| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Anbefaling: Hold dig væk fra Tiscali. Fra : HW | 
  Dato :  14-06-02 22:50 |  
  |   
            Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis man er
 på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige virksomhed
 jeg længe har haft med at gøre.
 
 
 En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
 
 - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men det tog
 over 2 mdr.
 
 - Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne ikke. 1
 uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat i
 Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
 
 - Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt download
 hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til. Ved opkald til
 support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til denne booster (jeg
 havde dog gemt ordrebekræftelsen).
 
 - P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min ADSL-forbindelse,
 der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage til udgangspunktet (dvs.
 ingen ADSL efter snart 3 mdr.).
 
 - Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
 support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
 supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det eneste
 alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
 
 - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
 forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
 
 
 Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway, håber
 ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.
 
 Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
 
 Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Claus U (14-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Claus U | 
  Dato :  14-06-02 22:56 |  
  |  
 
            HW you wrote:
 > Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
 > man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige
 > virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
 Det er altid løjligt at får ADSL. TDC har vist tilsvarende problemer nogle 
 gange   
Men en ting har jeg lært. Når den først er oppe og køre, så fungere det 
 99,999 procent. Måske lige indtil den dag, hvor man bestille en ændring   
-- 
 Claus U -  www.cykeltyven.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Chingachgook (14-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chingachgook | 
  Dato :  14-06-02 23:41 |  
  |  
 
            > Det er altid løjligt at får ADSL. TDC har vist tilsvarende problemer nogle
 > gange   
>
 > Men en ting har jeg lært. Når den først er oppe og køre, så fungere det
 > 99,999 procent. Måske lige indtil den dag, hvor man bestille en ændring
  
Så sandt så sandt   
Jeg bestilte mit internet i oktober 2001, og fik teknikere ud i jan. 2002 og
 kom endelig online i starten af feb. 2002   
Men n uer det fint nok, udover at der DESVÆRRE har været en prisstigning
 :  
//Chingachgook
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (14-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  14-06-02 23:03 |  
  |  
 
            On Fri, 14 Jun 2002 23:49:54 +0200
 "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:
 > Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
 > man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest amatøragtige
 > virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
 > 
 > 
 > En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
 > 
 > - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men
 > det tog over 2 mdr.
 > 
 > - Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne
 > ikke. 1 uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat
 > i Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
 > 
 > - Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt
 > download hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til.
 > Ved opkald til support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til
 > denne booster (jeg havde dog gemt ordrebekræftelsen).
 > 
 > - P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min
 > ADSL-forbindelse, der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage
 > til udgangspunktet (dvs. ingen ADSL efter snart 3 mdr.).
 > 
 > - Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
 > support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
 > supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det
 > eneste alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
 > 
 > - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
 > forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
 > 
 > 
 > Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway,
 > håber ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.
 > 
 > Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
 > 
 > Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...
 ja meget er sket for dem igennem de seneste par år - desværre er det kun
 gået ned af bakke med kvaliteten. Vær glad for at du ikke er
 webhotel/mail kunde hos dem, for der er endnu flere latterlige fejl,
 manglende support og "ups" løsninger.
 Seneste skud på stammen er deres regel om at man ikke kan nedlægge
 mailbokse når de først er oprettet! Dette betyder at vi i firmaet ikke
 kan slette gamle medarbejderes postkasser (support siger det er en ny
 lov, men jeg har søgt uden at kunne finde noget om dette). 
 Endnu værre er det at man nu ikke kan oprette email adresser på mindre
 end 5 tegn før @. I firmaet har vi altid brugt initialer som 3 tegn men
 dette er nu ikke muligt længere. 
 Deres nye administrations system er så grimt, fejlfyldt og alt andet en
 brugbart at det er ganske forfærdeligt. Det ligner nærmest noget en flok
 MS frontpage "kodere" har klistret sammen i en brændert. 
 Deres support er som du selv siger noget nær  umulig at komme igennem
 til, og de seneste 3 gange vi har ringet ind har det været pga "ups"
 fejl fra deres teknikeres side - der skal dog en god del til at få dem
 til at indrømme at det er deres egen fejl. 
 Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
 med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
 dem at jeg går med virkelige overvejelser om de virkelig er deres
 rimeligt høje pris værd - og dette alt samme pga de sidste års
 forandringer inde for deres service (gået fra supergod til noget nær
 ikke-eksisterende).
 så jeg kan kun give dig ret! folk bør holde sig fra Tiscali indtil de
 får fattet at service og support er en del af det at være udbyder. 
 
 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | Real programs don't eat cache.
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | 
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           HW (14-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : HW | 
  Dato :  14-06-02 23:20 |  
  |   
            > fejl fra deres teknikeres side - der skal dog en god del til at få dem
 > til at indrømme at det er deres egen fejl.
 
 Ja, ordet "undskyld" eller "beklager" er åbenbart et fremmedord hos Tiscali.
 Man skulle tro ikke tro at Tiscali lever af deres kunder sådan som de
 behandler dem...
 
 Gud hvor er jeg træt af det hele.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 00:16 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 00:19:51 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:
 
 >Ja, ordet "undskyld" eller "beklager" er åbenbart et fremmedord hos Tiscali.
 
 hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
 kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
 tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
 at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
 stykke hen af vejen).
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             HW (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : HW | 
  Dato :  15-06-02 00:41 |  
  |   
            
 > hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
 > kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
 > tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
 > at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
 > stykke hen af vejen).
 >
 > --
 > Morten!
 
 
 For det første har jeg ikke fået det omtalte brev. For det andet er det ikke
 et generaliserende brev jeg ønsker, men snarere ganske almindelig god
 kundepleje fra Tiscalis supportere, i stedet for den arrogance, uvidenhed og
 mangel på situationsfornemmelse man møder.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Razz (17-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Razz | 
  Dato :  17-06-02 08:35 |  
  |   
            [snip]
 >
 > hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
 > kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
 > tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
 > at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
 > stykke hen af vejen).
 >
 [snap]
 
 Til gengæld er det fornemt at man får tilsendt samme mail 10 gange til samme
 email. Det holder absolut 100. Så kan jeg da bruge tid på at slette dem alle
 sammen, da de ikke indeholder andet end ligegyldigt sludder.
 
 Men jeg fik da 10 kopier pr. mailkonto pr. domain - (i alt. ca. 80 mails)
 FEDT!
 
 Tiscali, tag jer sammen eller overlad hosting og ADSL til firmaer der tager
 kunder seriøst og garanterer mere end 50% oppetid.
 
 /razz
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Rudi Stegen (19-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  19-06-02 11:40 |  
  |   
            Hej Razz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > Tiscali, tag jer sammen eller overlad hosting og ADSL til firmaer
 > der tager kunder seriøst og garanterer mere end 50% oppetid.
 
