kan man undgå ur-sync ved login?
Fra : Villy Jensen

Dato : 15-07-02 20:31

Hej Eksperter

Kan man undgå at klientPC-ure synkroniseres
efter serverens ur, hver gang der logges på?

(synkroniseringen er irriterende, når aktuel
novell3.12-filserver-ur går lidt for stærkt!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 16-07-02 08:05

Villy Jensen wrote:

> [...]
> efter serverens ur, hver gang der logges på?
>
> (synkroniseringen er irriterende, når aktuel
> novell3.12-filserver-ur går lidt for stærkt!)

I egenskaber for Novell Client under "Advanced Settings" er der et punkt
der hedder "Set Station Time" - den skal bare ændres til "Off".

/klaus

Fra : N/A

Dato : 19-07-02 10:20

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 19-07-02 10:20

Villy Jensen wrote:

> Jaeh, det er et skridt på vejen, men vi bruger 'kun' (win98) Microsofts
> klientprogram til Netware, og der er kan man ikke komme til "Set Station
> Time"
>
> Jeg kan se i hjælpefunktionen at for DOS-klienten skal der skrives
> "Set Station Time=off" i "SHELL.CFG"...
> Jeg kan ikke finde tilsvarende for Microsofts klientprogram til Netware

Så prøv at skrive "set_time off" i login scriptet.

/klaus

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-07-02 15:27

Station

> Så prøv at skrive "set_time off" i login scriptet.

JUBII - det funker umiddelbart...:

SYSCON.EXE
Supervisor options
System login script
tilføj linje: set_time off

Tak for hjælpen!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 27-07-02 10:53

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote:

>(synkroniseringen er irriterende, når aktuel
> novell3.12-filserver-ur går lidt for stærkt!)

Hvad med at opdatere uret på serveren i stedet?

Det er ikke noget jeg har prøvet, kun læst om, og jeg ved ikke om
du har den mulighed i 3.12, men med NTP.NLM kan man sætte uret
efter en ekstern timeserver, fx. via internet. Måske det var en
mulighed du kunne bruge.

Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-07-02 12:10

> [...]
> du har den mulighed i 3.12, men med NTP.NLM kan man sætte uret
> efter en ekstern timeserver, fx. via internet. Måske det var en

Tak for tippet - men systemet er ikke på www...

Vi lever fint med en "AMD X75"-server
(med passiv køling, tyste HD'er, nul KBD or Hercules
(og nu defekt ur
(eller træt batteri)))

Følgende tip fra Klaus funkede umiddelbart...:

SYSCON.EXE
Supervisor options
Edit system login script
tilføj linje: set_time off