Det var i de tider
Fra : Niels Skovmand

Dato : 18-07-02 06:21

Her er et af mine digte, håber I kan lide det..

--------------

"Det var i de tider"

Det var i de tider vi søgte efter svaret,
de dunkle aftennætter under den smukke stjernehimmel,
følelsernes verden forenedes med den ordinære hverdag,
den ægte kærlighed viste sig.

Det var i de tider, hvor de tilegnede normer blev udvisket,
hvor alle gerninger blev udført ud fra en fuldstændig ubevidst -
men uendelig korrekt beslutning,
direkte fra det dybe center af vores identitet, som så sjældent kommer til
orde.

I lejrbålets skær ser jeg den kvinde jeg elsker så højt,
en nøjagtig spejling af min egen tilstand og opførsel, men uendeligt
smukkere.
Langsomt mødes vore blikke i et moment og danner tilsammen en excitation,
der aldrig ville kunne beskrives lettere uden at miste hele sin skønhed.

Sammen skal vi flyve væk fra den verden vi kender så godt,
til en verden der ikke er besat af had, griskhed og falsk håb,
Vi tager hinanden i hånden og letter på stedet til vores uendelige rejse,
drevet af hinandens energi har vi inden grænser.

Det var i de tider en drøm kunne afbrydes med et chock af virkelighed,
fascination, glæde, nysgerrighed, apati, nedtur, depression,
hvem er jeg, er jeg normal, er jeg sindsyg, men
hvad er valget, hvis vi nogensinde skal lande igen?

18.07.2002
Niels Kristian Hansen Skovmand.