Stolpegården - nogen erfaringer?
Fra : Sussi

Dato : 24-06-02 17:23

Hej NG

Jeg har en veninde der skal til at starte på Stolpegården i Gentofte
(Stolpegårdsvej 20, 2820 Gentofte). Hun er lidt skeptisk overfor
gruppeterapien. Er der nogen der vil dele/har erfaringer, gode såvel
som dårlige med stedet?
På forhånd tak for svar.
Bedste hilsner

Sussi :)

--
Fjern FJERNMIG i min E-mail
Mc Donalds er ok, men talende frøer er bare så sejt :)

Fra : huliz

Dato : 07-08-02 08:13

"Sussi" skrev d. 24-06-02 17:23 dette indlæg :
> [...]
>
> --
> Fjern FJERNMIG i min E-mail
> Mc Donalds er ok, men talende frøer er bare så sejt :)

Jeg har gået der to gange og synes indtil videre at det virker godt.
søde mennesker og behandlere og det er dejligt at vide at man ikke er
alene! men man kan jo bare prøve...hvis man som jeg har stået i kø i
næsten et år så ville det være dumt ikke at prøve. Jeg har også prøvet
psykolog men det virkede ikke for mig, men vi er jo alle forskellige.
Jeg glæder mig til jeg skal der ind næste gang!

http://www.kandu.dk/

Fra : sommerhat

Dato : 16-08-02 06:53

"huliz" skrev d. 07-08-02 08:13 dette indlæg :

> [...]
> psykolog men det virkede ikke for mig, men vi er jo alle forskellige.
> Jeg glæder mig til jeg skal der ind næste gang!

Jeg har selv været på Stolpegården i 7 uger i 1998 og har kun godt at
sige om stedet og behandlerne. De fysiske rammer er helt i top med
dejlige værelser, gode fælleslokaler, lækre udendørs arealer og god
forplejning. Behandlingsmæssigt synes jeg at gruppeterapien er god og
intensiv - ikke noget at sammenligne med en time hos en psykolog en gang
om ugen!!! Det kræver selvfølgelig, at man er villig til at åbne op og
tale om problemerne, men tit kan man også godt få sat ens egen situation
i perspektiv ved at lytte til de andre i gruppen.
Held og lykke til din veninde - hun er i gode hænder på stolpegården.

Mvh Sommerhat

http://www.kandu.dk/

Fra : sommerhat

Dato : 16-08-02 06:53

Fra : Sussi

Dato : 18-08-02 06:41

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:09 GMT, "sommerhat"
<sommerhat.news@kandu.dk> wrote:

*snip*

> [...]
>i perspektiv ved at lytte til de andre i gruppen.
>Held og lykke til din veninde - hun er i gode hænder på stolpegården.

Hej sommerhat

Undskyld at jeg først giver svar nu, men jeg er lige hjemvendt fra
ferie i Tyrkiet i 14 dage.

Det lyder godt må jeg sige, og gør hende nok lidt mindre skeptisk nu.
Hun står nu på venteliste, så vi må håbe, at der snart er en ledig
plads til hende.

Må jeg spørge hvilke gruppe/grupper du var i (muligvis har de ændret
på det siden?)? Var du i en blandingsgruppe/-r eller i en
specialgruppe/-r? Det siges, at man kun kan tilbydes at være i én
gruppe, da der pga. ressorcer og ventelister ikke er andet muligt -
det er dog ikke hvad jeg har hørt fra andre der har gået der; har du
en kommentar til det?

Udover at være åben og at tage imod den hjælp man kan få der, har du
så andre gode råd til hvordan man kan håndtere sin start på
Stolpegården? Jeg håber på en respons.

Bedste hilsner

Sussi :)