login er væk
Fra : Jimmy

Dato : 02-08-02 08:18

Hej

På et netværk med ca. 10 klienter og en novell server, er der sket det at
den ene klient ikke længere kommer og spørger om den skal logge på netværket
når man starter maskinen (klienten, en WIN98 maskine). Hvis den ikke en gang
spørger om man skal logge på netværket ved start, så kommer man heller ikke
på. Hvordan får jeg den til at spørge efter adgangskode igen ved opstart på
klienten?

Please help...

--

Jimmy

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 02-08-02 21:33

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> på. Hvordan får jeg den til at spørge efter adgangskode igen ved opstart

Prøv at installere klienten igen. Det hjælper som regel.

Aage B. Nielsen

Fra : Per Kongstad

Dato : 04-08-02 13:32

Hej,

Det kunne være betinget af manglende kontakt til netværk.

1. kontroller at netkort lyser.
2. Prøv at bruge IP og pinge til en IP adresse på netværk.
3. Afinstaller klient.
3a. Installer MS client til Netware,
3b. Installer netware client fra Novell.

Det skulle afhjælpe problemet.

Mvh Per

Fra : larspiil

Dato : 22-08-02 09:39

Hej Jimmy,

du skal kontrollerer at du har netværksadgang. Fejlen du beskriver
opstår når klientens forespørgsel (på netværket) ikke returneret et svar
fra en server (service).

Kontroller:

1. lys i netkort (som ovenfor beskrevet)
- hvis nej: skift kabel
- hvis ja til lys i netkort: alt er OK
- hvis nej til lys i netkort: Skift kabel i krydsfelt
/ switch / hub
- hvis stadig
intet lys: Skift til anden port i switch / hub
- hvis stadig
intet lys: Skift netkort
- hvis ja: prøv at pinge 127.0.0.1
- hvis den svarer: netkortet fungerer, check at
ipx-protokollen er bundet til netware-klienten,
og at klienten er bundet til kortet. Check desuden at
både klient og server bruger samme
ramme-type (frame: 802.3 eller 802.2)

Jeg håber det løser dig problem, eller må du sende flere oplysninger om
din netværkskonfiguration

Hilsen
Lars Piil

http://www.kandu.dk/

Fra : larspiil

Dato : 22-08-02 09:39

Hej Jimmy,

[...]

Jeg håber det løser dit problem, eller må du sende flere oplysninger om