 Helt bortset fra dine vilde fægterier (50% oppetid...):
 Hvorfor blander du deres ADSL ind i det, og hvorfra har du, at der 
 skulle være noget at udsætte på dette produkt?
 
 Og at de skulle kunne klandres for netop deres ADSL-oppetider er mig 
 noget af en gåde. Selv blandt de mest barnlige mudderindlæg i de 
 interne ADSL-grupper erindrer jeg ikke ét (omend der nemt kan have 
 været et enkelt), hvor der kværuleres mht. oppetid.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 00:18 |  
  |  
 
            On Sat, 15 Jun 2002 00:02:52 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 Læs venligst  http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html før du læser
 videre i denne artikel.
 >Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
 >med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
 >dem 
 Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?
 Der er kommenterer de fleste af de ting du har opremset her.
 -- 
 Morten!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Karsten Andersen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Andersen | 
  Dato :  15-06-02 12:10 |  
  |  
 
            Sat, 15 Jun 2002 01:17:57 +0200, skrev Morten Kjær Nielsen, på 18
 linier, i <99ukgug20teanomcm1357umgrv8609spc4@4ax.com>, :
 >On Sat, 15 Jun 2002 00:02:52 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 >
 >
 >Læs venligst  http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html før du læser
 >videre i denne artikel.
 >
 >
 >>Generelt er jeg efter snart mange års webhotel hos tiscali(jeg har været
 >>med siden de hed Image Scandinavia) gået hen og blevet så skuffet over
 >>dem 
 >
 >Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?
 Den kunne være man skulle komme med sin kritik/problemer i Tiscali's
 egne grupper..
 For på mail og telefon regere de jo ikke..
 -- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
 http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 00:22 |  
  |  
 
            > hmm, Tiscali´s Administrerende direktør har sendt en mail til samtlige
 > kunder hvor han har sagt undskyld, og Webhosting kunder har fået
 > tilsvarende pr. brev post, så nej det er ikke fremmedord for Tiscali
 > at siger undskyld når der er fucket op (hvad der bestemt er et godt
 > stykke hen af vejen).
 at den så kom alt for længe efter fejlene indtrådte og at fejlene ikke
 forsvandt bagefter er få bare beklageligt eller hva. 
 Hvad med de manglende mails der skulle fortælle om nye passwords,
 passwords som blev ændret uden varsel osv. osv....generelt har
 informationen under det sidste system skift hos jer været under al
 kritik - samtidig med at alle de relevante informationer mangler, så
 sender i det nye kundenummer til alle postboksene på et domæne selv om i
 har fået oplyst en email adresse tidligere som skal have den slags
 mails. 
 Klamhuggeri er det ord jeg finder mest passende på tiscalis service for
 tiden! 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | Do you know the difference
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | between a yankee and a
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | damyankee?  A yankee comes
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 00:27 |  
  |  
 
            > Har du fornyeligt læst i worldonline.dk.domain?
 > 
 > Der er kommenterer de fleste af de ting du har opremset her.
 jeg sidder på en linje som ikke er hos tiscali så jeg har ikke adgang
 til jeres newsservere andet end via det dårlige webinterface - så nej
 det har jeg ikke! men det er jo heller ikke der i skal annoncere det! 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | Fairy Tale, n.:  A horror
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | story to prepare children for 
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | the newspapers. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           JH (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : JH | 
  Dato :  15-06-02 09:36 |  
  |   
            Efter al den dårlige omtale det firma har fået i forskellige ng's,
 fatter jeg ikke at der stadig er nogle som bare så meget som
 overvejer, at have noget at gøre med det skod-firma.
 En anden ting jeg ikke forstår:
 Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
 inden han gik?
 Det gjorde den TDC-tekniker der installerede min ADSL,
 da grundigt  inden han gik.
 
 JH
 
 
 
 
 HW wrote:
 > Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
 > man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest
 > amatøragtige virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
 >
 >
 > En opsummering af hvad jeg har været udsat for:
 >
 > - Blev lovet en ADSL-forbindelse senest 1 mdr. efter ordredato, men
 > det tog over 2 mdr.
 >
 > - Efter at ADSL-forbindelsen blev installeret, virkede telefonerne
 > ikke. 1 uge efter kom en tekniker som jeg selv blev bedt om at få fat
 > i Telefonforbindelsen blev lavet, men ADSL forbindelsen blev afbrudt.
 >
 > - Med i pakken var der inkluderet 3 mdrs booster, dvs. dobbelt
 > download hastighed i 3 mdr. Denne funktion var bare ikke slået til.
 > Ved opkald til support fik jeg at vide at jeg ikke er berettiget til
 > denne booster (jeg havde dog gemt ordrebekræftelsen).
 >
 > - P.t. venter jeg stadig på at høre fra Tiscali vedr. min ADSL-
 > forbindelse, der er nu gået en uge og alt i alt er jeg tilbage til
 > udgangspunktet (dvs. ingen ADSL efter snart 3 mdr.).
 >
 > - Det tager konsekvent 30 min. til 1 time at komme igennem til deres
 > support. Har brugt næsten 3 timers mobiltid på at komme igennem til
 > supporten og iøvrigt snakke med dem. Mobilen har desværre været det
 > eneste alternativ da telefonerne jo ikke virkede.
 >
 > - Sendte 5 e-mails over en periode på 3 uger for at få status på
 > forbindelsen, uden at få ét eneste svar.
 >
 >
 > Mage til uproffessionel virksomhed skal man lede længe efter! Anyway,
 > håber ikke der er andre der kommer ud for lignende situationer.
 >
 > Den bedste måde at undgå det på: Hold dig langt væk fra Tiscali!
 >
 > Firmaet lever i allerhøjeste grad op til øgenavnet "World Offline"...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 15:57 |  
  |   
            Hej JH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > Efter al den dårlige omtale det firma har fået i forskellige ng's,
 > fatter jeg ikke at der stadig er nogle som bare så meget som
 > overvejer, at have noget at gøre med det skod-firma.
 
 Hvis man fx er aldeles tilfreds med omtalte firma med forbehold 
 overfor hostingkaoset startende 22. april [1], er det da ikke specielt 
 sært, at man meget gerne vil have noget med dem at gøre.
 
 [1] Og - omend lidt sent - er der jo lys forude på dette område. 
 Ulemperne kan fx jeg nemt leve med i mellemtiden, da ingen anden svjv 
 kan levere noget tilsvarende til samme pris.
 
 > En anden ting jeg ikke forstår:
 > Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
 > inden han gik?
 
 Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker 
 det op.
 
 > Det gjorde den TDC-tekniker der installerede min ADSL,
 > da grundigt  inden han gik.
 
 Hvilket han naturligvis også gjorde her (for to år siden).
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Højriis Krist~ (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  15-06-02 16:02 |  
  |  
 
            "Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns922EAC80E1A6RudiStegen@news.stegen.dk...
 > > Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
 > > inden han gik?
 > Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker
 > det op.
 Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.
 At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
 elektriker er en anden sag.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 16:25 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:01:44 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.
 
 Ja, overfor kunden er det altid Tiscali, det er lidt en skam at folk
 ved at TDC et indblandet, TDC er jo blev leverandøre til Tiscali, og
 folk er vel ej hellere interesseret i hvem der levere kuglepenne til
 Tiscali.
 
 >At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
 >elektriker er en anden sag.
 
 Ved mig var det en TDC mand der kom ud, han nåede også at kappe min
 telefonforbindelse for hårdt (boremaskine gennem indgangskablet i en
 fuge), til alt held fik jeg ham overtalt til blot at sætte et nyt stik
 op til telefoni, han var ellers begyndt at snakke om at så skulle han
 havde det fejlmeldt, og en ny montør skulle ud.
 Så kan jeg godt leve med at de telefoni der er trukket rundt i husets
 vægge og murer nu er kortsluttet og uanvendeligt.
 
 Men jeg har bestemt ikke indtryk at at dette er hverdagskost for
 installationerne, men skidt sker jo engang imellem.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 16:28 |  
  |   
            Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 >>> Aftestede teknikeren ikke at både ADSL og telefon virker
 >>> inden han gik?
 >> Det er du ikke ene om. Og det er jo ikke Tiscalimontør, der smækker
 >> det op.
 > Overfor kunden er det Tiscali der sender montøren.
 
 Det er ubestrideligt, ligesom det i det aktuelle tilfælde er Tiscali, 
 der står som ansvarshavende i forhold til kunden, uanset de ikke selv 
 har fingrene i dåserne.
 
 > At Tiscali så lejer montøren hos TDC som lejer montøren hos en lokal
 > elektriker er en anden sag.
 
 Hvorfor jeg nævnte det lidt blidt som en montørsmutter. Den slags 
 burde ikke ske i den perfekte verden, men det har jo ikke meget med 
 vores at gøre.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Bruun (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Bruun | 
  Dato :  15-06-02 12:28 |  
  |   
            
 "HW" <hardware@ofir.dk> wrote in message
 news:5wtO8.280$ut6.3164@news.get2net.dk...
 > Blot en lille anbefaling om at holde sig langt væk fra Tiscali hvis
 > man er på udkig efter ADSL. Tiscali er og bliver den mest
 > amatøragtige virksomhed jeg længe har haft med at gøre.
 
 Den beskrivelse passer i hvert fald på deres kundeservice, som er
 bemærkelsesværdig ineffektiv. Men når det gælder selve indholdet, så
 fungerer Tiscalis produkter ganske udemærket. Jeg har haft ADSL fra Tiscali
 i snart et år, og i den periode har jeg samlet haft omkring 30 minutters
 nedetid, hvilket skyldes en større strømafbrydelse på Tiscalis netværk.
 
 Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen er noget
 der udføres af TDC. Når der er forsinkelser eller tekniske problemer i
 forbindelse med installationen skal årsagen oftest findes hos TDC, men på
 grund af TDCs monopol kan Tiscali ikke bare vælge en anden
 samarbejdspartner.
 
 Michael
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Skriver (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  15-06-02 14:42 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 13:27:46 +0200, Michael Bruun wrote:
 
 > Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen er
 > noget der udføres af TDC. Når der er forsinkelser eller tekniske
 > problemer i forbindelse med installationen skal årsagen oftest findes
 > hos TDC, men på grund af TDCs monopol kan Tiscali ikke bare vælge en
 > anden samarbejdspartner.
 
 Det har du naturligvis dokumentation for ?
 
 Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme problemer,
 selvom de også bruger TDC's teknikere ...
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 15:41 |  
  |   
            On 15 Jun 2002 13:41:46 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:
 
 >Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme problemer,
 >selvom de også bruger TDC's teknikere ...
 
 Det tror jeg egentlig heller ikke Tiscali har, generelt går det ret
 nemt og smertefrit med installationerne har jeg fået fortalt.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             HW (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : HW | 
  Dato :  15-06-02 15:52 |  
  |   
            >
 > Det tror jeg egentlig heller ikke Tiscali har, generelt går det ret
 > nemt og smertefrit med installationerne har jeg fået fortalt.
 >
 >
 > --
 > Morten!
 
 Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten? Man skulle jo tro at
 du arbejder for dem eller lignende.
 
 Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali - hvad med at du
 bakker dine påstande op med nogle argumenter eller eksempler?
 
 Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du denne
 oplysning fra?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 16:04 |  
  |   
            Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten?
 
 Bortset fra deres hostingstunt (som Morten heller ikke bakker op), gør 
 bl.a. jeg det da også. Har man stort set kun positive erfaringer med 
 en ISP, skal man da være mere end almindelig sært indrettet, hvis man 
 ikke finder forholdet positivt.
 
 > Man skulle jo tro at du arbejder for dem eller lignende. 
 
 Det gør han også, men jeg gør ikke.
 
 > Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får
 > du denne oplysning fra?
 
 Formentlig på baggrund af erfaringsgrundlaget.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 16:25 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 16:51:45 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:
 
 >Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten? 
 
 Jeg bakker op hvor jeg synes det er nødvendigt at bakke op og mener
 det er korrekt at bakke op.
 
 >Man skulle jo tro at
 >du arbejder for dem eller lignende.
 
 Det gør jeg. Og selvfølgelig er mine holdninger en anelse farvet, jeg
 tilstræber dog de er så objektive som muligt.
 
 >Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali 
 
 Nåe, jeg har da flere gang også nævnt/bekræftet nogle knap så heldige
 ting, blandt andet vores hostingområde pt. hvor vi har nogle
 vanskeligheder.
 
 >Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du denne
 >oplysning fra?
 
 Mine kollegaer, de folk der sørger for at Tiscalis kunder får ADSl.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 15:48 |  
  |   
            Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 >> Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen
 >> er noget der udføres af TDC.
 > 
 > Det har du naturligvis dokumentation for ?
 
 Den hér citerede del er da korrekt nok.
 Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op, 
 lyder da også som en TDC-montørsmutter.
 
 [1] Det forudsætter naturligvis, at "HW"s udlægning er korrekt, 
 hvilket kun han/hun selv ved.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             HW (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : HW | 
  Dato :  15-06-02 16:03 |  
  |   
            >
 > Den hér citerede del er da korrekt nok.
 > Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op,
 > lyder da også som en TDC-montørsmutter.
 >
 
 Ved installationen blev telefonforbindelsen naturligvis testet, men efter at
 have fået forbindelse til Tiscalis central/server gik telefonerne døde.
 
 Tiscali sviner TDC til og siger at det er deres fejl. TDC siger at det er
 Tiscalis fejl. Det kan jeg jo ikke bruge til en dyt og jeg er sådan set også
 fuldstændig ligeglad, bare møget bliver lavet.
 
