 udelukkende bruges til at tilgå de tjenester, som TDC Internet
 producerer - de tjenester som TDC Tele Danmark har købt af TDC Internet,
 for at supplere det access produkt som TDC Tele Danmark selv producerer.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     NEXUS (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : NEXUS | 
  Dato :  07-08-02 18:32 |  
  |   
            
 "Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message
 news:3d5156bd$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Mit kundenummer og bruger-id på min BB giver nemlig også adgang til en
 > stribe af Opasie services. Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
 > vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.
 
  Er der heller ikke. Enhver TDC medarbejder vil nægte det, men det er deres
 ellers så fine markedsføring... Fine.. Ja. Boomtown, TDC, Teledanmark, VIC,
 Teledanmark, OnCable - Er der flere jeg har glemt?
 
 De er alle sammen ens, I må sige hvad I vil!
 De er allesammen linket sammen på én eller anden måde, og det er kun ren
 forvirring for deres kunder. Jeg er som så mange andre pisse træt af mit
 NetExpress 2, fordi man skal have en router for at have flere computere på
 nettet, ellers skal jeg have min ene computer som server.
 
 Det skal man ikke hos Teledanmark's Bredbånd og jeg har TDC.
 Så kan jeg betale oprettelse, og konvertering for at få det lavet om.
 
 Og der er ingen tvivl om, at Bredbånd er til at fortrække. Man kan jo slet
 ikke købe NetExpress mere.
 Hvis det ikke er skod, ja så ved jeg ikke hvad det er!
 Jeg synes det er ren svineri! Et stort selskab kunkurrer indbyrdes for at
 flytte kunderne rundt i samme selskab!
 
 Yes, Teledumnok skoder!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Martin Højriis Krist~ (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  07-08-02 18:50 |  
  |  
 
            "NEXUS" <teamnexus@nexus.com> skrev i en meddelelse
 news:3d515953$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Fine.. Ja. Boomtown, TDC, Teledanmark, VIC,
 > Teledanmark, OnCable - Er der flere jeg har glemt?
 Boomtown er et produkt. Dem vil jeg ikke til at liste, for der er
 katteme mange.
 TDC er koncernen
 TDC Tele Danmark er et datterselskab
 VIC var et brand TDC Mobil brugte
 OnCable er TDC Kabel TV's brand
 TDC Forlag har brandet De Gule Sider
 TDC Internet har Opasia og Zillion
 > De er allesammen linket sammen på én eller anden måde
 Det er der ufatteligt mange firmaer der er, men det behøver ikke at
 betyde noget særligt
 > Og der er ingen tvivl om, at Bredbånd er til at fortrække.
 Jo
 > Man kan jo slet
 > ikke købe NetExpress mere.
 Jo
 > Et stort selskab kunkurrer indbyrdes
 Nej, to selskaber ejet af samme selskab
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Statistik over dk.* og tele.* -  http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Peter Brodersen (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  07-08-02 18:42 |  
  |   
            On Wed, 7 Aug 2002 19:18:13 +0200, "Per Bau" <perbau@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Så jeg synes ikke at man kan sige at der er
 >vandtætte skoder imellem de 2 firmaer.
 
 Du har valgt et firma, der har en promiskuøs omgang med deres
 kundedata. Jeg vil tro at det står i abonnementsbetingelserne.
 
 -- 
 - Peter Brodersen
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |