print to file - view ?
Fra : steen

Dato : 12-07-02 19:07

Hi all

Når man har printet til fil, hvordan viewer man så indholdet..??

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Søren Grønning

Dato : 15-07-02 14:04

On 12/07/02 20:07, in article 3538995969@p999.f51.n234.z2.fidonet.org,
"steen" <bondos@paradis.dk> wrote:

> Hi all
>
> Når man har printet til fil, hvordan viewer man så indholdet..??
>
> Hygge
> --
> steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Ghostscript/Ghostview ville være et godt bud. Der er her tale om en
PostScript fortolker, a'la Adobe's Acrobat Destiller (der I version 4.0, og
for mig også version 4.05, virker under Odin, uden at jeg husker datoen for
min Odin Build da min IBM harddisk netop er gået ned :) og altså genererer
..PDF dokumenter af dine "print".

Måske PS View fra Linux er porteret til OS/2 eller XFree86-OS2 :)

Mvh,

Søren G.

Fra : SoerenFerling

Dato : 07-08-02 08:17

"steen" skrev d. 12-07-02 19:07 dette indlæg :
> Hi all
>
> Når man har printet til fil, hvordan viewer man så indholdet..??
>
> Hygge
> --

Hej Steen

Umiddelbart virker det som du har misforstået noget. Når man printer til
en fil indeholder den fil koderne der ville have givet en udprintet
side. Giver man senere disse koder til printeren får man så siden.
F.eks. copy printfil.ext lpt1. Ellers kan filen bruges hvis man har
printeren et andet sted, f.eks. på arbejde eller hos en ven eller vil
lave en pdf-fil ud af den i stedet for en papirudgave.
Det har altså kun interesse at kigge i en printfil hvis man skal finde
ud af noget teknisk som fejlretning.
Det virker som om du lægger omtrent den samme betydning i at printe til
fil som i at gemme dokumentet på disk - lad os vide om det var dér den
hang.

Med venlig hilsen
Søren Ferling
kandu@vanahjem.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : steen

Dato : 07-08-02 11:12

SoerenFerling wrote in a message to All:

Hej Søren,

S> Umiddelbart virker det som du har misforstået noget. Når man printer

Ideen var at man skulle kunne viewe indholdet på samme måde som de job
der er i printer folderen - de viewes uden videre med
\OS2\APPS\PICVIEW.EXE kan jeg se.

Men ellers kan jeg printe til PDF, Fax etc....

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/