Bøger om Netware 5
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 12-06-02 09:47

Hej gruppe

Jeg kunne godt bruge nogle anbefalinger til en bog om novell 5. Jeg
har forsøgt at finde nogle titler på Amazon, men der er jo dæl'me
mange at vælge imellem. Jeg har forestillet mig noget i retning af
"Teach yourself Nevel Netware 5 in 21 days", men den titel findes
desværre ikke...

Jeg har erfaring med systemadministration af Windows NT, men kender
næsten intet til Novell. Jeg skal ikke være ekspert, men vil gerne
lidt rundt om hvad Novell kan og hvordan det fungerer. Her tænker jeg
på opretttelse og administration af brugere, policies, konfiguration
af protekoller, Internet og lignende.

På forhånd tak

--
Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-06-02 11:23

"Thomas L. Christensen" <tlcnospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
-SNIP-
> [...]
> lidt rundt om hvad Novell kan og hvordan det fungerer. Her tænker jeg
> på opretttelse og administration af brugere, policies, konfiguration

Jeg tror du ville have god gavn af noget Novell CNA materiale, prøv og søg
på det.
(Certified Novell Administrator)

Kent Nielsen

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 12-06-02 20:50

"Kent Nielsen" <NielsenXXX@softhome.net> wrote:

>Jeg tror du ville have god gavn af noget Novell CNA materiale, prøv og søg
>på det.

Hmm... jeg er ikke så meget for de her bøger rettet mod at skulle
bestå en test. De har det med at vælte en masse informationer i
hovedet på en, og halvdelen af informationerne er knap relevante.
Jeg har ihvertfald ikke helt gode erfaringer med de par stykker
jeg har læst ind til videre.

Men jeg har lige brugt lidt mere tid på Amazon, og jeg tror jeg
har fundet den eller de bøger jeg skal bruge. I første omgang vil
jeg købe

<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0764545469/qid%3D1023910335/202-2679753-9667017>

Da jeg har lidt erfaring med systemadministration, så tror jeg
det er den rigtige bog. Hvis jeg havde været lidt mere grøn, så
havde jeg nok gået efter

<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0764545639/ref=pd_sim_b_dp/202-2679753-9667017>

De har begge fået gode Customer Reviews...

Jeg vender nok tilbage med flere spørgsmål senere.

Thomas L. Christensen, Svendborg