 Men nu er det jo sådan at jeg bestilt forbindelsen hos Tiscali og forventer
 naturligvis at det er dem som må sørge for at det kommer til at køre.
 Desværre kan de hverken finde ud af at ringe eller maile tilbage. Senest
 efter at have siddet i telefonkø i 1 time (via mobil) får man blot
 standardsvaret: "Det er sendt videre til vores backoffice for 1 uge siden,
 men vi kan ikke give dig hverken status eller anden hjælp"...
 
 Man burde næsten klappe i sine små hænder over den uovertruffne inkompetence
 man møder...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 17:07 |  
  |   
            Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > Ved installationen blev telefonforbindelsen naturligvis testet,
 > men efter at have fået forbindelse til Tiscalis central/server
 > gik telefonerne døde. 
 
 Hér er aben havnet hos TDC.
 
 > Tiscali sviner TDC til og siger at det er deres fejl. TDC siger
 > at det er Tiscalis fejl. Det kan jeg jo ikke bruge til en dyt og
 > jeg er sådan set også fuldstændig ligeglad, bare møget bliver
 > lavet. 
 
 Jeg forstår udmærket din frustration - også i dén grad... Det er ret 
 irriterende, når man sidder og hører diverse leverendører give 
 modparten skylden.
 
 En fordel ved TDC's og Telias opkoblinger kan jeg se i, at man har ét 
 sted at henvende sig og vedkommende er ansvarlig for hele pivetøjet.
 
 Formentlig er du et meget ekstraordinært tilfælde (jeg erindrer ikke 
 at have læst om situationen før), men det gør unægtelig ikke din 
 situation mindre frustrerende.
 
 Du kan evt. sende dem et anbefalet brev om, at hvis forbindelsen ikke 
 er i orden inden den og den dato (vist typisk 2 eller 4 uger efter de 
 har modtaget brevet), anser du kontrakten for misligeholdt af dem, 
 hvorfor du ophæver den. Prøv at spørge i <news:dk.videnskab.jura>.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ivar Madsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  15-06-02 23:28 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 18:07:18 +0200, Rudi Stegen
 <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
 
 >Jeg forstår udmærket din frustration - også i dén grad... Det er ret 
 >irriterende, når man sidder og hører diverse leverendører give 
 >modparten skylden.
 
 Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev svaret, så
 kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe den 3. part op,
 og forlægge dem påstanden om at det er dem der har fejlen, og så lade
 de to finde ud af hvad der er galt, og hvem der skal udbedre fejlen,,,
 
 -- 
 news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
 kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 09:35 |  
  |   
            Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev
 > svaret, så kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe
 > den 3. part op, 
 
 I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man 
 fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer 
 kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med 
 udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jesper Skriver (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  16-06-02 09:37 |  
  |   
            On Sun, 16 Jun 2002 10:34:39 +0200, Rudi Stegen wrote:
 > Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > 
 >> Hvis ikke det var fordi der var så lang tid inden der blev
 >> svaret, så kunne jeg godt tænke mig i sådane tilfælde, at ringe
 >> den 3. part op, 
 > 
 > I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man 
 > fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer 
 > kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med 
 > udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.
 
 Nej, naturligvis ikke, det er Tiscali som er kunden, og de får det netop
 billigere end slut kunden, ved at de påtager sig *AL* kontakt til slut
 kunden.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ivar Madsen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  16-06-02 09:56 |  
  |   
            On Sun, 16 Jun 2002 10:34:39 +0200, Rudi Stegen
 <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
 
 >I bl.a. de aktuelle tilfælde ville det næppe betyde andet, end at man 
 >fik at vide, de ikke ville snakke med én. Den TDC-skuffe, der leverer 
 >kobberforbindelser til Tiscalis kunder, vil så vidt vides (og med 
 >udmærket grund) ikke snakke med Tiscalis kunder, kun med Tiscali.
 
 Naturligvis ikke det, det var også mere generelt jeg tænkte på, end
 den konkrete sag.
 
 -- 
 news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
 kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 10:15 |  
  |  
 
            Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > Naturligvis ikke det, det var også mere generelt jeg tænkte på, end
 > den konkrete sag.
 Jeg *har* prøvet, og især én gang var det ret sjovt.
 Jeg købte en forbindelse til Stofas kabel-tv omkring 1988, primært 
 fordi TV2 ikke kunne (eller kan) modtages via antenne af ca. 75% af 
 Århus' befolkning. (Da de satte masterne op, glemte de i farten, at 
 UHF-bølger bevæger sig i mere ret linje end VHF-bølger).
 Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og service er 
 for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.
 På et tidspunkt havde der (igen igen) været støj på TV2 en rum tid, og 
 da jeg en eftermiddag blev træt og ringede, påstod Stofa gladeligt, at 
 det var TV2, der var synderen.
 Jeg ringede så til TV2 og blev stillet om til en ualmindelig venligt 
 menneske, som fortalte, at de bestemt ikke havde problemer.
 Han ville med glæde have Stofas telefonnummer og fik det. Om aftenen 
 var støjen for første gang i uger mirakuløst pist væk   
-- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Højriis Krist~ (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  16-06-02 10:26 |  
  |  
 
            "Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns922F726F18617RudiStegen@news.stegen.dk...
 > Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og service er
 > for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.
 Ingen af delene er min erfaring
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 12:52 |  
  |   
            Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 >> Der er *meget* ofte knas på Stofas kabel-tv heromkring, og
 >> service er for dem et eller andet eksotisk på Galopagosøerne.
 > 
 > Ingen af delene er min erfaring
 
 Det kan næppe heller være sådan i hele byen. Jeg har skam stået nede i 
 bulen og kigget på fine billeder, der slet ikke lignede dem på 
 tilsvarende kanal(er) heromkring.
 
 Det bør retfærdigvis siges, at deres koks optræder væsentlig sjældnere 
 de seneste vel omkring en fem år, end det gjorde tidligere. Seneste 
 større stunt var en ca. tougersperiode helt tilbage i efteråret.
 Da var der sorte, horisontale striber der virrede vildt omkring på 
 samtlige kanaler. Fænomenet blev markant værre fra omkring 18-19-tiden 
 med jævn forværring i løbet af aftenen.
 
 Efter en 3-4 dage gav jeg mig og meldte det, da det tilsyneladende 
 ikke bare forsvandt. Vist to dage senere kom der to teknikere og 
 konstaterede det. Jeg fortalte, at det såmænd var småting nu, men hvis 
 de ville skræmmes, havde jeg en ca. 10-minutters optagelse fra en 
 tilfældig aften.
 Derefter varede det kun en halv snes dage, før det kom på plads.
 
