Vedr. skrivning i en fil newbie
Fra : havmaage

Dato : 24-07-02 20:59

Hej!
Jeg skal lave en rutine der skriver variabler til en xml fil.

filen ser således ud

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<JOBS>
<JOB>
<NAVN>45-r-p-n1.jpg</NAVN>
<DATO>simons dato</DATO>
</JOB>
</JOBS>

hver gang skal jeg appende til filen ligesom en log fil

disse linier:
<JOB>
<NAVN>45-r-p-n1.jpg</NAVN>
<DATO>simons dato</DATO>
</JOB>

open(MYFILE, ">> /var/log/out.xml);
print MYFILE (" <NAVN>$filename</NAVN>\n");
etc......

Men mit problem er at det skal sættes ind i filen inden denne xmltag </JOBS>
som altiod skal være i bunden
Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-02 21:08

"havmaage" <shj@get2net.dk> writes:
> Men mit problem er at det skal sættes ind i filen inden denne xmltag </JOBS>
> som altiod skal være i bunden
> Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.

open NEW, "> /var/log/xml.$$" or die "open > /var/log/xml.$$: $!";
open MYFILE, "/var/log/out.xml" or die "open /var/log/out.xml: $!";

while (<MYFILE>) { # kopier
last if m,</JOBS>,;
print NEW, $_;
}

print NEW "...";
# ...

print NEW "</JOBS>\n";

close MYFILE;
close NEW;

rename "/var/log/xml.$$", "/var/log/out.xml"
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 23:28

"havmaage" <shj@get2net.dk> writes:

> Men mit problem er at det skal sættes ind i filen inden denne xmltag </JOBS>
> som altiod skal være i bunden
> Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.

Er filen meget stor? Hvis ikke, så indlæs den som XML til et træ,
tilføj det du skal bruge, og smid den ud igen som XML.

Altså ikke linie-pr-linie men total genopbygning.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Simon Jespersen

Dato : 25-07-02 08:08

Jeg risikere desværre at den bliver ret stor, det ville være rart hvis den
kunne opdateres direkte.
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message