upload script...
Fra : Flemming Hansen

Dato : 23-05-02 18:07

Hej,

jeg vil lave et simpel script hvor man uploader en fil til en domæne. jeg
har prøvet lidt frem og tilbage, og kom ingen vejne. Når jeg kør scriptet
åbnes et "browse" vindue hvor man vælgere en fil i sin harddisk, filen
gemmes i en variabel hvor jeg senere gemmer indholdet i en fil i websiden.
Mit problem er bare at jeg tror at filen gemmes som ASCII text og ikke som
binær, da jeg uploader en text fil er der ikke noget problem, men når jeg
uploader en gif fil ser det ikke ud som det skal være. Skal jeg måske først
finde ud af om det er noget binær eller noget?? Har nogen et bud?

Tak på forhånd.

Fra : Benny Andersen

Dato : 23-05-02 20:11

On Thu, 23 May 2002 19:06:56 +0200, Flemming Hansen <fatih@forum.dk> wrote:
> [...]
> uploader en gif fil ser det ikke ud som det skal være. Skal jeg måske først
> finde ud af om det er noget binær eller noget?? Har nogen et bud?

Et ftp program, har en kommado 'BINARY', så mon ikke binære data sendes i et
eller andet MIME format, som ikke binære data. Jeg vil tro, at det gælder såvel
ftp som http opload.

-- Benny
   A computer won't make you less oddbit.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-05-02 11:18

be9@worldoffline.dk (Benny Andersen) writes:
> Et ftp program, har en kommado 'BINARY', så mon ikke binære data sendes i et
> eller andet MIME format, som ikke binære data. Jeg vil tro, at det gælder såvel
> ftp som http opload.

Man kan ikke bruge "mon ikke" og "vil tro" om teknik.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-05-02 11:13

"Flemming Hansen" <fatih@forum.dk> writes:
> [...]
> uploader en gif fil ser det ikke ud som det skal være. Skal jeg måske først
> finde ud af om det er noget binær eller noget?? Har nogen et bud?

Hvilken webserver snakker dit CGI-program igennem, hvilket OS kører det
på, hvordan modtager scriptet data fra brugeren, og hvordan åbner du
filen du gemmer data i?

Mit gæt er at du bruger en win32-server, og win32 er et skod OS der
stadig forskelbehandler binære og tekst-filer, hvorfor du skal sætte
bin-mode på din filehandle. Altså:

open FILE, "> data" or die "open > data: $!";
binmode FILE;

perldoc -f binmode
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Flemming Hansen

Dato : 03-06-02 21:58

> Mit gæt er at du bruger en win32-server, og win32 er et skod OS der
> stadig forskelbehandler binære og tekst-filer, hvorfor du skal sætte

Du har ret, jeg bruger Apache under win 2000. Jeg tester mine scripter først
på min PC, derefter uploader jeg dem til hjemmesiden. Hvis OS'en er
problemet så er det godtnok. Tak for svaret.