 Men jeg har da også oplevet fin service fra dem i form af dygtige 
 teknikere med faglig stolthed. Og hver gang har jeg fået pågældendes 
 navn, så jeg kunne referere til en værdifuld tekniker, når noget igen 
 ville gå galt. Desværre har disse typisk skiftet job gangen efter...
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Kjær Nielsen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  16-06-02 01:27 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:03:02 +0200, "HW" <hardware@ofir.dk> wrote:
 
 >men efter at
 >have fået forbindelse til Tiscalis central/server gik telefonerne døde
 
 Medmindre du har delt kobber, så ruller din ADSL på et seperat
 kobberpar, også kan Tiscali jo ikke have noget med din telefonline at
 gøre, det er et rent anliggend mellem dig og TDC, sammenfaldet virker
 dog påfaldende.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Skriver (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  15-06-02 16:34 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 16:48:09 +0200, Rudi Stegen wrote:
 > Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > 
 >>> Du skal også være opmærksom på at størstedelen af installationen
 >>> er noget der udføres af TDC.
 >> 
 >> Det har du naturligvis dokumentation for ?
 > 
 > Den hér citerede del er da korrekt nok.
 
 Nej, for min kommentar var ikke til det du har.
 
 Min kommentar gik på at de fleste problemer iforbindelse med
 installation, og at få ADSL'en til at virke, skyldtes TDC teknikeren.
 
 Det mener jeg ikke at der er dokumentation for.
 
 > Og hvis [1] telefonforbindelsen er røget, da ADSL-dittoen er sat op,
 > lyder da også som en TDC-montørsmutter.
 
 Ja - men det giver ikke dækning for den anden påstand, som også
 kom fra en anden person.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 16:52 |  
  |   
            Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 >>> Det har du naturligvis dokumentation for ?
 >> Den hér citerede del er da korrekt nok.
 > Nej, for min kommentar var ikke til det du har.
 
 Det var også blot for at fremhæve den del, jeg fandt korrekt. Jeg 
 fraklippede netop (som implicit antydet med "Den hér del...[etc.]") 
 det, jeg ikke var enig med afsenderen i.
 
 > Min kommentar gik på at de fleste problemer iforbindelse med
 > installation, og at få ADSL'en til at virke, skyldtes TDC
 > teknikeren. 
 
 Ja, dét kan jeg naturligvis nemt forstå, du stejler over. Det lyder 
 også for mig som uartikuleret skrigeri.
 
 > Det mener jeg ikke at der er dokumentation for.
 
 Du behøver ikke engang at være så forsigtig. Der *er* ikke 
 dokumentation for påstanden.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Michael Bruun (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Bruun | 
  Dato :  15-06-02 21:55 |  
  |   
            
 "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 news:slrnagmh0p.2ee6.harvest@freesbee.wheel.dk...
 > Det har du naturligvis dokumentation for ?
 
 Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?
 
 - At TDC udfører installationen?
 - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
   installationen oftest skal findes hos installatøren?
 - At TDC har monopol?
 - At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?
 
 > Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
 > problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...
 
 Mig bekendt taler vi her om en konkret sag, og så vidt jeg kan se har HW
 ikke haft CyberCity og Telia til at lave en ADSL-installation hos ham.
 Derfor kan jeg ikke rigtigt se hvordan du kan konkludere at CC og Telia ikke
 ville have haft et tilsvarende problem. Jeg har opfattet HWs problem som et
 enkeltstående tilfælde, og er ikke bekendt med at der skulle være generelle
 problemer i samarbejdet mellem TDC og Tiscali. Men hvis du siger at det er
 tilfældet må det jo passe.
 
 Michael
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Svend Olaf Mikkelsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen | 
  Dato :  15-06-02 22:09 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 22:55:03 +0200, "Michael Bruun"
 <mibr@nospam.e-box.dk> wrote:
 
 >Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?
 >
 >- At TDC udfører installationen?
 >- At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
 >  installationen oftest skal findes hos installatøren?
 >- At TDC har monopol?
 >- At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?
 >
 >> Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
 >> problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...
 
 På det foreliggende grundlag er der ingen grund til at tro at Tiscala
 giver eventuelle underleverandører klare eller rettidige beskeder.
 -- 
 Svend Olaf
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Skriver (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  15-06-02 22:11 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 22:55:03 +0200, Michael Bruun wrote:
 > 
 > "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 > news:slrnagmh0p.2ee6.harvest@freesbee.wheel.dk...
 >> Det har du naturligvis dokumentation for ?
 > 
 > Hvilken af delene er det du gerne vil have dokumentation for?
 > 
 > - At TDC udfører installationen?
 > - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
 >   installationen oftest skal findes hos installatøren?
 
 Denne.
 
 > - At TDC har monopol?
 
 Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
 imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele Danmark
 (og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre måtte
 bygge et tele netværk.
 
 > - At Tiscali ikke bare kan vælge en anden samarbejdspartner?
 
 Det kan de naturligvis ikke, såfremt de ønsker at gøre brug af den
 lovsikrede adgang til TDC's kobber access net.
 
 Men det står dem frit for at vælge andre leverandører af kunde access.
 
 >> Det er besynderligt at CyberCity eller Telia ikke har samme
 >> problemer, selvom de også bruger TDC's teknikere ...
 >
 > Mig bekendt taler vi her om en konkret sag, og så vidt jeg kan se har
 > HW ikke haft CyberCity og Telia til at lave en ADSL-installation hos
 > ham.  Derfor kan jeg ikke rigtigt se hvordan du kan konkludere at CC
 > og Telia ikke ville have haft et tilsvarende problem. Jeg har opfattet
 > HWs problem som et enkeltstående tilfælde,
 
 Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste problemer
 med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC - for hvis det var
 tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert have samme problemer.
 
 > og er ikke bekendt med at der skulle være generelle problemer i
 > samarbejdet mellem TDC og Tiscali. Men hvis du siger at det er
 > tilfældet må det jo passe.
 
 Jeg siger netop, at det *IKKE* er tilfældet b..n...e
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Michael Bruun (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Bruun | 
  Dato :  15-06-02 23:25 |  
  |   
            
 "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 news:slrnagnbbk.2m0p.harvest@freesbee.wheel.dk...
 > > - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer
 > > med installationen oftest skal findes hos installatøren?
 > Denne.
 
 Godt. Med forbehold for at den oprindelig sagsfremstilling er korrekt, er
 der i dette konkrete tilfældet sket det, at telefonforbindelsen er røget i
 forbindelse med opsætningen af ADSL-forbindelsen. Uden at være ekspert på
 området vil jeg mene at et sådant problem skyldes en fejl under
 installationen, d.v.s. at fejlen ligger hos installatøren.
 
 Min pointe er sådan set bare, at det ikke nødvendigvis er fair at HW giver
 Tiscali skylden for de problemer han har haft med den afbrudte
 telefonforbindelse - i og med at de problemer tilsyneladende ikke er
 Tiscalis skyld.
 
 > > - At TDC har monopol?
 > Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
 > imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele Danmark
 > (og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre måtte
 > bygge et tele netværk.
 
