Lukke filer uden logout
Fra : Per Kongstad

Dato : 26-07-02 07:40

Kære gruppe,

Jeg søger en løsning for følgende:

Netware 5 server har volume med data som gerne skulle på backup.
Eksisterer der mulighed for at kunne lukke en del af et volume ned
med lukning af filer uden at logge en bruger ud af server?

Hvis jeg har forstået dukomenter korrekt fra Novell, er der kun mulighed
for at logge brugere ud fra server og ikke fra enkelte filer eller
directories.
Det virker fra bruger synspunkt ikke optimalt. Hvis dette er rigtigt vil
det kræve een server for hvert objekt, som du ville sikre backup, hvis
du er i et stort miljø med 24 timers oppetid.

Jeg har læst om synchronisering og, det synes kun muligt at force logout
på server niveau.

Mvh

Per

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 26-07-02 19:45

Prøv med en Open File Agent hvilken der både findes til Backup Exec samt
Arcserve
/Kasper

Fra : Per Kongstad

Dato : 03-08-02 08:04

Hej,

Jeg er klar over at Open File Options eksisterer til backup programmer,
men det er ikke altid de virker tilfredsstillende. Eksempelvis kan
Navision XAL med native database samt Lotus Notes ikke garanteres 100 %
at de
backes up.
Derfor dumper man normalt data for at kunne gennemføre back up og sikre
at denne kan restores.

Det er stadig en mangel efter min overbevisning, at man ikke kan lukke
dele af et volume ned, specielt mht. stigningen i størrelse m.v.
Det ville øge administrations venligheden betydeligt. At kunne logge ud
på server niveau er for simpelt.

Hvis der er nogen der har et forslag er jeg lydhør. Eksempelvis kan man
også fra backup programmer sende kommando til at nedlukke eks. en Oracle
database, men denne løsning er ikke mulig for Navision XAL.

Mvh

Per

Fra : palle.kaastrup

Dato : 07-08-02 08:23

Hej Per

Når man har brug for backup af data i et 24 timers driftsmiljø ser jeg
kun en fornuftig løsning. En backup agent som kan håndtere åbne filer.
Nu ved jeg ikke hvilket backup program I benytter, men der findes f.eks.
et produkt som hedder "St. Bernard Open File Manager" som virker med
mange forskellige backup programmer. Du kan læse mere om dette produkt
http://www.stbernard.com/products/ofm/products_ofm.asp

Mvh.
Palle

http://www.kandu.dk/