Hjælp:æøå i perl søgerutine
Fra : Nlin

Dato : 05-07-02 19:15

Hej

Jeg har fundet et script til at søge på en hjemmeside, og den er perfekt
til mit brug, men... hvis jeg søger på ord med danske karakterer, finder
den intet....

Søgerutinen findes på www.kulturskolen.dk med et ? nederst til venstre,
og koden til cgi rutinen kan ses her: www.atempo.dk/test

Er der en barmhjertig sjæl, der kan fortælle mig hvad der er galt. Jeg
kender ikke så meget til perls inderste hemmeligheder, men har dog
kunnet rette rutinerne til for mit brug.

på forhånd tak

med venlig hilsen

Niels Linneberg

--
www.atempo.dk
OZ2ABU

Fra : wulff

Dato : 05-07-02 21:02

On Fri, 05 Jul 2002 20:14:37 +0200, Nlin <nliuse@mail.dk> wrote:

>Søgerutinen findes på www.kulturskolen.dk med et ? nederst til venstre,
>og koden til cgi rutinen kan ses her: www.atempo.dk/test

Ikke et svar på dit spørgsmål, men må jeg anbefale PerlFect Search:

http://www.perlfect.com/freescripts/search/

Nem at sætte op, og nem at ændre til eget brug (og så klarer den
danske karaktere uden problemer...)

hth,
wulff