Virtuel Web-server på NW6
Fra : Lena Fjordbak

Dato : 03-07-02 07:58

Hej NG

Jeg har en NW6 -server, som via Novonyx ager werbserver, og har indtil nu
kun skulle administere 1 domæne. Men nu skal der ligge 2 domæner på en
IP-adresse. Så laver en en Virtuel-webserver og det har jeg også gjort, men
begge www-adresser linker til samme web-side(det første domæne). Hvorfor?
Jeg kunne godt bruge et print af en der er sat rigtig op?

Fax: 56494624

Mvh.
Lena Fjordbak

Fra : Erik Klausen

Dato : 07-07-02 21:21

"Lena Fjordbak" <fjordbak@crt.dk> wrote in news:afu79k$p5u$1@sunsite.dk:

> [...]
> gjort, men begge www-adresser linker til samme web-side(det første
> domæne). Hvorfor? Jeg kunne godt bruge et print af en der er sat

Når du definerer en Software Virtual Server skal du angive to ting: Hvilket
hostnavn har browseren søgt efter (URL Host), og hvor ligger denne hosts
filer (Home Page).

"URL Host" udfylder du med servernavnet (f.eks. www2.crt.dk), og "Home
Page" udfylder du med stien til index.html-filen. Denne angivelse er
relativ forhold til "Primary Document Directory".

For eksempel: Du skal opsætte web-serverne www.crt.dk og www2.crt.dk.
Filerne til www.crt.dk lægger du i indekset novonyx\suitespot\docs,
og filerne til www2 lægger du i novonyx/suitespot/docs/www2.

Navnet www.crt.dk skriver du under "Server Preferences"->"View Server
Settings". Stien til filerne skriver du under "Content Management"->Primary
Document Directory". Dette har du tilsyneladende sat korrekt op.

Navnet www2.crt.dk skriver du under "Content Management"->"Software Virtual
Servers"->"URL Host". På samme side skriver du www2 under "Home Page".

Det var det.Hvis du fortsat får samme index.html vist på både www.crt.dk og
www2.crt.dk, så skal du checke:

1. Er filerne forskellige, eller har du lavet et uheld, da du kopierede
filerne?

2. Er filerne cachede i din browser?

3. Har du en proxy-server mellem dig og serveren, som cacher for dig?

mvh. Erik Klausen

Fra : Juno

Dato : 07-07-02 22:59

"Erik Klausen" skrev i en meddelelse
> "Lena Fjordbak" wrote in news:afu79k$p5u$1@sunsite.dk:
<snip>
Hun er lige taget på ferie, men det er hermed arkiveret, så sørger jeg
for at hun får det når hun kommer tilbage.
På hendes vegne, foreløbig tak for hjælpen

--
*/*
jUno