Revisor anbefaling
Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-07-02 14:36

Jeg har 2 difko 81 anparter, og nogle obligationer udstet af det tyske
telefonselskab, og har brug for revisor bistand ifobrindelse med
afvikling af difko anparterne, og konventering af obligationerne til
aktier.

Nogen der kan anbefale en der har forstand på den slags og så
skatteforholdene for samme, og som kås når man bor i Storkøbenhavn.
Og så gerne en der ikke er alt for dyr

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-02 15:15

Ivar Madsen wrote:

> [...]
>
> Nogen der kan anbefale en der har forstand på den slags og så
> skatteforholdene for samme, og som kås når man bor i Storkøbenhavn.

Beklager, ved ikke hvad du mener er for dyrt ?

Men det lyder som en indkaldelse, og det er på timeløn, ca 600 kr
pr time, for ingen ved, hvad det offentlige vil vide, og hvilke bilag
du IKKE har smidt væk

Men det faglige er intet problem, kun fremskaffelse af oplysninger

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-07-02 16:39

On Fri, 19 Jul 2002 16:14:34 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Beklager, ved ikke hvad du mener er for dyrt ?

Ja det er jo et vidt begreb.

>Men det lyder som en indkaldelse,

Ikke forstået.

>og det er på timeløn, ca 600 kr
>pr time, for ingen ved, hvad det offentlige vil vide, og hvilke bilag
>du IKKE har smidt væk

Det er lige det, men så slemt er det vist ikke nødvendigvis.

>Men det faglige er intet problem, kun fremskaffelse af oplysninger

Det jeg har mest brug for er, de obligationer jeg har købt er
| 17,00% BHF Bk AG/Deut.Telekom 28.8.2
De udløber her d. 28/8-2002 og bliver ikke som jeg troede på
købestidspunktet indløst til kurs 100, men konventeret til aktier i
Deut. Telekom, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan hvor mange
aktier jeg får for de nomelt 4.000 EUR jeg har kursen jeg gav er 80,
og de står idag til kurs 50 efter at have været nede og bunde på 34
tiderliger på året.
Jeg ved at kurstab på udenlanske obliagtioner er
skattefradragsberegtiget, men disse bliver jo ikke engetligt indløst,
så derfor ved jeg ikke om det er iforbindelse med konventeringen at
der bliver et skattefradrag (naturligvis forudsat at kursen ikke når
at kokmme op på de 80 jeg gav, men at der blver et kurstab), eller det
først er når jeg sælger aktierne at det bliver kendt om der er et
kurstab at træke fra.

Så er det difko 81, hvor rederen har købsret til skibene i 2003, og
der bliver tilbagevundne afskrivninger, difko skriver i generelle
anbefalinger at mankan slæge den ene anpart i år, for at spræde de
tilbageskrevne afskrivninger.

Indtil få få dage siden så det ud til at jeg vil lide et kurstab på
obligationerne i størselsordnen 10.000 til 15.000, men med en rente
indtægt på ~5.000 (skal de trækes fra kurstabet, for at få det
fradragsbregtigede beløb?) så måske kan det betale sig at sælge begge
anparter det år jeg har kurstabet?

BTW de penge jeg brugte på obligationerne, det er de penge jeg skulle
bruge på at klare de tilbagevindne afskrivninger, og jeg troede at
obligationer altid blev indløst til kurs 100 ved udløb, men jeg ER
blevet kloger, det gælder næsten aldrig på virksomhedsobligationer er
jeg blevet belært,,,