 Jeg vil gerne medgive at der burde have stået "At TDC reelt har monopol".
 
 > Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste
 > problemer med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC
 > - for hvis det var tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert
 > have samme problemer.
 
 Det er en generel betragtning, som jeg sådan set ikke har grund til at
 tvivle på - men mine oprindelige bemærkninger ("påstande") var rettet mod
 den konkrete sag og de konkrete problemtyper. Alt andet lige har jeg svært
 ved at forestille mig at HWs problemer med telefonforbindelsen IKKE var
 opstået hvis det havde været en CC eller Telia ADSL-opkobling som TDC havde
 installeret hos ham.
 
 Michael
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jesper Skriver (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  15-06-02 23:37 |  
  |   
            On Sun, 16 Jun 2002 00:24:34 +0200, Michael Bruun wrote:
 
 > "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 > news:slrnagnbbk.2m0p.harvest@freesbee.wheel.dk...
 >
 >> > - At årsagen til forsinkelser og tekniske problemer med
 >> > installationen oftest skal findes hos installatøren?
 >>
 >> Denne.
 >
 > Godt. Med forbehold for at den oprindelig sagsfremstilling er korrekt,
 > er der i dette konkrete tilfældet sket det, at telefonforbindelsen er
 > røget i forbindelse med opsætningen af ADSL-forbindelsen. Uden at være
 > ekspert på området vil jeg mene at et sådant problem skyldes en fejl
 > under installationen, d.v.s. at fejlen ligger hos installatøren.
 
 Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om
 
 "oftest skal findes ..."
 
 Det er der intet belæg for !
 
 > Min pointe er sådan set bare, at det ikke nødvendigvis er fair at HW
 > giver Tiscali skylden for de problemer han har haft med den afbrudte
 > telefonforbindelse - i og med at de problemer tilsyneladende ikke er
 > Tiscalis skyld.
 
 Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at virke da
 ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber, så kan Tiscali
 have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller deres udstyr kan have
 gjort ting det ikke skulle.
 
 >> > - At TDC har monopol?
 >>
 >> Ja, det har TDC ikke, det står enhver frit for at bygge et netværk,
 >> imodsætning til før telemarkedet blev liberaliseret, hvor Tele
 >> Danmark (og de regionale Tele selskaber) have monopol, og ingen andre
 >> måtte bygge et tele netværk.
 >
 > Jeg vil gerne medgive at der burde have stået "At TDC reelt har
 > monopol".
 >
 >> Det jeg opponerede mod, var at det blev påstået at de fleste
 >> problemer med at få Tiscali ADSL til at virke, skyldtes TDC - for
 >> hvis det var tilfældet, så ville CyberCity og Telia sikkert have
 >> samme problemer.
 >
 > Det er en generel betragtning, som jeg sådan set ikke har grund
 > til at tvivle på - men mine oprindelige bemærkninger ("påstande")
 > var rettet mod den konkrete sag og de konkrete problemtyper.
 
 Det var ikke det som blev skrevet!
 
 > Alt andet lige har jeg svært ved at forestille mig at HWs problemer
 > med telefonforbindelsen IKKE var opstået hvis det havde været en CC
 > eller Telia ADSL-opkobling som TDC havde installeret hos ham.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Michael Bruun (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Bruun | 
  Dato :  16-06-02 07:52 |  
  |   
            
 "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 news:slrnagngbv.2nkh.harvest@freesbee.wheel.dk...
 > Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om
 > "oftest skal findes ..."
 > Det er der intet belæg for !
 
 Du mener altså i fuldt alvor at hvis der opstår fejl i forbindelse med selve
 installationen så vil en sådan fejl oftest IKKE være relateret til
 installatøren?
 
 > Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at
 > virke da ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber,
 > så kan Tiscali have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller
 > deres udstyr kan have gjort ting det ikke skulle.
 
 Installeres Tiscalis ADSL-opkoblinger på delt rå kobber? Så vidt jeg ved har
 beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.
 
 Michael
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jesper Skriver (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Skriver | 
  Dato :  16-06-02 09:35 |  
  |   
            On Sun, 16 Jun 2002 08:51:35 +0200, Michael Bruun wrote:
 
 > "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
 > news:slrnagngbv.2nkh.harvest@freesbee.wheel.dk...
 >
 >> Jeg taler ikke om det konkrete tilfælde - jeg taler om "oftest skal
 >> findes ..." Det er der intet belæg for !
 >
 > Du mener altså i fuldt alvor at hvis der opstår fejl i forbindelse med
 > selve installationen så vil en sådan fejl oftest IKKE være relateret
 > til installatøren?
 
 Ja, for installatøren har kun med den fysiske installation at
 gøre, der er mange andre ting som kan gå galt.
 
 - defekt CPE udstyr
 - defekt central udstyr
 - forkerte koblinger til DSLAM
 - fejl i administrative procedure
 
 >> Det kan det sagtens være - telefonen holdt først op med at virke da
 >> ADSL'en kom til at virke, hvis det er delt rå kobber, så kan Tiscali
 >> have ødelagt koblingen i deres krydsfelt, eller deres udstyr kan have
 >> gjort ting det ikke skulle.
 >
 > Installeres Tiscalis ADSL-opkoblinger på delt rå kobber? Så vidt jeg
 > ved har beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.
 
 Det ved jeg ikke.
 
 -- 
 Jesper Skriver, CCIE #5456
  FreeBSD committer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Kjær Nielsen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  16-06-02 12:45 |  
  |   
            On Sun, 16 Jun 2002 08:51:35 +0200, "Michael Bruun"
 <mibr@nospam.e-box.dk> wrote:
 
 >Så vidt jeg ved har
 >beskeden fra Tiscali været at det tilbyder de ikke endnu.
 
 Det gør Tiscali, men hvor udbredt det er ved jeg ikke.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ivar Madsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  15-06-02 23:33 |  
  |   
            On 15 Jun 2002 21:11:16 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:
 
 >Men det står dem frit for at vælge andre leverandører af kunde access.
 
 I præncippet ja, men i praktisk er der jo ikke andre der kan levere,,,
 
 -- 
 news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
 kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 16:02 |  
  |  
 
            [snip]
 > Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten? Man skulle jo
 > tro at du arbejder for dem eller lignende.
 det gør han også    se evt. gummiand.dk 
 
 > Du har jo ikke andet end rosende ord at sige om Tiscali - hvad med at
 > du bakker dine påstande op med nogle argumenter eller eksempler?
 tror det er frygt for at  folk skal finde ud af at det bl.a. er pga. ham
 at problemerne opstår. 
 > Du siger at installationerne generelt går smertefrit - hvem får du
 > denne oplysning fra?
 gæt en gang    
-- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | 1 1 was a race-horse, 2 2 was 
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | 1 2. When 1 1 1 1 race, 2 2 1 
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | 1 2. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Kjær Nielsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  15-06-02 16:26 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:02:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 
 >tror det er frygt for at  folk skal finde ud af at det bl.a. er pga. ham
 >at problemerne opstår. 
 
