W2K pc logon problem
Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 09-07-02 08:36

Hej
Har NW5.1 server. Skal have en W2K pc på nettet - desværre er personen som
installerede W2K rejst. Jeg kan ikke logge på nettet som admin. Hvordan kan
jeg komme videre? - Helst uden at skulle formatere pc'en.
Mvh Poul

Fra : Erik Klausen

Dato : 09-07-02 22:02

"Poul Erik Dyreborg" <pedxxxxxxx@klode.dk> wrote in

> [...]
> som installerede W2K rejst. Jeg kan ikke logge på nettet som admin.
> Hvordan kan jeg komme videre? - Helst uden at skulle formatere pc'en.

Er der installeret en klient på arbejdsstationen (kig under Kontrolpanel,
Netværk, ... (har ikke prøvet Win2000))

Kan du logge ind med andre brugernavne på Netware-serveren?

Klienten kan hentes på www.novell.com under "Download".

mvh.
Erik Klausen

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 11-07-02 07:36

"Erik Klausen" <ekl@hjemmebedst.denmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Netværk, ... (har ikke prøvet Win2000))
>
> Kan du logge ind med andre brugernavne på Netware-serveren?

Hej
Der er installeret en Novell Client32 på pc'en og jeg kender selvfølgelig
også Admin pw til novell. Når jeg "loggede" ind på Novell kom W2K
logon-boksen og uanset hvad jeg prøvede her meldte den fejl og så kom jeg
ikke videre. Tilsidst prøvede jeg Administrator uden pw - og vupti. Hæhæ
hvor svært kan det være.

Men er det mon overhovedet muligt at komme forbi den W2K logon-dims?

Mvh
Poul

Fra : Erik Klausen

Dato : 11-07-02 18:01

> [...]
> og vupti. Hæhæ hvor svært kan det være.
>
> Men er det mon overhovedet muligt at komme forbi den W2K logon-dims?

OK - så du fik logget ind på serveren; det var login på arbejdsstationen,
der drillede dig.
Det kan godt synkroniseres, så du kun skal skrive ét brugernavn/password.
Jeg kan ikke lige huske hvordan. Lad os se om nogen andre på gruppen kan;
ellers må vi finde nogle gode søgeord til knowledgebasen på
support.novell.com.

mvh. Erik Klausen