Et opklarende spm.
Fra : [2920]magnus alkil

Dato : 22-05-02 22:48

Jeg er i færd med at skrive opgave (som en masse andre ) og er stødt ind i
en undren over hvad almindelige priser er ? jf. nedenstående citat ( citatet
stammer fra Danmarks statistik's temanummer om boligen )

"Ejendomspriserne - altså prisen på at købe en ejendom - har udviklet sig
langt mere

ujævnt. Til anden halvdel af 1980'erne steg ejendomspriserne kraftigt for
herefter at

falde til begyndelsen af 1990'erne. Fra 1994 er de så igen steget kraftigt -
stærkest for

ejerlejligheder og lidt svagere for andre boligformer.

I løbet af de seneste 20 år er en ejerlejlighed samlet steget knap 250 pct.,
mens enfamiliehusene er steget ca. 175 pct. I den samme periode steg de
almindelige priser med 96 pct.

på forhånd tak

Magnus

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 22-05-02 23:05

"[2920]magnus alkil" <rein1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er i færd med at skrive opgave (som en masse andre ) og er stødt ind i
en undren over hvad almindelige priser er ?

Umiddelbart vil jeg mene at der må være tale om forbruger-prisindex'et. Hvor
man regner ud hvad forbrugsomkostningerne er for en gennemsnitsfamilie år
efter år. Derved kan man se hvad de gennemsnitlige priser er steget med.

Dette er ihvertfald mit bud.

Finn Jørgensen
Cand. Stud.
"Husk - Der er andet i livet end studierne. Jeg betragter ihvertfald ikke
SU'en som en fuldtidsløn. Dermed arbejder jeg heller ikke fuldtid på mit
studie"

Fra : [2920]magnus alkil

Dato : 23-05-02 09:57

Tak for svaret ! - det var også hvad jeg selv regnede med.
Magnus