 Næppe, og jeg forventer en undskyldning for den påstand.
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 16:14 |  
  |  
 
            On Sat, 15 Jun 2002 17:03:56 +0200
 Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
 > Hej HW, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > 
 > > Hold da helt op hvor du bakker Tiscali op, hvad Morten?
 > 
 > Bortset fra deres hostingstunt (som Morten heller ikke bakker op), gør
 > 
 > bl.a. jeg det da også. Har man stort set kun positive erfaringer med 
 > en ISP, skal man da være mere end almindelig sært indrettet, hvis man 
 > ikke finder forholdet positivt.
 deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg har
 benyttet dem. Problemet er hosting og support som er helt hen i vejret.
 Har dog ikke brugt deres ADSL service. 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | I can't complain, but
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | sometimes I still do.   -- Joe
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | Walsh 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rudi Stegen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  15-06-02 16:42 |  
  |   
            Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg
 > har benyttet dem.
 
 Netop.
 
 > Problemet er hosting
 
 Indtil 22. april var deres hosting da ualmindelig fin, synes jeg. At 
 noget derefter gik ret så jammerligt, er vist ingen i tvivl om. Men 
 det skulle jo blive mere eller mindre det samme som "de gode gamle 
 dage" indenfor overskuelig fremtid.
 
 > og support som er helt hen i vejret.  
 
 Dér er vi lidt uenige. Ingen tvivl om at deres support er svært at 
 komme i forbindelse med pga. overbelastning efter systemskiftet. Men 
 omvendt er jeg positivt overrasket over deres kvalitetsniveau, når man 
 altså *har* fået fat i dem.
 
 De kan ikke blot se meget, men også selv fikse meget, som man for blot 
 1-1½ års tid siden skulle vente på sysadminen for.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ivar Madsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  15-06-02 22:50 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:13:50 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 
 >deres ISP service har jeg aldrig haft problemer med i de år jeg har
 >benyttet dem. Problemet er hosting og support som er helt hen i vejret.
 
 Og så er der lige deres bogholderi, som ikke var af førsteklasse
 dengang jeg var kunde der (da hed det WOL) og jeg kan forstå at det
 ikke er blevet bedere nu,,,
 
 -- 
 news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
 kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Kjær Nielsen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  16-06-02 01:16 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 23:50:28 +0200, Ivar Madsen
 <news-12-04-02@milli.dk> wrote:
 
 >jeg kan forstå at det
 >ikke er blevet bedere nu,,,
 
 Jov, det er blevet bedre, det kan dog blive bedre endnu.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 16:34 |  
  |  
 
            [snip]
 > Næppe, og jeg forventer en undskyldning for den påstand.
 Når jeg arbejder i et firma så påtager jeg mig også skylden for hvad de
 gør galt når jeg omtaler firmaet generelt. så hedder det "ja vi har
 desværre problemer med dit og dat" og ikke "de andre har lavet lort i
 det og det er bare ærgeligt". 
 Når du arbejder der som webudvikler (hvis jeg ikke husker helt forkert)
 så er det jo bla. pga. folk som dig at jeg ikke kan tilgå webnews eller
 at siderne efterhånden er blevet så uoverskueligt opbygget at de er
 noget nær umulige at finde rundt på (ja ok PR afdelingen har sikkert en
 grim finger med i spillet også). 
 At du ikke har noget med adsl problematikken er helt korrekt og hvis du
 forstod det sådan vil jeg gerne sige undskyld. 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | Some men rob you with a
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | six-gun -- others with a
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | fountain pen.   -- Woodie
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ivar Madsen (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivar Madsen | 
  Dato :  15-06-02 22:48 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:34:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 
 >Når du arbejder der som webudvikler (hvis jeg ikke husker helt forkert)
 
 Det sidste pålidelige jeg har hørt om Mortens arbejde, gør at jeg ikke
 har forstillingsævne til at forstille mig at han arbejder som
 webudvikler,,,
 
 -- 
 news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
 kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Kjær Nielsen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Kjær Nielsen | 
  Dato :  16-06-02 01:23 |  
  |   
            On Sat, 15 Jun 2002 17:34:04 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 
 >Når jeg arbejder i et firma så påtager jeg mig også skylden for hvad de
 >gør galt når jeg omtaler firmaet generelt. 
 
 Det gør jeg også når jeg omtalter firmaet generelt, da jeg er en del
 af firmaet, men det her gik direkte på min person, hvilket jeg
 kraftigt vil modsætte mig.
 
 
 -- 
 Morten!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 17:30 |  
  |  
 
            [snip]
 > Indtil 22. april var deres hosting da ualmindelig fin, synes jeg. At 
 > noget derefter gik ret så jammerligt, er vist ingen i tvivl om. Men 
 > det skulle jo blive mere eller mindre det samme som "de gode gamle 
 > dage" indenfor overskuelig fremtid.
 ok jeg må sige at jeg har haft en del problemer gennem tiderne med
 diverse ting (database blev slettet, nedetider for specielt databasen
 osv.) men du har da ret. Det er først efter den 22. April at det er
 blevet helt ekstremt. 
 
 > > og support som er helt hen i vejret.  
 > 
 > Dér er vi lidt uenige. Ingen tvivl om at deres support er svært at 
 > komme i forbindelse med pga. overbelastning efter systemskiftet. Men 
 > omvendt er jeg positivt overrasket over deres kvalitetsniveau, når man
 > altså *har* fået fat i dem.
 > De kan ikke blot se meget, men også selv fikse meget, som man for blot
 > 1-1½ års tid siden skulle vente på sysadminen for.
 Tidligere har jeg brugt deres nyhedsgrupper meget da det simpelthen var
 hurtigere at få fat på support den vej end via telefon eller mail. 
 Lige nu har jeg stadig 4-5 support mail kviteringer liggende for noget
 som aldrig er blevet besvaret. Support bør altid svare - også selv om
 fejlen er generel og er blevet rettet imens. 
 Vi har i den seneste tid ringet en del til erhvervssupport men de fleste
 gange har supporteren vasket hænder ved at sige at det er pga. deres nye
 italienske ejere og at de desværre ikke kan gøre noget - og fejlen er så
 sjovt nok rettet noget tid senere.
 Der er også flere gange hvor de simpelthen var vidrestillet en rundt
 mellem 3-4 steder og det ender så til sidst med at der bare bliver lagt
 på et af stederne - uden at man har fået hjælp. 
 Det kan godt være at nogen af dem har set sig sure på mig fordi jeg har
 kritiseret dem en del, men derfor er hævn via manglende support ikke
 vejen frem for at forbedre det (og sådan må det jo næsten være hvis du
 har fået så god support fra dem igennem den senre tid)
 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | No one wants war.   -- Kirk,
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | "Errand of Mercy", stardate
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | 3201.7 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 09:27 |  
  |  
 
            Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > Der er også flere gange hvor de simpelthen var vidrestillet en
 > rundt mellem 3-4 steder og det ender så til sidst med at der bare
 > bliver lagt på et af stederne - uden at man har fået hjælp. 
 Den kender jeg ikke fra supporten, men i en variant "light" fra 
 kundeservice   
27. maj umiddelbart efter kl. 12 brændte WAN-siden på min 677'er 
 sammen. (Strømafbrydelser rundt om i Århus, bl.a. hér et par minutter. 
 Da den kom retur, var WAN-siden død).
 Det var i den forbindelse, at jeg havde kontakt med supporten for 
 første gang i lang tid og var rimelig imponeret over, hvad de dels 
 havde adgang til og selv kunne udenom sysadminen.
 Nå, routeren skulle byttes, og et par dage efter ville jeg så høre, om 
 den nye var blevet afsendt. Da supporten som bekendt er overbelastet 
 pt. pga. NytSystem, var det jo en lettelse, at kundeservice ville være 
 det mest indlysende sted at spørge, hvorfor jeg ringede til dem.
 Jeg havde ikke noget sagsnummer, men jeg havde da fx routerens 
 brugernavn, hvilket jeg gav hende.
 "Det mangler en karakter," meddelte den iøvrigt venlige kvinde.
 Jeg ville ikke risikere at smide samtalen ind på et sidespor, hvor jeg 
 spang "karakter"-sarkasmerne over og nøjedes med at sige, jeg lige 
 ville læse det op igen, da et tegn kunne være smuttet (for hende - 
 hvilket jeg dog høfligt ikke nævnte).
 Jeg gentog så atter mit login, og hun gentog atter, at der manglede en 
 karakter. Jeg fortalte, at der helt sikkert ikke manglede noget tegn, 
 da jeg læste op fra én af fire A4-sider, hvor jeg har samtlige 
 informationer vedr. mit ADSL-, 1049-, webhotelabonnementer plus andet 
 vedr. min netforbindelse. *Og* at det var denne, jeg kiggede på, når 
 jeg har skullet bruge bl.a. det aktuelle login.
 Pludselig blev der kvidret: "Jeg stiller dig lige om", og mit "NEJ" 
 druknede i klik, hvorefter en maskine fortalte, at jeg havde ringet 
 til Tiscalis support og... Ja, jeg lagde røret   
> Det kan godt være at nogen af dem har set sig sure på mig fordi
 > jeg har kritiseret dem en del, men derfor er hævn via manglende
 > support ikke vejen frem for at forbedre det
 Jeg tvivler meget. Dels ved de 116 supportere i reglen ikke, hvad den 
 117. foretager sig, da ting ordnes ret individuelt. Dels hører du selv 
 i irritable øjeblikke næppe til skrigerne (masser af uartikulerede 
 rendestensudtryk mod Tiscali i almindelighed og den aktuelle supporter 
 i særdeleshed fordi de høfligt benægter, at det er deres problem, at 
 ZapperJoes maskinen giver fejlmelding, når han installerer en cracket 
 zapperspil).
 > (og sådan må det jo næsten være hvis du har fået så god support
 > fra dem igennem den senre tid)  
 Næppe. Af de tre supportere, jeg talte med, kendte de to første mig 
 med næsten fuld sikkerhed ikke. Den tredje - som jeg snakkede med, da 
 routeren omsider ankom mandagen efter (jeg blev afvist på 
 aktiveringssiden    - kendte mig med rimelig sikkerhed heller ikke 
 som sådan men kendte til sagen (det stod jo på skærmen), hvorfor jeg 
 ikke kan afvise, han muligvis indirekte kendte til mig.
 Det var aftensupporten (pakkepost kommer her mellem 17.30 og 19.30), 
 hvor Steffen er teamleder, og skønt jeg intet aner, kan jeg da ikke 
 udelukke, at han har sagt et eller andet for sig selv på et tidspunkt.
 Men det har næppe påvirket, hvad den pågældende supporter gjorde.
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten Andersen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Andersen | 
  Dato :  16-06-02 17:57 |  
  |  
 
            Sat, 15 Jun 2002 18:29:45 +0200, skrev Kim Schulz, på 46 linier, i
 <20020615182945.3ef5010a.kim@schulz.dk>, :
 >Lige nu har jeg stadig 4-5 support mail kviteringer liggende for noget
 >som aldrig er blevet besvaret. Support bør altid svare - også selv om
 >fejlen er generel og er blevet rettet imens. 
 Ahha så er jeg nok havnet i denlillebit@spand.dk kill filteret.
 for dem får jeg ikke mere.
 -- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
 http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (15-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  15-06-02 22:57 |  
  |  
 
            [snip]
 > Det sidste pålidelige jeg har hørt om Mortens arbejde, gør at jeg ikke
 > har forstillingsævne til at forstille mig at han arbejder som
 > webudvikler,,,
 ok som nævnt så var jeg ikke helt sikker, men byggede det på nogle
 elementerr i min hukommelse hvor jeg mener at huske a Morten arbejdede
 med multimedia og derigennem webdesign. 
 Det er intet andet! er han noget helt 3. så skal min dybeste
 undskyldning lyde og jeg skal ikke fornærme hans arbejde mere med mindre
 der er grund til det.  
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | One can search the brain with 
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | a microscope and not find the 
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | mind, and can search the stars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 09:30 |  
  |   
            Hej Kim Schulz, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 > ok som nævnt så var jeg ikke helt sikker, men byggede det på
 > nogle elementerr i min hukommelse hvor jeg mener at huske a
 > Morten arbejdede med multimedia og derigennem webdesign. 
 
 Han arbejde med noget multimedia-/layout-noget i Sønderjylland, inden 
 han startede hos Image/WOL/Tiscali.
 
 -- 
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Rudi Stegen (16-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rudi Stegen | 
  Dato :  16-06-02 09:31 |  
  |  
 
            Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 > Han arbejde med
 Han arbejdede med. (Ja, du er sløv, Rudi   
-- 
 Hygge fra Århus - Rudi
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (18-06-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  18-06-02 01:27 |  
  |  
 
            [snip]
 > "På grund af sikkerhedsfejl i den software, webnews hidtil har kørt
 > med, er det ikke muligt for os at tilbyde denne service i øjeblikket.
 > Vi arbejder på at finde en anden løsning."
 > 
 den besked opdagede jeg også, men desværre først efter jeg havde skrevet
 min besked. 
 -- 
 Kim Schulz - Freelance Development    | "With molasses you catch
 www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | flies, with vinegar you catch 
 www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | nobody." -- Baltimore City
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |